Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

JsN skrev 2009-12-10 20:24:30 följande:
    "¤%(/)=`?()/#¤"!¤%&///)=(/&%¤¤#""!"#¤%&am p;(/))=)NU HAR UNGEN RIVIT SÖNDER TAPETERNA I HENNES RUM!!!!!!!!!!!Jag är så ARG så jag KOKAR o ska inte tala om hennes pappa...hans ögon blev svarta så det är bäst hon håller sig borta från honom ikväll annars lär det koka över! Hon VISSTE att hon gjorde något fel för när jag kom in i rummet så gömde hon sig direkt under sängen!! Andas! Räkna till hundra... långsamt! Andas igen! Kom ihåg att hon inte gör det för att vara elak! Fundera på om ni kan förstå varför hon söker så mycket uppmärksamhet just nu, just idag. Räkna långsamt till hundra igen och försök sedan inse att den här dagen kommer att bli en rolig berättelse om henne när hon är stor!
    Det är inget särskilt som hänt just idag...hon brukar vara trotsig varje dag, hela tiden, värre nu de senaste veckorna, och just dag har hon verkligen varit HEMSK, men det har varit en dag som alla andra...inget särskilt som hänt så...jag var med och hämtade henne på dagis och vi åkte för o handla mat...jag försökte med alla medel för att hon skulle tycka det var kul men hon verkade helt inställd på att jävlas om ALLT! Jag skämdes verkligen för hennes beteende där och var på väg att ge upp...kan säga att vi fick inte med oss hälften hem som vi hade behövt handla!
  • Zvartaliljan
    JsN skrev 2009-12-10 20:36:23 följande:
    Har du berättat det för henne? Alltså verkligen utgått ifrån att hon förstår om du förklarar? *gillar Juul* Det är ju så att det är mycket roligare att retas om man får respons, det tycker vi vuxna också. Därför är förmodligen det effektivaste att kärleksbomba allt neutralt och positivt och försöka ignorera allt negativt... Lätt sagt och svårt gjort när tålamodet är noll och tröttheten stor. Men var rädd om dig liljan, låt F ta konflikten och gå och vila. Ni är två och då måste han ta det största just nu.
    Ja jag har försökt förklara MÅÅÅÅÅNGA gånger att vi måste vara rädda om lillebror i magen...men hon verkar inte vilja lyssna.
    flera gånger har hon försökt slå/sparka mig i magen...det är skrämmande, hur kommer det bli när lillebror är född egentligen?? om svartsjukan finns redan nu??

Jaha...hur förklarar vi nu de sönderrivna tapeterna för hyresvärden? Antar att vi får stå för hela kostnaden själva för att tapetsera om även om det var gamla tapeter??
  • Zvartaliljan

Hej hej. Hemma från kontroll på MVC. v.32+5

Blodtryck: 157/90 (ligger normalt på runt 115/60)
    Äggvita: +2
    Vikt: +3kg på EN vecka! (känner mig jättesvullen)
    SF-mått: 28cm (planat ut helt, inte växt alls på TRE veckor!)
    Hjärtljud: 132 (har tidigare alltid legat på runt 150)
    Hb: 89

Yrsel, hjärtklappningar, illamående, huvudvärk m.m m.m

Summa summarum: Min bm skickade mig vidare till förlossningen...ska vara där kl.13 så jag är bara hemma o packar, anar att jag kommer bli kvar där läääänge

• Zvartaliljan
    Smultronhjärta skrev 2009-12-11 11:58:26 följande:
    Men åh förstår att det känns trist men där kan du iaf vila på riktigt! Se till att ta med datorn
    ja jag överlvever inte utan den vet du
    är livrädd för vad ul ska visa, tänk om han inte växt någonting Vill inte att de ska plocka ut honom nu...han får gärna stanna ett par veckor till hur jäkla dåligt jag än mår...
  • Zvartaliljan

Hej hej. Kikar bara in lite snabbt. Orkar inte sitta här ikväll...mår inget vidare. Ligger självklart inlagd, imorgon ska jag få järn intravenöst och tillväxtul, ständiga kontroller av blodtrycket och urin blir det. Bt låg på 166/90 när jag kom in och nu efter vila låg det på 157/85 så de misstänker ju starkt havandeskapsförgiftning men vi får se hur det fortsätter, kan ju bara vara stress. Ska iaf hålla mig ifrån datorn lite...flimmrar bara för ögonen ändå. Ville bara avlägga lite status till er och kolla så jag inte missar något viktigt fynd eller så

• Zvartaliljan

Värst vad tråden var död idag då {#lang_emotions_dreamer} Då gör det väl inget om jag är OT hoppas jag...

Tillväxt-ul avklarat och lillebror väger ca.1,9kg vilket är 9% under normalkurvan men inget att oroa sig för
    Flödet i navelsträng och moderkaka såg bra ut, dock uppvisade mina blodkärl till livmodern "en tendens till havandeskapsförgiftning" så nu är väl diagnosen så gott som satt, men bt ligger kvar på samma "gränsvärde" hela tiden så det är ju inget de kommer göra något åt utan boten är som mot allt annat - VILA!

Har fått en påse järn intravenöst, och ska få en andra påse på måndag. Läkaren sa att jag fick själv bestämma om jag ville åka hem på permis imorgon...så jag får se hur jag mår då. Han verkade ju inte så oroad iaf utan bokade in ett till UL om 2 veckor...o i mitt huvud ringde direkt klockor att några två veckor till lär väl inte lillebror stanna...men jag kanske har fel, tappen har växt ut till 3,5cm och sammandragningarna har lugnat ner sig och blir inte havandeskapsförgiftningen värre så kommer de ju inte starta igång nåt för den heller...så jag kanske kan knipa till januari iaf då

• Zvartaliljan
    lillronya skrev 2009-12-12 17:04:34 följande:
    Verkar som att läget är lite lugnare då? Är du på sjukhuset nu?
    Ja jag är kvar, men kanske får åka hem på permis imorgon o komma tillbaka på måndag för mer järndropp o sen åka hem igen med täta kontroller på mvc.
    Eller bäst vore ju om man skulle kunna få låna hem en blodtrycksmätare...sambon kan ju kolla liksom. Och proteinstickor finns på apoteket...
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2009-12-12 17:23:54 följande:
    Bra att de har koll iaf, hur du än gör.
    Sambon vill mycket bestämt INTE ha hem mig utan tycker jag ska ligga kvar här...han gillar inte att jag är ensam hemma hela dagarna och visst han har väl en poäng...men jag HATAR att ligga här ju {#lang_emotions_throwup} ligger hellre hemma i min sköna stora säng o fri tillgång till alla cola för jag blir ju galen av colaabstinens här!! (du om någon fattar nog ). Får ju ont i huvudet bara för att jag inte druckit cola på 2 dagar nu liksom...värsta avvänjningskliniken detta
  • Zvartaliljan
    Stormis skrev 2009-12-13 18:52:22 följande:
    Fast det var blivit värre nu... Nåt har startat, sen är det nog bara en fråga om det hinner dra igång ordentligt av sig själv innan imorgon eller inte. Men nu kommer det rejäla sammandragningar då och då. Då måste jag stanna upp och andas, går inte att ignorera. Så just nu går det sådär med avkopplingen . Men det känns ganska klart nu - senast imorgon blir det !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    LYCKA TILL!!!

Godkväll i tråden förresten {#lang_emotions_kiss} Är hemma på permis, ska vara tillbaka kl.8 imorgon så särskilt länge blev det ju inte men skönt o få sova i sin egen säng inatt iaf. BT nere på 128/66 idag
  • Zvartaliljan
    Älskade Moa skrev 2009-12-13 19:17:07 följande:
    Kan förstå att det är skönt att sova i sin egen säng, ta det lugnt nu bara :)
    jag väntar bara på att F ska tvätta den...Maia hade visst kissat ner den i Fredags och han hade ju såklart inte gjort något åt det än *suck*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15