Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Hörni..Molorariteter..Visst får man sätta ett lite högre köp-nu på dessa med gott samvete{#lang_emotions_dreamer}

★(¯`°?.¸ ღ♥ Max & Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    Kristyr skrev 2009-12-18 19:33:20 följande:
    ja väldans döttit här!
    De flesta är väl upptagna med julstök..Jag har ju gjort en himlans massa julgodis halva dagen Favvon är denna
    www.alltommat.se/recept/rocky-road-fudge-2393

Vilken tur att jag har bestämt mig för att inte tänka på beach 2010 förrän efter jul
  • Smultronhjärta
    JsN skrev 2009-12-18 20:14:16 följande:
    *måste testas*
    Ja gör det! Jag har gjort denna de senaste 6 åren så numera är den ett måste{#lang_emotions_tongue_out}
    JsN skrev 2009-12-18 20:19:41 följande:
    Nu tänker jag bli OT. Vad är det optimala måtten på en babyfilt, modell lite tjockare?
    Hihi- nu får du världens sämsta svar men den bästa modellen är Katvigs tjockfilt
    Denna:
    http://www.familjeliv.se/hem/smultronhjarta/gallery/phpfjcifo.jpg

hittar varken filt eller måttband just nu men åååh vad bra den är! Både i tjocklek och mått
    Denna är en ny favorit hos Max
    www.tradera.com/Pappelina-plad-i-finaste-fleece-i-ljusblatt-och-vitt-auktion_103363264
    Och den är ju rätt stor för hans 90 cm
  • Smultronhjärta
    JsN skrev 2009-12-18 20:52:42 följande:
    Blir det inte väldigt sött? Funkar det med salta jordnötter? Har du provat att blanda i andra nötter?
    Jo jag har salta jordnötter i, dock är det faktiskt en god skillnad på rostade eller ej
    Jag har testat med cashew och pistage också men det är enligt mig godast med jordnötter. Jag brukar ha lite mindre jordnötter och marshmallows samt aningens mer bitter mörk choklad för att väga upp mjölkchokladen. Blir mindre sött då
  • Smultronhjärta
    Flock skrev 2009-12-18 22:37:08 följande:
    God kväll!! Åh, dessa måste jag prova! Stora tjej är lakritsälskare.. Perfekt med ett nytt recept, satt och letade i går. Var det lagom med 10 st i eller du har kanske inte smakat ännu??? Rocky Road är oxå min favvo, har gjort den i några år nu men det är nog bara jag som uppskattar den i min stora släkt. Det brukar sluta med att jag har ätit upp nästa hela själv och den sats är ju inte liten så i år ska jag inte göra den, tänkte jag..
    Nästan en hel påse hade jag i och det blev bra- 10 ynka stycken ger ju knappt smak
  • Smultronhjärta
    Flock skrev 2009-12-19 17:18:47 följande:
    God kväll i tråden! Till och med jag hinner att lösa i fatt nu! Fast lite tråkigt är det när det inte skrivs så mycket! Jag tänkte inte göra godis förrän nästa vecka och packa in presenter kan man inte göra när barnen är vakna..julpyntat har jag gjort för flera veckor sedan..Så kontentan är att jag har inget att göra just nu.. Vilken tur jag frågade dej! JAg hade nog tagit 10 st och trott att eftersom de är så starka så skulle de sätta mycket smak. Men då kör vi oxå på nästan hela påsen, gillar mycket smak.
    Ja när man blandar krosset med knäcken så blir smaken mild- jag fixar knappt att äta turkisk peppar som godis annars- shots går dock bra
  • Smultronhjärta
    Flock skrev 2009-12-19 17:32:02 följande:
    Turkis-shots är SÅ gott!! Dock väldans många års sedan jag smakade.. Men då kanske jag ska ta hela påsen.. Hur många gram var det i din påse turkisk?? Blir kanske inte så bra om jag köper dubbelt så stor påse som dej och öser ner i knäcken...
    Jag köpte en 150g påse och tog nästan hela som sagt.. Å andra sidan så hade jag gott kunnat ösa i hela för nu smakar de nära Käck lakritskola och jag vill ha mer tyyyyyrkisch ju
  • Smultronhjärta
    Tasha78 skrev 2009-12-20 17:46:11 följande:
    jag hittade det precis långt bak i tråden ska man krossa dom helt eller går det med lite bitar
    Godast blir det med nog med kross- jag har lyckats skänka min mortel i samband med flytten så jag tog en hammare,godisarna i en plastpåse med en handduk över och fixade det på det sättet
    Tasha78 skrev 2009-12-20 17:59:34 följande:
    jag har aldrig gjort knäck rör man i grytan hela tiden eller
    Njae..om inte hela tiden så väldigt ofta*minns julen då jag fick kasta grytan jag glömde*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15