Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

modestyclara skrev 2009-12-27 20:38:53 följande:
    Upplys en novis: vad står MAT för? *förvirrad*
    Miniature
    lillronya skrev 2009-12-27 20:40:36 följande:
    Ååå vad du har det jobbigt! Måste göra jätteont att gå upp så mycket på så kort tid. Ja nu är det ju snart nyår. Hoppas han kommer strax efter det.
    Ja imorgon ska jag nog gråta mig till en igångsättning/kejsarsnitt 10 Januari (37+0) om inget hänt innan dess...för några 5 veckor till av detta helvete klarar jag inte av...måste be om kryckor med, kan liksom knappt ta mig fram för både foglossning och svullnaden. Fick köpa ett par stövlar nu så jag hade något att ta på fötterna, 2 nummer större än min normala storlek!
    Jag hoppas nästan att svullnaden har med min havandeskapsförgiftning att göra...vilket de ju ska kolla imorgon...för är det så så lär de ju vilja ha ut honom snart...men får jag hör IGEN att jag bara ska ta det lugnt och vila o vänta så tror jag att jag bryter ihop...
  • Zvartaliljan
    jompa skrev 2009-12-27 20:47:31 följande:
    Oj det måste ju göra fruktansvärt ont om du fått så mycket vatten. Hoppas verkligen du inte behöver gå längre än nödvändigt, men i alla fall över nyår. Hur många veckor tidigare blir det då? Hej ska jag kanske säga oxå
    Idag är jag i v.35+0 och jag har ju fått kortisonsprutor i v.30 så hans lungor är ju redan mogna. Men jag ser helst att han stannar tills 37+0 så är han ju "färdigbakad" Men helst inte en dag längre än så...
    Det gör verkligen djävulskt ont...bränner och sticker...stödstrumpor hjälper lite i alla fall, fick ett par av syrran nu men som jag förstått det så ska man inte sova med dom utan bara ha dom dagtid? Någon som vet? Svällde aldrig upp med Maia på detta vis så då behövde jag aldrig använda såna...
    Förlovningsringen tog jag smart nog av mig för några veckor sen...nu går den knappt över fingerspetsen
  • Zvartaliljan
    Tasha78 skrev 2009-12-27 20:54:27 följande:
    har det redan gått 5 veckor sedan du var inne och fick sprutor, oj va tiden går snabbt
    haha jag tycker tiden går EXTREMT LÅNGSAMT! 5 veckor till låter som en evighet!
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2009-12-27 20:54:39 följande:
    Usch o fy!! Jag har med börjat samla vatten, fötterna är som bollar på kvällarna... REDAN! Ska på tillväxtul den 8 och sen träffa läkaren den 15 jan för att diskutera förlossningssätt. Tycker det är skitjobbigt att inte veta hur det blir denna gången, sist blev det ju planerat snitt. Man vill ju veta! Har du varit på ngt tillväxtul innan?
    Ja de gjorde tillväxtul för 2 veckor sen och då låg han 9% under i vikt och lite påverkade blodflöden av Hf. Därför har jag ett UL till imorgon. Vill ju att han ska må bra men samtidigt vore det nästan skönt om det visade sig att hf blivit sämre så de måste ta ut honom...skäms att säga det men så dåligt mår jag just nu....
  • Zvartaliljan
    Tasha78 skrev 2009-12-27 21:04:12 följande:
    jo jag fattar det och jag hoppas det går fort till den 10de och att du får en igångsättning, men ändå är det intressant hur han är kvar i magen fast det var nära för 5 veckor sedan
    Ja men jag har ALLTID otur med ALLT så antingen är han på väg ut alldeles för tidigt eller så stannar han på övertid nu efter jag kämpat så för att hålla kvar honom! Tro mig! Jag har ALDRIG tur! Har en kompis som de stoppade värkarna på i v.30 o sen fick de sätta igång henne i v.42...jag vill INTE gå så långt!
  • Zvartaliljan
    Duntoffla skrev 2009-12-27 21:10:13 följande:
    Usch! Låter hemskt. Hoppas på ett bra UL och att du får snitt efter nyår när han är "färdigbakad".
    har inte bestämt mig om jag ska ta snitt än...de frågade mig senast i måndags men jag är så velig...då beskrev bm så fint att svanskotan kunde "gå av och skjuta iväg som en pil" väldigt snabbt efter min skada vid en vaginal förlossning så hon var ju inte direkt uppmuntrande utan verkade nästan som hon försökte övertala mig till snitt...
  • Zvartaliljan
    Duntoffla skrev 2009-12-27 21:14:34 följande:
    Men Gud vilka psykologiska människor det finns! Väldigt lugnande. *skakar på huvudet*
    ja sambon bara stirrade på henne och blev alldeles svart i ögonen så hon blev väldigt tyst efter det...
    Visst uppskattar jag ärlighet men kanske hon kunde lindat in det lite bättre...
  • Zvartaliljan

Hej hej. Jag har uppdaterat bloggen med hur det gick hos läkaren idag för den som är intresserad.

Hann även shoppa lite på hippokids i morse, hoppas allt fanns. Blev en cartoonbody och regnbågssuit till lillebror och stjärnleggings till Maia. Sen har det även blivit ett par pusselbyxor till lillebror från klkids

• Zvartaliljan
    Duntoffla skrev 2009-12-28 15:36:00 följande:
    Hoppas läkaren har rätt och att lillebror självmant vill ut inom ett par veckor, helst vecka 37
    ja det vore verkligen underbart om förlossningen startade sådär lagom till 37+0. Läkaren trodde inte det skulle bli så stor storleksskillnad på honom även om jag går tiden ut då han är lite tillväxthämmad så för den sakens skull gör ändå inte de tre sista veckorna någon skillnad (han räknade bara på ca.100-150gram i veckan) så då tycker jag att han likväl kan kika ut tidigare så jag får börja återhämta mig och så kan han nog växa bättre utanför magen...
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-12-28 15:50:38 följande:
    liljan: har du fått paketet från mig Säger dom dom andra, hoppas perdo håller sig i magen till prick 37+0
    Har fått en avi som jag tror är från dig, men har ingen bil så kan inte hämta Eftersom jag är så svullen och har så ont så klarar jag inte av att köra så då passade lillsyrran på att sno bilen. Lika bra det så blir jag tvungen att hålla mig hemma o inte ut o anstränga mig. Sambon får väl ta bussen i slutet av veckan och hämta upp alla paket
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15