Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

åhhh vad jag är sugen på röd med flodhästar...får nog bli en sån {#lang_emotions_tongue_out} ska be syrran svänga förbi eleraff...hon ville handla present ju
  • Zvartaliljan
    Tasha78 skrev 2010-01-03 20:57:43 följande:
    jasså men i vissa auktioner står det 50 så därför trodde jag det fanns i 50
    det finns 50, jag har några. Men de är svåra att få tag på.

Tack igen för alla grattis {#lang_emotions_heart} Det känns fortfarande väldigt overkligt detta...men oj oj vad stor Maia blev helt plötsligt!!! {#lang_emotions_surprised}
  • Zvartaliljan
    ChokladMoshin skrev 2010-01-03 21:13:27 följande:
    Visst är det läskigt hur stort syskonet känns när man kommer hem med det lilla knyttet från Bb..... Men himla lika och söta är dom
    Ja det är verkligen sjukt läskigt, känns som hon växt flera dm på bara en vecka liksom! O att bära henne känns ju som något omöjligt helt plötsligt.

Hon är så glad, hon som inte ville ha någon lillebror Nu står lillebrors vagga bredvid hennes säng enligt önskemål Vi delar rum allihopa första tiden...känns enklast så än att ta dusten att få Maia att sova ensam i hennes rum nu när hon vant sig vid att jag sovit där med henne (närmast till toaletten )
  • Zvartaliljan

Jaha här sitter man med två nattsuddare...Maia sitter just nu o läser en bok för en klarvaken lillebror. Han har ju fel dygnsrytm och hon är helt hopplöst pigg...tror hon är lite uppstissad av att helt plötsligt ha en lillebror. Jag är suuupertrött men Maia vägrar låta Felipe ens komma in i rummet nu så han kan inte hjälpa till...hon bara gallskriker.
    Japps då var man 2-barnsmamma då ja...välkommen sömnlöshet

• Zvartaliljan

Godmorgon

Har haft båda barnen vakna hela natten...Maia övertrött i extas över lillebror vägrade ju somna och pappa fick inte röra henne...så han har sovit hela natten för det fanns ju inte så mycket han kunde göra för o hjälpa mig med dom två. Men självklart har de somnat NU! och nu är jag övertrött o kan inte somna....*suck*
  • Zvartaliljan
    mortillsju skrev 2010-01-04 09:21:22 följande:
    Grattis till söta lilla lillebror. Usch för att vara så trött. Det är klurigt den första tiden, men säkert är att lilla m snart vänjer sig vid nytillskottet så att åtminstonde hon sover.
    Ja man vill ju inte vara för hård mot henne heller...det är ju tufft för henne. Som när jag försökte lägga henne i hennes säng...

- Jag vill inte sova i min säng
    - Men du måste sova nu och du är ju en stor flicka så du får sova i din egen säng
    - Men lillebror får ju sova hos dig
    - Ja för annars blir han ledsen
    - Men jag är ju också ledsen

Ja vad gör man då???? Självklart fick hon krypa ner i vår säng...
  • Zvartaliljan

Godkväll

Spammade bt lite, mer finns i bloggen

Imorgon kommer farmor, farfar, fastrar och farbror hit från göteborg så Maia längtar. Hoppas nu bara de ger henne en massa uppmärksamhet o inte bara lillebror...men det tror jag nog...annars får jag väl påminna dom.

Fick en massa fin post idag med fynd som jag totalt glömt bort att jag köpt {#lang_emotions_embarassed}

• Zvartaliljan
    Stormis skrev 2010-01-04 22:47:09 följande:
    ÅH. lilla sötisen!
    Tack Jag vill se mer av din!!!
    Buttelina skrev 2010-01-04 22:52:23 följande:
    så fina små syskon
    Jättefina byxor!! Kan du inte försöka dig på att sy några i strl.40 typ för jag har letat förgäves idag
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2010-01-04 23:01:28 följande:
    Sötnosarna!!! *längtar ihjäääl mig efter bebbe*
    Jag förstår det! Vilken v. är du i nu?? du kan få gosa på min bebis den 28 januari om du vill Maia har tid för tarmröntgen i kristianstad då så vad tror du om en liten lekdate??
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2010-01-04 23:07:23 följande:
    tack oh haha sååå duktig är jag inte det är ju typ pyttesmått hur långa är ett par byxor i strl 40?? fulla längden??
    jag har ju inga så jag har ingen aning Men kan mäta hans 38or imorgon
    Olivers Mamma skrev 2010-01-04 23:06:35 följande:
    du fpr skicka smultron till gekås, de är faktiskt söööta, du kan köpa vita o färga dem i fina färger eller så
    Jaså finns prematurkläder där? Hittade bara på babyland idag och där skulle de ha 169kr/st för body eller byxa, o skitfula var de {#lang_emotions_throwup}
  • Zvartaliljan
    THEA och Grodan skrev 2010-01-04 23:07:31 följande:
    Som vanligt Inga nyheter och ingen bebbe så långt ögat kan nå, men vi kämpar vidare. Har en liten Internetpaus för att tänka på annat Men kikar ju in lite då och då för att se hur ni har det
    Förstår att du behöver en paus ibland...inte roligt med allt bebisprat här inne...
    Håller tummarna hårt för dig!!!
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2010-01-04 23:09:15 följande:
    Åhhh JAAAAAAA!!! *hit med bebben* Är i v.33 nu...

Funderar på hur jag ska göra med Maia och dagis nu...jag är fortfarande sjukskriven för min anemi så jag har faktiskt rätt att ha henne heltid men det känns inte riktigt rätt ändå...kanske några dagar/vecka blir bra men så är jag rädd för smittorisken...samtidigt som jag inte riktigt kommer orka att aktivera henne hela dagarna hemma...hon har ju så mycket energi!! Hon tjatade om dagis idag...åhhhh *VELIG*
  • Zvartaliljan
    mortillsju skrev 2010-01-04 23:20:37 följande:
    Låt du henne gå. Kul för henne och skönt för dig. Hon behöver kanske inte vara där hela dagen men en stund på dagen skadar nog inte
    hon behöver nog det...för här hemma blir hon ju så rastlös
    Tjollabolla skrev 2010-01-04 23:20:57 följande:
    Kan du inte lämna henne några timmar om dagen bara? Är inte Pappan pappaledig nu i 2  veckor? Jag kommer inte lämna Milo dom första 3 veckorna alls, tror han kommer behöva vara hemma och vänja sig han oxå... Men om hon vill dit så hade jag bara lämnat 3-4 tim/dag.
    F pluggar ju så lite svårt att vara ledig tyvärr...börjar igen på måndag så han har ändå fått mycket tid hemma med oss förstås.
    3-4 timmar känns så onödigt...är ju lite krångel att ta sig dit o lämna/hämta så jag funderar mer på ett par heldagar i veckan...får nog prata med fröken o se vad hon tror blir bäst...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15