Inlägg från: MiniMie |Visa alla inlägg
  • MiniMie

Poppispinglorna 6

..åker till Ullared inatt..
    Ska sova över en natt denna gång.. har åkt både "idiot turer" över ett dygn och stannat både en och två nätter tidigare och hitills.. gillar jag att övernatta, bäst, vill ha tid på mej att vela och fundera.. ;)

Bussturen var inget för mej =(

Den här ggn ska vi för första ggn bo i en uppställd husvagn på campingen.. var rätt billigt.. 4per/300:-
    Annars har vi haft en sån där stuga för 4..typ par stugor..och har också bott i dom där gula "motell-lghterna" precis utanför ingången..
    Men de versta jag gjort var när vi bodde på ett gammalt sjukhus som nu mer är pensionat/vandrar hem/ hotell...vad man nu ska kalla de.. råkade sedan en gång senare boka på samma ställe av misstag.. fy tusan.. där ska jag aldrig mer bo.. rena skräckfilmen.......många underliga saker hände där!!

• MiniMie

skor skor skor... en passion att älska och hata..

Vi brukar eller har köpt viking gortex till A senaste åren.. 700:- *tjitjing*
    utöver detta även ett par allväders stövlar att kompletera med när temperaturen inte är på minusgrader. 299 *tjitjing*

Begagnade skor är itne bra för fötterna.. och man ska ju vara rädd om fötterna.."blåsippan ute i backen"-sången vittnar ju om de. Kallafötter=förkyld.. alla dessa ordspråk. torra fötter är viktigt. håller med mickis.. här är de viktigare än valet av overall!

Sedan ska man ju vara rädd om dom smås knän och ryggar, att gå i skor som någon annan trampat in är inte vidare bra då våra fötter är lika individuella som våra fingeravtryck..?!

I vilket fall.. iår nöjde vi oss med en alvädersstövell 299:- och ett par gortex, PUMA, kängor ala 199:- på lager 70!! Som även kompletaras nu i början av vintern med förra årets kängor som faktiskt fortf passar..även om de är lite väl precis.. (snål som man är)

• MiniMie
    Michaela83 skrev 2009-11-04 21:20:07 följande:
    Meee toooo, kusin!! :)
    Okej.. jag kan väl också joina er da ;)
  • MiniMie
    Martha skrev 2009-11-09 19:51:12 följande:
    Jag och Havanna har vaccinerat oss i dag :)
    varför bara ni? Tillhör ni riskgruppen? *bara nyfiken*
  • MiniMie
    Martha skrev 2009-11-09 20:52:38 följande:
    Malva är förliten och Jens hade ingen tid..
    okej.. så de var så enkelt ;)
    Men nu när dom släppt på åldern och ska vaccinera från 6mån.. får väl även hon ta?!
  • MiniMie

angående ullred har vi åkt ner på 7h.. ca..

åker ofta via vårgårda, kinna, öxabäck, överlida... ja.. en lite mindre väg men bara för vi har släkt ditåt och kan den vängen rätt bra ;)

Men rekomenderar såklart att åka över göteborg om man inte vill bry sej om att "åka vilse".. är ju rätt svårt att göra de den vägen =)

Hoppas ni får en trevlig resa!!!

• MiniMie
    Martha skrev 2009-11-11 14:59:42 följande:
    har dom ändrat åldern nu? trodde det bara var doserna dom ändrade på? lär ringa å kolla det..
    jag vet inte..?! Men från 6mån är vad jag har fått höra nu sista dagarna iallafall.
    En bekant som skulle iväg och vaccinera sin 1åring för hon har astma..och tillhör riskgrupp nu när man får ta de under 3 år..?!?

helt ärligt är jag hur vilse som hellst i dessa vaccin frågor.. allt jag hittar som är för att ta.. hittar jag något annat som är mot att ta.. pest eller colera?!?
  • MiniMie

ullared.. självklart. Julklappar inhandlade och inslagna.. men än har jag några få kvar.. tänkte ta dom i valbo och på ikea till helgen.. =)

• MiniMie

Nirnaeth: åhh.. är de den med två små hjul fram? Sån ska jag köpa... när jag får en tjej-bebis.. ;)

Hum, vi köpte lite i ullared. Nån grej till till Theo och en ficher price, bondgård. Men mest till Albin, lego bla. Dom får 5-10 paket var. Sen får de vara nog.
    Men, vi köper även till mina syskonbarn och sen köper alltid EN varsin julklapp till mina syskon och s bror+tjej.
    Vi har i några år delat ut kalendrar till s farfar, faster, pappa mamma, min mormor, mamma och pappa... och ja.. hela högen med vuxna gammlingar. Men, iår blir de inte så!!

Vi ska fira jul hemma hos oss, de är slut på runt farandet!! Så de blir bara julklappar till dom vi ska fira med just på julafton..förutom ovannämnda. och EN till dom var.
    Jag har försökt provat på att införa de där.."paketspeket".. men alla är inte öppna för förslaget, även om alla vill dra ner på julklapps KÖPANDET är de många som fortf vill ha sin egen lilla, speciella klapp, som bara är till dom ;)

• MiniMie

..till varran köper vi nog inte heller något. Spec. (fast jag vet ju redna innan jag ens tänkte tanken att de kommer de säkert bli allafall, iallafall nått litet)

MEN, säger som MICKIS, vi åker till Mallorca i oktober nästa år.. och med..2vuxna..och barnen, i 2v, på ett ****:igt hotell, blir de en resa på närmare 24.000 och sen fickpengar på de. Så de får vara våran julklapp till varran. Ska bli såååå nice!! ;)

Svar på tråden Poppispinglorna 6