Inlägg från: MiniMie |Visa alla inlägg
  • MiniMie

Poppispinglorna 6

Michaela83 skrev 2009-12-15 21:03:33 följande:
    Mee too..
    Men Mickis.. Ni ska ju ha en POJK ju.. trodde de var därför M ville sattsa på 3e ggn gillt *mohaha*
  • MiniMie

tejp: tro mej..
    här har de redan börjat. direkt Theo var född började kommentarena om "nästa gång blir de en tjej va"...

Senast idag rättade svärmor mej..hon undra hur de var med bebis och jag sa att "han för väl inte så mycke väsen av sej än så jag vet inte"....

"HON.. ska du säga.. HON, de är psykologiskt de där.. Den här ggn ska de bli en tjej".... Hum..säger samma som till albin som är 4.. de kan bli en kille också, man får inte ritkigt välja!!

• MiniMie
    Susstuss skrev 2009-12-16 12:55:53 följande:
    Jag är lite trött på att man inte får vara nöjd, bara för att man har två av samma sort. Flera i vår omgivning tjatar om att "skaffar ni en tredje så blir det en tjej" och godtar inte att vi säger "vi vill inte ha fler" utan tjatar vidare om "ska ni inte ha en liten tjej?!". Jag är så glad över våra två pojkar, skulle inte vilja ha det på något annat sätt.
    som sagt.. samma här..
    Alltid sagt att ajg vill ha 2barn.. och 2pojkar... sedan många, många år tillbax. Och ahr kännt mej nöjd med de hela tiden. Men man kan ju inte bestämma över att livet ibland gö några tärkast och allt vänds upp och ner...

Så nu med en 3a på g.. vet jag exakt hur karro kände sej. "De SKA vara en TJEJ" säger min svärmor som blivit spådd för 10000år sedan och då dom tydligen sagt att hon får 2pojkar och 1tjej..

Nej.. säger som mickis.. att få ännu en pojk nu skulle nog lösa mer praktiska saker.. även om jag måste erkänna, har aldrig längtat efter en tjej förr men fick faktiskt en tanke ställare här om dagen, de kan ju vara en tjej?!? Lite skoj skulle de ju vara.. ;)
  • MiniMie

Häj hopp... nu var de tyst här inne igen ;)

Vi har tagit helg här hemma nu..
    Barnen är dagis-fria till 11 januari. Så hoppas snön vill ligga kvar så man hinner med lite ute-bus. A har iallafall fått inviga snön med en skoertur idag.. och Liten fick nöja sej med att åka lite bob. Men, de var han lika glad för. Helt frälst i snön fast han aldrig sett de förr... (för han kommer knappast ihåg hur de såg ut när han var 3mån) ;)

• MiniMie
    Michaela83 skrev 2009-12-17 21:00:31 följande:
    lyckostar med jullov.. Jag får inget jullov alls förutom 24dec-27dec pga nya jobbet.. Barnen blir dock lediga 23/12-11/1... Leker gärna någon dag..
    vi leker GÄRNA!!!
    lindi skrev 2009-12-17 21:14:56 följande:
    jag är inte heller ledig så vidare mycket, men jag och Tuva har iaf vår utlandsresa att se framemot efter nyår *längar*
    Åhh, mysigt att åka bara ni.. är sugen på att åka ensam med A.. men, med vad som komma skall under sommaren är de inte riktigt lägligt ännu... men, så småningom blir de en utlands trip.. bara han och jag ;);)
  • MiniMie

..tänkte.. är de många som är lediga framöver kanske vi kan ta en play date i snön..
    Pulka åkning och korvgrillning.. plattbacken, romme alpin eller nått?!?

• MiniMie
    Michaela83 skrev 2009-12-17 21:55:37 följande:
    Jag är PÅ!
    TOPPEN!! ;)
    de ser vi fram emot.. bara att bestämma när och var!
  • MiniMie

åhhh.. de går inge bra för mitt lag just nu!!!

Igår blev karln utringd att jobba idag och imån.. kommer hem sen på onsdag kväll. Så vi akut stressade iväg och inhandlade dom sista julklapparna och de sista av julmaten.... Hem och stress städade lghten (ska vara hemma hos oss på julafton) för att sedan somna sittandes framför tvn på tok för sent..

S gick upp vid 3 gjorde sej klar och åkte vid 3.40... 3.45 vaknar jag av att A kräks. =(
    Han hade bett S om vatten och en banan för han hade svårt att sova och var lite hungrig. Han åt dåligt igår så han fick banan och somnade sen.. de var den som 5min senare ville upp. Blääää..... jag är så dålig på sånna här sittuationer. (a har aldrig haft magsjuka tidigare, även om de händtatt han kräkts en gång eller två.. men då har S var min räddning, nu var han redan på väg mt sthlm och jag hade itne så mycke att välja på)

Nu är de 7timmar senare.. och ingen mer kräka hittills.. han har fått lite vatten men tjatar om varmchoklad.. vågar inte riskera att de är magsjuka trotts allt... så jag försöker få honom att avakta mad mat/dricka i mängder en stund till. Vi hade egentligen två helt underbara mysiga dagar att se fram emot nu..idag och imorgon. Men, man får visst inte allt här i livet. Issolerar oss iställe.. men i den här kylan blir man ju iallafall inte direkt sugen på att kliva utanför dörren.

• MiniMie
    Martha skrev 2009-12-22 11:34:44 följande:
    Tror du kan vara rätt lugn om han varken kräkts eller bajsat löst på den där tiden.. Jens brukar alltid säga (och det har alltid stämt på våra tjejer) att om det inte kommer mer på 2-3h så är det över för den gången. Fast självklart så lär man ju ändå stanna inne för smittans skull. men det är ju så skönt när dom är på bättringsvägen.
    Han vill äta hela tiden.. heheh.. så verkar inte vara illamående iallafall.

Nu har de gått 8timmar och han har precis fått en mini-liten skvätt med nyponsoppa. *peppar peppar* Hoppas verkligen inte de var magsjuka...!!
    Kräktes bara EN gång inatt. Och inte speciellt mycke. Men.. som sagt, man blir ju lite orolig. Magsjuka är ju ingen hit att sattsa på lagom till julafton...
  • MiniMie

Nix, inge hosta.. bara lite små snuvig.

ännu en timme har gått.. och ja.. han verkar få behålla de han stoppar i sej. Får se hur länge de vara. Forever i hope!!

Svar på tråden Poppispinglorna 6