• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • Tejja
    solouniko skrev 2009-11-13 09:27:46 följande:
    Ja han blev ju inte superglad, haha. Efter att ha hållt på försöka i en timme, så kommer jag och liksom "förstör" allt. Fast han tyckte såklart också att det var jobbigt..
    Ni får bestämma en strategi innan, så att ingen behöver känna sig överkörd. Ni kan ju kanske ha sms-kontakt eller så. 
  • Tejja

En liten OT traderafråga till expertisen!  

Jag hade tänkt förlora min "sälja-på-tradera-oskuld" i dagarna.
    Har en molooverall och en molo vant-fleece på lut. Är det viktigt med söndagsavslut, eller funkar det bra när som under helgen?
  • ChokladMoshin
    Saraia skrev 2009-11-13 09:34:47 följande:
    konstigt att de gör så olika. din vc måste ha fått xtra mkt vaccin då för de flesta vc begränsar sig pga att de inte får tillräckligt m vaccin t alla på en gång. kommer ju leveranser varje vecka så alla lär ju få till slut, men det viktigaste är ju att de som kan bli sjukas får först dvs riskgrupperna,barn o unga vuxna.
    Dom får inte mer vaccin än andra vc men har en teori om varför dom gjort som dom gjort.
    Vi var där i fredags och köade, efter 1 timme var vaccinet slut.
    Vad jag hört är att det har varit väldigt få till en början som velat vaccinera sig här.
    Det är väldigt segregerat där vi bor och jag tror tyvärr många invandrare har dålig info om vaccineringen, tror det var därför dom "släppte" på restriktionerna för att få dit så många som möjligt.
    Vad vore en dag på salgen........
  • Tejja
    Busbellan skrev 2009-11-13 09:33:36 följande:
    God morgon tjejer!! Nu är barnen lämnade på dagis och jag borde egentligen påbörja läsningen av allt jag ska ha läst tills på måndag, men det får vänta en liten stund
    Klart det får vänta en stund, man måste ju få sitta en liten sväng och bara vara efter morgonruschen!
  • Mawe123
    Tejja skrev 2009-11-13 09:33:27 följande:
    Ja, alternativet kan ju vara att inte vaccinera. Förstår verkligen att du vill vaccinera inför er Thailandsresa. Jag tycker mest bara att studien på 51 barn inte borde ligga till grund för beslutet, då borde man väl mer grunda beslutet på alla andra som redan vaccinerats runt om i världen. Jag tycker att det är otroligt jobbigt med alla beslut man måste ta som förälder. Det känns som om att det alltid finns dåliga saker med alla val man måste göra som det känns som om man måste söka vidare info om. Det är ju en sak när beslutet bara gäller mig själv, men när det handlar om andra människor så tycker jag att det är jobbigt.
    Ringde Bvc nu och får komma och vaccinera min 2 åring halv elva idag.

Det känns bra. Kan självklart visa sig i efterhand att det är fel val, men som du skriver är det massor av jobbiga val man måste göra och beslut man måste ta som förälder.

Tänk förrut tyckte jag det var jobbigt med pensionvalet, fonder eller garanterad ränta hmm.. det är ju en baggis jämfört med detta!
    William 000213, Lowe 070712
  • Busbellan
    Tejja skrev 2009-11-13 09:42:39 följande:
    En liten OT traderafråga till expertisen!   Jag hade tänkt förlora min "sälja-på-tradera-oskuld" i dagarna. Har en molooverall och en molo vant-fleece på lut. Är det viktigt med söndagsavslut, eller funkar det bra när som under helgen?
    Om du ska ha avslut under helgen så tycker jag absolut du ska ha det på söndagkvällen, fredag och lördag är inte särskilt bra tycker jag.
    Jag brukar försöka få avslut mån-tors eller söndag kväll
    Mamma till Nora, August och Ella
  • ChokladMoshin
    Tejja skrev 2009-11-13 09:42:39 följande:
    En liten OT traderafråga till expertisen!   Jag hade tänkt förlora min "sälja-på-tradera-oskuld" i dagarna. Har en molooverall och en molo vant-fleece på lut. Är det viktigt med söndagsavslut, eller funkar det bra när som under helgen?
    Jag brukar få bättre med bud om jag har avslut på måndagskvällar.
    Vad vore en dag på salgen........
  • Busbellan
    Tejja skrev 2009-11-13 09:43:42 följande:
    Klart det får vänta en stund, man måste ju få sitta en liten sväng och bara vara efter morgonruschen!
    Ja, och sen ska jag nog ta min bok och lägga mig i badet en stund
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Tjollabolla
    Tejja skrev 2009-11-13 09:33:27 följande:
    Ja, alternativet kan ju vara att inte vaccinera. Förstår verkligen att du vill vaccinera inför er Thailandsresa. Jag tycker mest bara att studien på 51 barn inte borde ligga till grund för beslutet, då borde man väl mer grunda beslutet på alla andra som redan vaccinerats runt om i världen. Jag tycker att det är otroligt jobbigt med alla beslut man måste ta som förälder. Det känns som om att det alltid finns dåliga saker med alla val man måste göra som det känns som om man måste söka vidare info om. Det är ju en sak när beslutet bara gäller mig själv, men när det handlar om andra människor så tycker jag att det är jobbigt.
    I vår morgontidning stod det att det är ca 5000 svenska barn som fått vaccinationerna för att dom är i riskgrupp, så det baseras på det också, det känns bättre . Sen är det ju såklart ingen som vet ngt om dom långsiktiga biverkningarna, men jag tror inte detta vaccinet är farligare än ngt annat...
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lillasyster Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15