• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • FlowerPowerMama
    Tejja skrev 2009-11-11 11:21:02 följande:
    Smultron- Fina salgfynd.Ångrar mer och mer att jag inte köpte en softshell...Everlonn- Hur kunde jag missa de tightsen?Jag köpte ju en klänning, med den huvan- så jag letade- men jag hittade inte. Fast det kanske inte fanns så många? Shysst bildserie på hoppande jänta! Nikki- Fiina barn! Och fina kläder! Så söta när de sitter tillsammans på bänken. Och för att inte tala om den helt UNDERBARA kappan som Jessi har. Fanns ingen till oss på lördagen! Harley- Nice shopping! Förstår fortfarande inte varför jag sorterade ut muddbyxorna...måste fått en knäpp på slutet. Smurfen- Fina bilder på tjejjan. Underbara ränder och overallen är riktigt fin!Liljan- Fiiiina kappan! FlowerPowerM- Vilka fina barn du har! Vad är det hon sjunger? Precis sådär (med fingrarna mot hakan) gör Neah när hon sjunger "I ett bryn i skogens slut"Moonis- Håller med, det ser jättemysigt ut! Neah myser omkring med liknande outfit idag- fast lila med gula prickar!Ängeln- Kan ju bara hålla med- Printet är helt underbart! Neah blev helt till sig när hon såg tightsen i samma print. *Varför köpte jag inget mer???*Duntoffla- Han passar ju jättebra i pärlorna, ser faktist ut som en hel karl! Jag undrar lite om det var ett så klokt beslut att inte köpa någon suit...Solouniko- Återigen, VARFÖR köpte jag inget mer i flowerprintet?? Vad fin Starsklänningen är, den skulle lätt kunna bo här hemma! PartyMolly- Fina Salgfynd! Bra med shysst dinoprint på ryggen. Det är ju det som syns när de är i krypstadiet!
    Tack! Hon sjunger "Blinka lilla stjärna". Men fingret gör samma rörelse i sången din dotter brukar sjunga också.
    Bloggar, adressen finns i min profil.
  • Tejja
    Zvartaliljan skrev 2009-11-11 11:51:38 följande:
    fast efter att ha läst där så blir jag bara övertygad om att Maias kläder inte behöver tvättas innan använding Nästan alla hennes kläder är ekologiska eller miljömärkta och det som de framförallt pratar om gifter är ju i plasttrycken, och de enda tröjor med plasttryck som Maia har är Me&I och de är ju absolut giftfria
    Tyvärr är ju detta bara en bland mååånga länkar i ämnet och visst- denna handlar om trycket och där ligger vi nog många i lä i denna tråd. (Skulle väl vara en och annan Kittytröja som jag sett har slunkit ner här och där!

Men handlar du mest ekokläder så är du ju på den säkra sidan!
  • Zvartaliljan
    Zvartaliljan skrev 2009-11-11 11:55:04 följande:
    Katvig och Ida.T vet jag med säkerhet att man inte behöver tvätta innan första använding. Molos tyger kommer ju från greencotton, så bara namnet där borde ju räcka för att man ska kunna lita på dom hoppas jag. Småfolk vet jag däremot inte...vet inte var/hur deras bomull odlas och om de använder några farliga tillsatser...men hoppas inte det.
    Läste om småfolk nu och det är ingen fara, en del är redan öko-texmärkt och till våren ska hela kollektionen bli öko-texmärkt
  • Tejja
    FlowerPowerMama skrev 2009-11-11 11:55:09 följande:
    Tack! Hon sjunger "Blinka lilla stjärna". Men fingret gör samma rörelse i sången din dotter brukar sjunga också.
    Hahaha...vet du vad, när jag skickat inlägget kom jag at tänka på att det nog var blinka lilla stjärna som hon brukar göra dessa rörelser till, fast sedan blev jag osäker och så lät jag bli att ändra...
  • Zvartaliljan
    Tejja skrev 2009-11-11 11:56:43 följande:
    Tyvärr är ju detta bara en bland mååånga länkar i ämnet och visst- denna handlar om trycket och där ligger vi nog många i lä i denna tråd. (Skulle väl vara en och annan Kittytröja som jag sett har slunkit ner här och där! )  Men handlar du mest ekokläder så är du ju på den säkra sidan!
    nä här består ju garderoben bara mest av Molo, Katvig, Ida.T, Kameleont o enstaka kläder från andra märken som Kik*Kid m.fl. H&M o Lindex o.s.v existerar ju knappt...o gör de det så tvättar jag de alltid innan användning för de litar jag inte på...eller Lindex har jag börjat lita mer o mer på men H&M har man hört så mycket skit om...
  • LA Woman
    Tejja skrev 2009-11-11 11:43:22 följande:
    När Alva och Dante var små, så tvättade jag alltid kläderna. Men det gör jag inte längre. Fast jag vet att jag borde. Iallfall de som inte är ekologiska.Det är så mycket skit i kläderna att man borde tvätta dem. Det är farliga saker som absorberas upp av huden och som inte behöver ge sån kraftig reaktion på en gång, som tex eksaem eller utslag. Men det finns mer långsiktiga biverkningar som definitivt inte är bra för någon, stor som liten. Även om det är värre för en liten kropp som växer att usättas för olika gifter såklart.Här finns lite att läsa för den som orkar och vill: www.naturskyddsforeningen.se/gron-guide/kopa/.../
    Jag tvättar i princip alla barnens kläder (utom ytterkläder och annat som inte ska vara inpå kroppen), även 8-åringens eftersom hon får utslag annars. Ja, det är riktigt mycket otrevliga ämnen i kläderna
  • Mosen08
    lillronya skrev 2009-11-11 11:51:40 följande:
    Ja man vet ju att man borde, men här blir det aldrig så...
    Vilken strl har Anjelin i sina mololeggings?
  • Tejja
    Moonis skrev 2009-11-11 11:52:45 följande:
    Jag får tacka Butte (tro jag att det var) som strängt talade om för mig att lägga tillbaks lila knapptröjan, med gula prickar i min "spara hög" när jag sorterat ut den.

På slutet av saldagen började jag nämlige få konsumtionsångest. Jag fick tankar på att lägga tillbaks alltihop och skita i att handla något överhuvudtaget.
    Jag fick nästan lite äckelkänslor bland alla kläder. Men så kom jag på bättre tankar!

Snacka om att jag hade ångrat mig om jag hade kommit hem utan kläder...{#lang_emotions_yell}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15