Inlägg från: MiniMie |Visa alla inlägg
  • MiniMie

Poppispinglorna 6

Kan man "frisk förklara" barnet när han inte kräkts på 11½ timmar?!

• MiniMie
    Michaela83 skrev 2009-12-22 17:36:48 följande:
    Det tycker jag.. men håll er ändå inne tills dom obl. 36 h har gått! =)
    Absolut. Vi ska inte ta oss en meter utanför dörren förens...juldagen i vilket fall. ;)
    Nu ¨t han isglass, fil och muffins här på kvällskvisten så.. ja.. jag får nog se de som att "faran är över"... för den här ggn...

GOD JUL PÅ ER PINGLORNA och hoppas ni har en trevlig middag ikväll.. =)
  • MiniMie
    Nirnaeth skrev 2009-12-22 19:06:21 följande:
    Och självklart; hoppas såklart att det inte var magsjuka Albin hade, och att ni andra klarar er utan kräkor
    jag har fått i honom mat nu på kvällen han har verkligen aptit.. inte alls så slö och illamående som man brukar bli vid magsjuka.

Jag förstår att du inte menade något personlig med ditt inlägg men med "friskförklara" var de mer.. om jag kan börja behandla honom som frisk. Ut går vi inte iallafall.. för vem vet. Om ett par timmar kanske de vänder igen.. är väl därför man har inkubationstid.. för läget kan snabbt förändras?!

Knasigt när man inte håller på de..man lär ju tänka att de är ju för barnets skull emd. de tär på krafterna när man har magsjuka.. man behöver vila upp sej och fylla på alla reserver innan man klarar en vardag igen....
  • MiniMie

..tänker ni som var ut och åt igår, inte skvallra om hur äckligt gott och snuskigt trevligt ni hade de..för oss som inte var med?!?

• MiniMie
    Martha skrev 2009-12-24 11:32:18 följande:
    Hihi kan vi väl om ni vill det :) Fatta att vi åt varsin korg med potatis skal + varmrätt :) Gissa hur vi kände oss sen.. :)
    hehehe.. de är bra, man ska passa på och floota mens man har chansen ;)
  • MiniMie
    Michaela83 skrev 2009-12-26 19:15:30 följande:
    någon här som mått superilla vid graviditet? NÄR gick det över? Jag mår sååå dåligt, kan inte äta nåt alls mer än marie-kex.. idag köpte jag postafen som jag ska ta imorgon bitti få se om´de hjälper.
    jag är likadan..!! Men, de har börjat blivit bättre.. två veckor tillbax var de ungefär varrannan dag bara. Och den här veckan har de hittills bara kommit i små "attacker".. *hoppas så att mitt ska släppa nu då jag gått in i v12*
  • MiniMie

...har inte alls mått dåligt med dom andra två. Så vill verkligen itne behöva göra de den här ggn när jag verkligen ska njuta maximalt.. blir ju inte så lätt om man ska må skit hela tiden..

• MiniMie
    lindi skrev 2009-12-26 21:33:11 följande:
    mitt släppte i v 11, åt också postafen men blev sjukt trött av dem och gick i ett töcken i den månaden jag åt dem. jag mådde mest illa från lunch och framåt, morgonen gick ganska bra. men säger som de andra se till att ta morgon och kväll så de inte går ur kroppen för att få mest effekt. har inte mått illa alls med de andra två men med den här så, fy! minime: vilket datum har du?, tänkte om du är i v12 så är det ju inte så långt emellan oss, jag är i v 14.
    Har inget exakt datum.. har blivit gravid pga försenat/förskjuten äl och vet inte alls när detta inträffade.. men... bf ca: 11-18juli. Får se vad UL säger. Har inskrivning nu i mitten av jan. först, då min bm inte hade någon tidigare tid...
  • MiniMie

...jag har en grej som aldrig verkar förändras under mina grav. NÄSTÄPPA.. konstant, från dag 1 ända till bebis är ute... är konstant beroende av nässpray!!

dock varierar sötsuget, massa sug med a..allt flott och snask var älkommet. De var fredag-lördag varje dag ;)
    Nästan inget sug med T och den här ggn vill jag hellst gärna bara ha massa surt.. i godis väg, annars frukt, frukt och frukt...

en enda sak som inte slutar varriera i mat/dryckes väg.. är cola. Gärna en busk cola med massor av IS i ett stort glas, eller sån äckel cola man får på typ Mcd...automat cola ;) *galet*

• MiniMie

?!?hjälp?!?

har för snart 2månader!! sedan.. varit in på babyproffsen på kupolen och beställt en sketen brom till våran tvillingvagn. Tänkte att de vore bra om de satt en på när vi ska sälja den. Verkar ju vara omöjligt att få tag i nån vettig liggdel till den i vilket fall och de känns som de blir för dyrt om jag måste köpa både klädsel och liggdel.. Finns ju billigare tvillingvagnar.. allternativft att vi köper en annan tvillingvagn som redan har en liggdel till.. *alla tips mottages angåendedetta i-landsproblem*

Ska iallafall behålla emmaljunga 360:in.. love it. Men även köpa en uj singel tror jag.. Så småningom byta uj-tvilling mot en vibe.. när bebis kan sitta och inte behöver ligga hela tiden...

till sak.. vad tror ni om att höra av mej till falun iställe?! Ni som har koll. Har dom bättre koll i falun? tror ni dom har samma leverantör?
    I blge har dom noll koll på varen priser modeller eller leveranstid. Dom säger varje vecka att "den borde kommanästa vecka, vi ringer. Och.. när den väl kommer.. måste jag köpa den då?!? Jag har ju inte bokstavligt sagt att jag ville beställa en, utan jag ville veta vad den kostade...så dom beställde hem den.

*förvirrad* och som sagt... vilka i-landsproblem man kan ha!!!!

• MiniMie
    Martha skrev 2009-12-28 20:46:53 följande:
    Falun är helt klart mycket bättre än kupolen!!! Mycket mer service minded... Så jag tycker absolut du ska skita i kupolen och ringa falun istället. :)
    Tänkte åka in till falun i veckan.. S ska till siba där han fick pressentkort i julklapp. Så då tar vi två flugor i en smäll.
    Hoppas dom kan hjälpa mej med kortare varsel!!
  • MiniMie
    lindi skrev 2009-12-29 19:20:09 följande:
    weeii idag har jag fått se en välmående och sprattlande liten bebis underbart när man varit sjuk så länge och oroar sig för att det inte ska vara som det ska! lika häftigt med ul varje gång. och skönt att veta att det bara är en, så stor som min mage blivit redan
    naaaaww... vad avis jag blir. Jag längtar ju SÅ!!
    Extra mycke iom att vi diskuterade abort och jag har inte ritkigt vant mej vid tanken och känslorna att vi faktiskt ska få en 3a... känner mej inte gravid alls dom dagar jag inte mår sjukt illa och då blir påminnd. Lite svälld är jag väl, men inte så nån sulle tro att jag är på tjocken, snarare att jag kanske gått upp nått kilo över jul.. *hahahha*

MICKIS & LINDI: Ska ni kika vad de blir?!
  • MiniMie
    lindi skrev 2009-12-29 22:45:41 följande:
    nä jag vill inte veta och inte M heller, skönt att vara överens om det så inte en hemskt gärna vill!
    Åhh.. jag är så nyfiken, vi kikade ju med Theo.. och jag känner för att kika den är ggn med. Men inte S.. han vill att jag ska tänka om.. Ju mer jag tänker på de så vill jag bara veta ;) *haha*

Vi får se när de väl är dags.. vill han absolut inte veta, så får jag väl helt enkelt stå ut med ovissheten.
  • MiniMie

..är bara in en snabbis för att önska er alla ett..GOTT NYTT ÅR!!

min farmor dog vid 3 inatt.. så jag är på väg och ska vaka hos henne, ta ett sista farväl. December är verkligen inte våran månad.. -02 dog min farfar.. och -03 min morfar, båda bara några dagar innan julafton och iår detta.

Förra året dog även S farmor.. så varje år verkar avslutas i sorg för oss.. Hoppas att de ska bli anorlunda för varje år som gått.. men.. kan inte låta bli att undrar vems tur de är nästa år?!?!

Kramar till er och hoppas ni får ett trevligt nyårsfirande, passa er för smällarna och raketerna så ingen olycka händer.. ;)

Svar på tråden Poppispinglorna 6