• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2009-11-11 11:16:41 följande:
    Jo jag tror nog jag tvättar  44-50 i förhand o väntar med resten. Maias tvättade jag de första månaderna, men sen blev det aldrig av o hon reagerade aldrig heller, och har aldrig gjort det alls. Tror hon har väldigt bra hy. Jag däremot reagerar mot nya kläder ibland, men mer ofta reagerar jag mot tvättmedlet om det är parfym i.Frågade min syster o blev nästan bannad för att jag inte tvättar Maias kläder innan hon använder dom...men så får man ju faktiskt lägga lite skillnad på ett Öko-texmärkt märkesplagg o en vanlig tröja från H&M...det är ju liksom inte meningen att du ska behöva tvätta Katvig, Ida.T, Me&I m.m innan användning...man ska ju kunna lita på att de är giftfria.
    Jag har inte tvättat några av barnens kläder innan användning.
    Tycker ju lite av nöjet är att kläderna ska vara så där nya och fina första gången man använder de. Sen mattas de ju av lite, åtminstonde vissa.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    Willhellmina skrev 2009-11-11 11:17:46 följande:
    Tittar i en snabbis mellan lektionerna. Har haft prov med mina sexor och ALLA klarade av att nå målen för kapitlet! Nu får jag bjuda på fika! Jippi!!
    Å vad roligt!!!
    Är det sexor du har? Önskar att du hade 6B på kungsskolan istället!
  • Tejja

Smultron- Fina salgfynd.Ångrar mer och mer att jag inte köpte en softshell...

Everlonn- Hur kunde jag missa de tightsen?{#lang_emotions_undecided}
    Jag köpte ju en klänning, med den huvan- så jag letade- men jag hittade inte. Fast det kanske inte fanns så många? Shysst bildserie på hoppande jänta!

Nikki
    - Fiina barn! Och fina kläder! Så söta när de sitter tillsammans på bänken. Och för att inte tala om den helt UNDERBARA kappan som Jessi har. Fanns ingen till oss på lördagen!

Harley-
    Nice shopping! Förstår fortfarande inte varför jag sorterade ut muddbyxorna...måste fått en knäpp på slutet.

Smurfen- Fina bilder på tjejjan. Underbara ränder och overallen är riktigt fin!

Liljan- Fiiiina kappan!

FlowerPowerM- Vilka fina barn du har! Vad är det hon sjunger? Precis sådär (med fingrarna mot hakan) gör Neah när hon sjunger "I ett bryn i skogens slut"

Moonis- Håller med, det ser jättemysigt ut! Neah myser omkring med liknande outfit idag- fast lila med gula prickar!

Ängeln- Kan ju bara hålla med- Printet är helt underbart! Neah blev helt till sig när hon såg tightsen i samma print. *Varför köpte jag inget mer???*

Duntoffla- Han passar ju jättebra i pärlorna, ser faktist ut som en hel karl! Jag undrar lite om det var ett så klokt beslut att inte köpa någon suit...

Solouniko- Återigen, VARFÖR köpte jag inget mer i flowerprintet?? Vad fin Starsklänningen är, den skulle lätt kunna bo här hemma!

PartyMolly- Fina Salgfynd! Bra med shysst dinoprint på ryggen. Det är ju det som syns när de är i krypstadiet!

• Willhellmina

Hmmm nu kan jag inte citera.... jäkla fl! LillRonya: Jag har 6-9 i ma/no. Mina sexor är lite av sorgbarn, i är inpulade i en 67 och det är så lätt att göra 7:or av dem allihopa. Är det kris på lärarfronen? ELler bara krig?

• Tejja

Hej förresten!

Jag har iallfall fotat alla salg-fynd, men jag hittar inte kabeln- så vi får väl se när jag lyckas få in dem i BT.

Idag är jag hemma med Neah som haft en jobbig natt. Hennes tålamod är dessutom lika med noll, så något fel är det på henne. Hon sitter för tillfället bänkad framför teletubbies.

• Damien och Adrian
    Zvartaliljan skrev 2009-11-11 11:16:41 följande:
    Jo jag tror nog jag tvättar  44-50 i förhand o väntar med resten. Maias tvättade jag de första månaderna, men sen blev det aldrig av o hon reagerade aldrig heller, och har aldrig gjort det alls. Tror hon har väldigt bra hy. Jag däremot reagerar mot nya kläder ibland, men mer ofta reagerar jag mot tvättmedlet om det är parfym i.Frågade min syster o blev nästan bannad för att jag inte tvättar Maias kläder innan hon använder dom...men så får man ju faktiskt lägga lite skillnad på ett Öko-texmärkt märkesplagg o en vanlig tröja från H&M...det är ju liksom inte meningen att du ska behöva tvätta Katvig, Ida.T, Me&I m.m innan användning...man ska ju kunna lita på att de är giftfria.
    visst är det skillnad på plagg! Men inte ens de från Lindex o H&M tvättar jag, håller med Lillronya - det är kul när de är helt nya - Om barnet inte reagerar så kan det ju inte spela någon roll.

Även jag är överkänslig mot parfymerade tvättmedel, köper därför bara nytt på T  t ex tål inte doften över huvudtaget. Jag får migrän.
    stolt mamma (födda 070913 och 091016)
  • lillronya
    Willhellmina skrev 2009-11-11 11:23:46 följande:
    Hmmm nu kan jag inte citera.... jäkla fl! LillRonya: Jag har 6-9 i ma/no. Mina sexor är lite av sorgbarn, i är inpulade i en 67 och det är så lätt att göra 7:or av dem allihopa. Är det kris på lärarfronen? ELler bara krig?
    Nä sexor är inte höstadiebarn tycker jag. Men det är väl bara att gilla läget.
    Nejdå varken kris eller krig
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2009-11-11 11:18:51 följande:
    Jag har inte tvättat några av barnens kläder innan användning. Tycker ju lite av nöjet är att kläderna ska vara så där nya och fina första gången man använder de. Sen mattas de ju av lite, åtminstonde vissa.
    Ja just Molo o Katvig är ju som finast när de är sprillans nya Sen är det ju inte alltid Maia vill ha alla kläder utan när man väl försöker ta på henne nåt så vägrar hon, o då är det ju inte roligt om man redan tvättat det när man ska sälja det.
  • Therese1981
    lillronya skrev 2009-11-11 11:16:53 följande:
    Jag hittade ingen sån i 86, det ville jag haft. Så himla fin! Så det fick bli en 92 att växa i.
    jag hade en 86 i min påse men tyckte den var så stor.....synd hade velat ha men som tur är har vi en 74.den är ju så fin hand i hand klänningen.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15