Inlägg från: RockBella |Visa alla inlägg
  • RockBella

Är du oroad över invandringen?

Jmia skrev 2009-09-30 21:29:08 följande:
    Nej, men jag svarar på de frågor som är relevanta för diskussionen.
    DU frågade mig om jag tyckte att din man skulle bo hos dig.

Enligt min åsikt beror det på, och vill du ha ett svar på din fråga får du först svara på följande frågor så att jag kan forma en åsikt och ge dig ett svar; Fick han asyl som flyktingklassad? När kom han hit?

Det är upp till dig.
  • RockBella
    MijaMia skrev 2009-09-30 21:31:45 följande:
    Maria 090930 Jag bara vet att det är så. Jag har jobbat som flyktingombud och varit med i migrationsdomtolar och en massa annat. Jag vet inte var när och hur jag lärt mig detta, men det är så. Den som vill söka asyl måste anmäla sig till Migrationsverket. Hos Migrationsverket får den asylsökande fylla i en ansökan och visa upp sitt pass eller andra identitetshandlingar. Den asylsökande måste också berätta om sin resa till Sverige och varför han eller hon har lämnat sitt hemland. Om en asylsökande har varit i något annat land som är med i EU innan han eller hon kom till Sverige kan de besluta att den asylsökande ska skickas tillbaka till det landet och istället söka asyl där. Ansökan om uppehållstillstånd på familjeanknytning kan man dock göra på en svensk ambassad i landet man befinner sig. Eller den närmsta tillgängliga.
    Huruvida du vet det eller inte är för mig ointressant. Jag bad om källa och du lyckades inte ge mig en =)
  • RockBella
    TheCoopers skrev 2009-09-30 21:34:48 följande:
    Ok då åker min familj ut illa kvickt .. och i fallet drar jag med mig drottningen
    Det beror på =)
  • RockBella
    Jmia skrev 2009-09-30 21:36:25 följande:
    Nej. Det var en s k retorisk fråga eftersom min familjesituation inte rör det allmäna nätet.
    Jo, du frågade visst mig om jag tyckte att din man skulle bo hos dig. Retorisk fråga eller inte, det var en fråga som du ställde mig.
    Annars var det inte svårt alls att förstå sammanhanget om man läst inläggen
    - Kunde fortfarande vart så att det var du som var invandrare, oavsett om du vill eller inte =)
  • RockBella
    MijaMia skrev 2009-09-30 21:39:09 följande:
    JAG är din källa. Upp till dig att vara källkritisk...om du orkar.
    Godtar inte så opålitliga källor att det kan vara påhittade av dig =)
  • RockBella
    MijaMia skrev 2009-09-30 21:43:44 följande:
    Du är nog nästa steg för dig att fundera över varför jag skulle hitta på det. Jag VET det. På samma sätt som du vet att 1+1=2. Jag är pålitligare än wikipedia.
    Vi säger så =)
  • RockBella
    TheCoopers skrev 2009-09-30 21:43:47 följande:
    Njaa min sambo är ingen flykting , hans föräldrar var det . Min dotter ( äldsta ) är dessutom inte ens svensk medborgare ... hon är amerikan ... inte född här och inte flykting ... so yes They are out
    Är det så att din man föräldrar fick asyl i Sverige och sen födde honom här? Alltså att han är 2:a generationsinvandrare?

Tror barn får till svenska medborgare enligt lag får komma hit, och får dom inte det tycker jag att det som undantag ska få göra det =)
  • RockBella
    Vision400 skrev 2009-09-30 23:31:25 följande:
    Vår drottning kom väl iaf inte till Sverige som flykting?
    Det var inte drottningen jag syftade på.
  • RockBella
    LindaJohansson81 skrev 2009-10-01 09:14:42 följande:
    Det är väl bra att de får lära sig andra språk och andra kulturer,? Det tillhör allmänbildningen!
    Det beror på hur det lärs ut. Om det aktivt lärs ut för att man anser att barn SKA kunna dessa språk, då tycker jag att det är fel.

Om barnen däremot lär sig nåt enstaka ord på skoj för att de själva vill, ja då är det annorlunda.
  • RockBella
    Stinky skrev 2009-10-01 09:19:20 följande:
    Det är nyttigare för invandrarbarnen att lära sig det språket som talas i det land de kommer till. Knappast att ex. svenska barn i svenska förskolor ska behöva lära sig andra språk. Det står inte ens i läroplanen att de bör göra det.
    Precis.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?