Inlägg från: RockBella |Visa alla inlägg
  • RockBella

Är du oroad över invandringen?

saxen2 skrev 2009-10-01 21:33:44 följande:
    Jag är orolig, de tar ju alla jobb och våra kvinnor!
    Låt kvinnorna välja vilka män de vill annars?
  • RockBella
    saxen2 skrev 2009-10-01 21:36:42 följande:
    Visst får de välja, så länge de väljer rätt. Jobben då? Hur ska vi göra med jobben!?
    Vad är rätt?

Jobben tycker jag ska gå till svenskar.
  • RockBella
    TheCoopers skrev 2009-10-01 21:39:16 följande:
    Men vilka jobb är det de tar som du vill ha ? Städare ? De tar möjligtvis jobben inga svenskar vill ha
    Finns många invandrare som kommer hit och har jobb som andra svenskar behöver och vill ha.
  • RockBella
    MijaMia skrev 2009-10-01 21:39:37 följande:
    Väljer rätt?? Sedan NÄR har invandrare börjat sno svenskars jobb? Räck upp handen, ni svenskar som blivit bestulna på ert jobb av en invandrare. Räck också upp handen, om ni sökte ett jobb och Mohammed fick jobbet istället för dig. *väntar...*
    Har hänt två av mitt ex vänner.
  • RockBella
    MijaMia skrev 2009-10-01 21:46:06 följande:
    Källa på det?
    Har ingen källa på det, det är en erfaremhet jag personligen fått reda på.

"Inget land i världen har så högutbildade tunnelbanechafförer eller taxi gubbar som sverrige."

Källa?
  • RockBella
    TheCoopers skrev 2009-10-01 21:45:30 följande:
    Ja men varsågod och ta de jobben ...Mac Donalds is always hiring
    Finns vänner till mig som har sökt dit men inte fått jobb för att invandrare (som själva påstått att de inte är flyktingar) har tagit jobben istället.
  • RockBella
    MijaMia skrev 2009-10-01 21:45:13 följande:
    Så vad ska alla flyktingar göra? De du anser att vi faktiskt bör ta hand om? Borde inte jobb gå till personen som är bäst lämpad för det? Eller ska Olle som hoppade av fordonsprogrammet 96, få lärarjobbet framför Ibekwem som är utbildad lärare?
    Ja, jobben bör gå till de som är bäst lampade för yrket, inom det landet.
  • RockBella
    TheCoopers skrev 2009-10-01 21:48:15 följande:
    Men då kanske de var mer lämpade för jobbet än dina ex vänner . Det är ju knappast ett fenomen som bara finns i Sverige . Svenskar tar ju Spanjorers jobb och Australiensares och amerikaners jobb och för att inte tala om afrikaners jobb ...
    Nej, dessa invandrare var bekanta till mitt ex vänner och de hade ingen erfarenhet eller utbildning till skillnad från de där vännerna.
  • RockBella
    MrsAssault skrev 2009-10-01 21:49:26 följande:
    :D
    Var är källan? =)
  • RockBella
    MijaMia skrev 2009-10-01 21:50:17 följande:
    Jag litar inte på dina personliga erfarenheter. Så vitt jag vet kan du ju sitta här och hitta på. Så nej, dit svar gillas eller godtas inte.
    "Inget land i världen har så högutbildade tunnelbanechafförer eller taxi gubbar som sverrige."Källa?
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?