Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

lillronya skrev 2009-12-13 19:23:12 följande:
    Skönt att vara hemma va? Inte så bra på sånt där, men verkar som att ditt bt är bättre..
    vid havandeskapsförgiftning ligger man på över 140/90, också beroende på vad man ligger på normalt men detta brukar vara gränsen.
    jag brukar ligga på ca. 115/60 och när jag kom till sjukhuset låg jag på 166/95 (hos bm 157/90 så jag var väl lite uppskrämd när jag kom till sjukhuset sen) så att jag idag hade 128/66 var ju en stor skillnad. Bara av att vara där på sjukhuset gör ju mig lugnare såklart...så mycket av mitt höga bt ligger ju i en orosfaktor, och inte själva havandeskapsförgiftningen. jag behöver sluta oroa mig så mycket...men jag börjar bli lugnare, är v.33+0 idag så han är ju snart färdigbakad
  • Zvartaliljan
    Älskade Moa skrev 2009-12-13 19:32:07 följande:
    Usch så tråkigt att komma hem till. *ajabaja på han* Men skönt med renbäddat sen :D
    jo han kämpar på med tvätten just nu Typ andra gången han använder tvättmaskinen och första gången han ska bädda sängen
  • Zvartaliljan

Vad tycker ni, vågar jag handla en mammaklänning till jul/nyår?? Jag har verkligen INGET snyggt att ha på mig! Har faktiskt typ inga gravidkläder alls då magen fortfarande inte växt så mycket...men mina gamla slimmade klänningar är ju lite väl tajta ändå {#lang_emotions_sealed} Men tänk om jag köper en och det skulle ju vara jäkligt typiskt om han tittar ut innan man hinner använda den...kanske någon har ett tips på någon klänning som funkar både före och efter förlossning??

• Zvartaliljan
    solouniko skrev 2009-12-13 19:51:30 följande:
    Hoppas lilla Pedro vill stanna tills efter nyår iallafall! Jag hade aldrig något gravidplagg, förutom ett par jeans. Jag tycker de flesta klänningar/tunikor passar utmäkt både som gravid och även efteråt. Jag bodde i Gina Tricot tunkior och leggings som gravid, haha. Och ja nu också förresten
    jo jag bor i gina tricots långa linnen just nu
    lillronya skrev 2009-12-13 19:49:42 följande:
    Jag hade köpt en tunika. De funkar både med och utan mage. Finns massor att välja på just nu i alla butiker.
    Ja modet just nu är ju väldigt passande för gravida, problemet är bara att klänningar/tunikor gärna blir lite korta framtill och jag skulle vilja ha något som jag kan ha leggings/strumpbyxor till...
    LJ2 skrev 2009-12-13 19:51:47 följande:
    men OM han tittar ut innan borde du hinna skicka tillbaka den isf? om du nu vill ha mammaklänning =) ska hojta till om jag hittar annan klänning som funkar ändå =) vad e du ute efter för stil?
    jo just det, jag har väl MINST 14 dagars returrätt eller hur?
    är ute efter lite stilren enkel klänning som är avskuren under bysten med band eller drapering eller liknande. Gärna ganska tajt så man inte ser ut som en ballong
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-12-13 19:52:24 följande:
    jag hade inte köpt en mamma klänning allt i typ denna modellen funkar ju både före och efter www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=703... www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=673... www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=699... där är ju plats för mage både före och efter
    tack för tipsen men inget i min smak tyvärr...den sista modellen gillade jag dock men inte att den var stickad {#lang_emotions_undecided}
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-12-13 20:02:04 följande:
    nä men den typen av modell är toppen visade bara lite exempel som inte tillhörde mamma avdelningen
    jo problemet är bara att de lätt blir korta framtill {#lang_emotions_undecided}
    Kan ju inte direkt ta mig till en butik o prova något så det får bli nätshopping vilket jag HATAR när det gäller kläder till mig själv, man vill ju prova liksom. Kan se SÅ fint ut på bild på modell o så ser det hemskt ut på en själv...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15