Busbellan skrev 2009-12-19 23:03:35 följande:
Ja, här blir det i princip inget från släkten, bara från farmor och farfar (men de köper vi också så det vet vi vad det är ) eftersom barnen har 18 kusiner+ 2 bonus så har vi gett upp att köpa till släkten, Vi lägger de pengarna på våra egena barn som vi vet vad de vill ha och behöver istället
Ja här finns ju hittils bara 4 kusiner så inte så jättemånga

Maia är ju enda barnbarnet på farmor och farfars sida så hon får ju en del av dom då.
Vi har ju däremot många syskon, F har 4 o jag 5 men i min familj lottar vi så jag köper till lillsyrran i år från oss allihopa och min storasyster köper till mig o.s.v
Mycket bättre än att få småsaker av alla, istället kan man önska sig något "ordentligt". och så slipper vi stressen av att hitta till allihopa...och fokuserar på barnen istället, så hos oss brukar de vuxna få 1-3 paket var medans barnen får typ ett 20-tal var, helt överösta
Så de jag haft att handla till i år har varit lillsyrran, 4 syskonbarn, Maia, Mina föräldrar, svärföräldrarna och Felipes syskon. Det har varit tufft nog tycker jag, skulle nog inte orka så många fler!
Sen finns ju min farmor, mormor och lite fastrar o så men där blir det alltid en julgrupp eller typ alladinask...de förväntar sig inte mer.