Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

GROD PRINSARNA skrev 2009-11-18 12:11:34 följande:
    tjabba, ja det var ett bra tag sen, har blivit så traderaupptagen att jag glömmer att logga in här, men jag har följt bildis flitigt så lite uppdaterad e jag allt!!! allt väl med er?
    Å tradera var det jag skulle ta tag i idag ja.{#lang_emotions_dreamer}

Allt bra här förrutom att Alicia är lite krasslig. Men hon mår bättre idag iaf.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    GROD PRINSARNA skrev 2009-11-18 12:24:54 följande:
    ju fast det är ju endå 33% chans att få det iallfall trots sprutan
    Ja jag vet. Men nu har vi iaf gjort vad vi kan för att slippa.
  • lillronya
    GROD PRINSARNA skrev 2009-11-18 12:26:46 följande:
    skönt att hon mår bätte... det är såååå deppigt att vara sjuk när det är så tråkigt och mörkt väder ute, det gör liksom att man blir ännu sjukare och deppigare, usch
    Ja och i dessa tider blir man ju rädd när barnen har hög feber, hostr och gnäller över ledvärk. Alicia har dessutom vägrat ta den där sprutan...
  • lillronya
    GROD PRINSARNA skrev 2009-11-18 12:30:29 följande:
    tillhör hon riskgruppen?
    Nä det gör hon inte. Men lite rädd blir man ju ändå.
    Här är alla barn vaccinerade nu. De som ville alltså. Men hon ville inte ha den och vi tyckte inte att vi kunde tvinga henne. Hon är ju 12 år.
    Bara de under 3 år som är kvar att vaccinera nu.
  • lillronya
    GROD PRINSARNA skrev 2009-11-18 12:34:40 följande:
    ja nä det är ju frivilligt. de under tre? ni har väll bara en skönt att hon inte tillhör rikgrupp, då ska det ju inte vara fara... är hon spruträdd?
    Ja vi har bara en under tre, men jag menade alla under tre är kvar här i denna kommunen.
    Borde inte vara nån fara nej, men det finns förmodligen en anledning att de vaccinerar folk...
    Japp hon är jättespruträdd och blev väldigt dålig av stelkrampssprutan som hon tog för nåt år sen.
  • lillronya
    Glamrockare skrev 2009-11-18 12:47:52 följande:
    ni som är lite haja på detta, vet ni om Rabalder är Danskt?De har nämligen slutat o sälja kill kläder här i Sverige iaf (ur töntigt) o jag älskar deras kläder på mina pojkar så jag vill hitta dem om jag så skall köpa dem ifrån utlandet o få dem hit skickade.
    Är det inte svenskt?
    Mejla de och fråga
    http://www.rabalder.se/
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2009-11-18 15:14:22 följande:
    *WIIII* Idag kom mitt saknade paket från funkybaby Skickat den 29/10 enligt Marie o hon gjorde en reklamation i måndags 16/11, idag dyker det upp med en poststämpel med 2009-11-17. undrar vart det höll hus under tiden??? SÅÅÅÅ GLAAAAD efterlängtade pyttiga småfolkisar var det däri
    Å vad bra att det kom till rätta!!!
    Saraia skrev 2009-11-18 15:17:12 följande:
    ååå kan int bestämma vad jag ska köpa för ngn tröja el byxa t 3,5årig kusin t barnen - funderar på röd NS-munkjacka, ns jeans el kanske molos dukati tröja el ngt annat?! Förslag?????
    Röda Ns-munkajackan är nåt av det finaste som finns!
  • lillronya
    Tejja skrev 2009-11-18 15:57:22 följande:
    Jippi!!! Härligt när saker hittar rätt till slut! Själv fick jag en betalningsuppmaning från ett indrivningsföretag idag. Det är så dåligt skött. Jag beställde ett chokladogram till mitt kusinbarn i slutet av oktober. EN jättetoblerone- ni vet som man kan vinna på chokladhjul. JÄtteglad var jag när jag hittade den. Så får jag ett samtal från Gift today dagen efter födelsedagen där de ursäktade sig såååå mycket. Det hade blivit något fel och de hittade ordern i sitt system dagen efter födelsedagen. De såg att jag lagt ordern i tid, så de visste inte vad det berott på. Dessutpom fanns inte tobleronen kvar, så den gick inte att skicka. Jag frågade hur de hade tänkt att kompensera detta och hon frågade om ja hade något förslag själv. Jag svarade lite spydigt, Ja ni kan ju vrida tillbaks klockan ett dygn, så att jag kunde gratulera tjejen på rätt dag. Jag blev så arg, ledsen och besviken, så jag sa att jag inte hade lust att prata mer och jag skulle försöka komma på någon kompensation och hon sa ingenting mer än ok. Jag fick såklart ingen faktura, eftersom att de inte skickat någon choklad. Men nu har de tydligen skickat denna till ett indrivngsföretag- för nu har jag fått en påminnelse.   (Sorry, OT som vanligt)
    Fy vad urdåligt!!
  • lillronya
    GROD PRINSARNA skrev 2009-11-18 17:14:24 följande:
    Det skulle jag oxå bett om eftersom dom förstörde din överraskning!! KLANTIGT och vilken dålig service det verkar vara.Hej alla förresten, ingen MOLO i lådan idag heller och mina tradera auktioner ligger på samma summa som du gjort de senaste två dagarna, behöver jag nämna att det är en trist dag idag?
    Går inte T bra nu?
    JAg sitter och funderar på om jag ska lägga ut lite, men det stormar ju. Tänk om strömmen går mitt i allt ihop.
  • lillronya
    Tejja skrev 2009-11-18 17:22:23 följande:
    LÅter som ett rimligt förslag!
    melizza skrev 2009-11-18 17:23:05 följande:
    jag tycker också att T går trögt.....vill egentligen inte lägga ut mer men är i stor behov av lite slantar efter ruineringen på molosalgen 
    Ja nu måste man ju ladda inför kalendrarna.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15