Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

ÖNadja skrev 2009-11-25 20:03:29 följande:
    tänk att det är i denna tråd man vänder sej med alla sina funderingar.. =)OT..men ja har hittat en begagnad Carena syskonvagn som med frakt kommer att kosta 3000 kr, är det ett bra pris tycker ni? Nypris i sverige ca 5500 kr och nypris finland (inkl frakt) 4200 kr.Kan tillägga att den kommer att användas flitigt under barmarkshalvåret..
    jag håller inte med smilla vi har en carena syskonvagn.. typ sulkymodellen och den är toppen. MEN inte som huvudsakliga vang. mer som extravagn...
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    ÖNadja skrev 2009-11-25 20:13:55 följande:
    Vad tusan..! ja blir ju tokig på alla dessa vagnar.. =) vilken rekommenderar du? Ja velar mellan en Carena och en Baby travel, men BT går varken att se eller få tag på här i närheten. Visserligen inte en Carena heller, men dom har ja iaf sett. dom är skit snygga, men ja har inte köpt idéen med att ha ena stirrandes i ryggen på den andra. Också tror ja att E skulle tycka de va kul att se sin lillebror (?). =)Jajjomän, den ligger i minneslistan! =) haha. jaaaa. =)
    grattis
  • Buttelina
    Smileycat skrev 2009-11-25 21:04:34 följande:
    Förstår det.. Du har ju redan fått vänta med betalningen länge Såg du min overall fråga? Maia är nog ungefär i samma storlek som Ebba.. Vad har du för storlek till henne?
    kolla i shopoholictråden. jag hjälpte dig där
  • Buttelina
    Smileycat skrev 2009-11-25 21:59:04 följande:
    Såg det nu Tack Hmm.. då borde ju en 98 funka tycker jag.. Eller om jag köper en ny så kanske 104 då, skulle den bli stor har jag ju en till storasyster då Eller ska hon ha 110 då? Hon är strax över en meter, fast bredare, ca 19kg och kortare ben, längre överkropp..
    bredden spelar ingen roll tycker jag utan bara längden. isabel är 101cm och har 104 i molos overall, men hade jag köpt en nu så hade jag köpt 110 tror jag...
    lillebror är 95 cm och hade jag köpt till honom hade jag köpt 104. 98an funkar men det är precis i armlängd
  • Buttelina
    Smileycat skrev 2009-11-25 22:20:57 följande:
    Får nog börja med o köpa en i 104 o kolla vem den sitter bäst på haha.. nej men så då sitter alltså isabels overall i 104 bra på Bia?Tycker inte om när de är alldeles för stora o otympliga för barnen..Har ju hört att de är stora, så det känns lite galet o köpa 104 till en tjej som är 10cm mindre..Jag tänkte mer på hur de är byggda, Ebba har långa ben och lite kortare överkropp, medans hennes syster är tvärtom..Bubblan?? Had einte du holden babyoverall till Ida, hur är den i jämförelse med den "vanliga"?
    men 98a kommer funka på din lilla tös. kanske sitter precis i armarna dock
  • Buttelina
    Smileycat skrev 2009-11-25 22:31:22 följande:
    varför gör de dom så korta i ärmarna?Jaja.. 98 blir nog bra Men blir nog ingen råååsa då vi har det, så får se om man köper nått man kan ha kvar till lillgrabben sen, men de tlär väl dröja typ 2år innan han kan ha den sen, så stor chans att det blir kvar hemma Han verkar bli "Liten" han med som Ebba, framförallt när han är så sjuk typ jämt
    jag vet inte
    åh är han mycket sjuk
    Duntoffla skrev 2009-11-25 22:32:21 följande:
    God kväll i tråden!HÄrliga bilder i BT!SMultron- Gosh, vilken snygg lurv! *habegäret sätter in*Bubblan- Ska ni resa bort?
    hehe den lurven liknar din favo lite
  • Buttelina
    melizza skrev 2009-11-26 08:31:09 följande:
    Gomorron!!! Först här idag är ju inte vanligt för mig Butte: vilken underbar bild på Isabel och kissekatten....Bubblan: vilken härlig bild på alla kläder som skall packas....nästan så jag skulle vilja komma o hjälpa dig att packa molosar Idag vill jag se lite nya molosar......
    tusen tack gumman
  • Buttelina
    melizza skrev 2009-11-26 08:42:39 följande:
    den tröjan Isabel har på sig gör sig helt klart mycket finare på....har alltid tyckt att den är lite för mycket print på men på Isabel såg den skitfin ut.....har budat på en på T och hoppas jag vinner nu
    vad du är söt jag älskar den tröjan! men visst är den lite mycket... vissa behöver nog vänja sig vid den samma som knapp printströjan med prickärmar förra året
  • Buttelina
    Pepper79 skrev 2009-11-26 08:56:25 följande:
    Butte: Så söta Isabel och katten är tillsammans
    tack
    RååSa BuBBlan skrev 2009-11-26 09:10:26 följande:
    Go morron!Gick några fler på köpnu igår så strax över 1000.- fick jag in i går kväll  Ska nog slänga ut resten ikväll, skönt o slippa dra med sig massa T grejer i flytten liksom..Butte---- Å sååååå mysig bild på Isabel o kissen  *sötisar*
    åhh nice med köpnu!! ska slänga ut en hel del ikväll jag med. så håll utkik kan kanske vara nått för ida {#lang_emotions_tongue_out}
    Smultronhjärta skrev 2009-11-26 09:17:17 följande:
    Vilken fin misse i BT Jag blir så sugen på att skaffa en pälsboll hit också..Söta de är tillsammans Ja den får du bara inte glömma*alldeles för fin*
    tack ja en liten kisse är så mysigt! vill ni ha en raskatt eller bondkatt?
    Tjollabolla skrev 2009-11-26 09:25:23 följande:
    Godmorgon!Hittade denna underbara sööötawww.sweetfunky.se/ProductPopup.aspx?filename=...Åhhh så fin! *sugen* Insåg nu när jag körde Milo till dagis att hans vinterjacka börjar bli ganska liten i armarna, den åker upp halvvägs på armen. Hmm. Är ju iofs bara 92 så det är ju väntat. Vinterjacka tips nån?!
    KÖÖÖÖP
  • Buttelina
    Tjollabolla skrev 2009-11-26 11:21:28 följande:
    Å NU KOM JAG PÅ ATT SAMBON JOBBAR I KARLSHAMN, CA 100 METER FRÅN B&r!!! WEEEEEEEE
    snacka om lycklig
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15