Inlägg från: saturnina |Visa alla inlägg
  • saturnina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

mortillsju skrev 2009-10-16 10:28:44 följande:
    Åhhh så fint det låter. Jag tycker Ikattrycket är superfint live men tunikan fanns tyvärr inte i lillasysters storlek. Men leggingens fanns såg jag (fina till babushkan). Är Coletteklänningen från MAT? Här hemma älskar jag MAT, barnen skriker bara de ser dessa kläder. Vi har liiite olika smak kan man säga
    Lavendulaklänningarna är MOLO ju!!!!

Ja, först gillade jag blanket mer, men ikattrycket har växt. Och jag tror Olivia passar väldigt bra i det.
  • saturnina
    mortillsju skrev 2009-10-16 10:32:12 följande:
    Aha.... molo. Måste kolla in den. Vi har blanketleggings men nej det gillar vi inte så mycket så de ligger mest oanvända. Men Ikat hade vi gillat, mycket mustigare i färgen!!
    Ja, när jag såg blanket i verkligheten var de lite "mesigare" i färgerna än jag tänkt mig.

Skulle någon vilja vara gullig och ge mig ett tips. Min man kommer hem bus-sent ikväll, så jag tänkte ha myskväll med barnen. Tänkte hyra en barnfilm (aldrig gjort), men vad kan passa alla tre som varken är för tjejigt eller killigt? Astrid Lindgren har man ju sett de flesta redan.

Någon?
  • saturnina
    Smultronhjärta skrev 2009-10-16 10:42:54 följande:
    Pettson och Findus Glömligheter och Mamma Mu är stora favoriter här hemma tycker både Max och äldre kusinen Chihuahuan från Beverly Hills och Bolt är också helt ok.. För lite större så finns ju Häxan Surtant-henne gillar jag
    Mamma Mu är ju kul!

Chihuahuan och Bolt - jag är nog väldigt ute när det gäller barnfilm. Ingen aning om vad det är... {#lang_emotions_innocent}
  • saturnina
    melizza skrev 2009-10-16 10:54:16 följande:
    Bolt och Pettson och Findus säger jag med.....dem gillar alla mina tre tjejer som är från 3 - 13 år gamla
    Tack för tipsen. Nu ska jag lämna Schenkerpaket, sen på loppisrunda och sen kolla in filmerna ni har rekommenderat. Tack!
  • saturnina
    Smultronhjärta skrev 2009-10-16 10:42:54 följande:
    Pettson och Findus Glömligheter och Mamma Mu är stora favoriter här hemma tycker både Max och äldre kusinen Chihuahuan från Beverly Hills och Bolt är också helt ok.. För lite större så finns ju Häxan Surtant-henne gillar jag
    Förresten - de behöver ingen Häxan Surtant - de har ju redan en här hemma.{#lang_emotions_surprised}
  • saturnina

Snacka om att det gåt i ett och att man börjar bli senil! Hämtade trenne barn strax innan 15.00:

- Kom på att vi glömt Olivias pianobok hemma och körde hem för att hämta.
    - Åkte och hyrde Mamma Mu.
    - Åkte till pianot
    - Kom på att jag glömt videofilmen i affären.
    - Kastade in resterande barn i bilen och åkte tillbaka till affären
    - Hämtade på pianot
    - Käkade pizza med 3 fredagströtta barn på pizzerian.
    - Hem - på med pyjamasar.
    - Popade popcorn.
    - Tände brasa.

Äntligen mys med Mamma Muuuuuu

• saturnina
    Stormis skrev 2009-10-16 18:56:57 följande:
    Shit, verkligen spooky!!! Och det betyder att jag är på tur nu !!!!!!!!!!!!!
    När ska du ha och vet du vad det blir?
  • saturnina
    ängeln83 skrev 2009-10-19 09:57:18 följande:
    Morning. Jodå, det känns bra, tar ju ett tag att komma in i nya rutiner men hittills funkar det kanon, även om jag är sjukt trött just nu.
    Grattis! Så himla kul med en av varje!!!!

Gick förlossningen bra?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15