Inlägg från: saturnina |Visa alla inlägg
  • saturnina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

JuliaochNelly skrev 2009-10-16 09:19:55 följande:
    Jaap nu kan jag säga att min svärmor är nog fasiken den mest konstigaste människan jag stött på och hon blir alldeles till sig varje gång vi träffats för att Nelly inte går på dagis och säger jämt till Nelly stackars dej som inte får gå på dagis  Alla barn är ju olika Igår pratade vi om dagis jag och Nelly och svaret jag fick var " nää jag vill vara hemma med dig" hehe lilla sötfisen. För någon månad sen ville hon börja men nu har intresset svalnat lite. Hon står i kö så kommer det ett erbjudande så går vi dit och tittar så får hon bestämma själv.Jag tyvker verkligen att alla får bestämma själv och dömer igen. Men visst är det alltid en het potatis då " nya" vänner får veta att Nelly är hemma.
    Vem vet, hon kanske har andra motiv. Hon kanske vill att du ska börja jobba för att hennes son vill det.

Olivia ville alltid hellre vara hemma med mamma. Och fortfarande.
  • saturnina
    Mawe123 skrev 2009-10-16 09:23:42 följande:
    Ser vad ni diskuterar, tror det är såna här saker som gör att det knakar i fogarna i de flesta äktenskap. Vi har också haft svårt att hitta en lämplig balans mellan ansvar för barnen, hemmet och jobb. Nu har vi hittat en lösning som passar oss jätte bra. Min man jobbar heltid som chef på ett medelstort företag och tjänar med det tre gånger så mycket som mig. Men han har huvudansvaret för att vara hemma när barnen är sjuka ändå.  Så länge han inte är på resande fot fungerar det toppen, klart att det blir mycket jobb för honom när han är hemma då men det fungerar både för oss och barnen. Jag jobbar 90% på bank och har svårt för att vab:a så jag är tacksam att han kan ta den biten. För att komma ifrån alla gräl om vem som gör vad hemma, har vi skaffat oss hushållsnära tjänster 10 timmar/månad. Vilket är sååå värt kostnaden.  Det vi inte tycker att vi själva hinner göra ber vi "städhjälpen" fixa när han är här. Vi bråkar mindre nu, när vi hittat en lösning som fungerar, som vi båda är nöjda med. 
    Vi grälar inte heller mycket om det längre. Vi har också hittat en balans. Jag tror min man börjar förstå hur unikt det är för en trebarnsfar att aldrig behöva ta ansvar för någonting som rör barnen. Därmed inte sagt att det är bra.

Jag vill fortsätta med min firma utan tjafs och jag vill kunna hämta barnen tidigt eller vara ledig med dem ibland.

Sen vill jag också fixa lite hjälp ibland men inte min man.... det kan bli mycket ibland och vi har inte så mycket barnvakter. Min mamma dog när jag var liten, så jag kan sakna att ha någon som kommer och tar över ibland.
  • saturnina
    Mawe123 skrev 2009-10-16 09:51:57 följande:
    Jag saknar också hjälp ibland, fram för allt hjälp med barnen. Vi har inte heller föräldrar som kan ställa upp och hjälpa oss utan får vända oss till kompisar om det kör ihop sig. Men det känns som att det verkligen ska vara något extra för att jag ska fråga dem, om det varit ens föräldrar hade det kanske gått att ordna barnvakt för att bara få vara ensam eller tillsammans med bara maken en kväll.
    Nä, som tur är ställer svärisarna upp ibland, men vi vill helst inte fråga, utan väntar tills de "vill" ha barnen. Så helst plötsligt kan vi få en natt utan barn.
  • saturnina
    Olivers Mamma skrev 2009-10-16 09:52:17 följande:
    Har inga bilder där... Jag äääääälskar ju NS, har nog uppemot en 20 par byxor/jeans hemma just nu På de bruna byxorna blir N:et lite avskavt typ itvätt vad jag hört men det ska tydligen va så. På vissa röda tröjor har vita kantband blivit lite rosa men det är inget krångel om man skulle behöva reklamera det (såvida de inte sagt det när man köpte plaggen)
    Åh, herregud, du låter som min kompis. Hon är jeanstjej, har två små pojkar och tillsammans har de en hel jeansaffär hemma. Hon brukar spionera här men aldrig prata. *vinkar till Elin*
  • saturnina
    melizza skrev 2009-10-16 10:16:30 följande:
    nu beställde jag en brun molo lurv tyckte 15% var litet lite men 20% kunde jag inte motstå Gomorron förresten eller ja goddag kanske man ska säga nu
    Ja, jag tycker också 15% är snålt, men jag beställde ändå, för i fjol tog det jag ville ha slut. Blev ju bara glad när jag fick några procent till avdragna.

Är det inte typiskt. En traderare betalar 3 veckor försent. Mailar mig nu och undrar var klänningen är. Ojdå, jag tog visst hela 2 dagar på mig att skicka den!
  • saturnina
    mortillsju skrev 2009-10-16 10:21:33 följande:
    Vad beställde du??
    Alldeles för mycket, men det var sånt som jag velat ha länge.

Till storasyster: 2 knapptunikor, babuschka och Ikat
    Till lillasyster: Colette-lavendula-klänningen  stort ååååååååhhhh och katvigs rosarandiga fuskpolo.

Buspojken fick ingenting - det är hårt när man har systrar...
  • saturnina
    melizza skrev 2009-10-16 10:26:55 följande:
    men får du inte 20% nu då på din beställning med??? det stod ju att det skulle vara 20 och inte 15.... jag ville ha fler molo plagg men dem hade tagit slut i den strl jag ville ha....typiskt!
    Jo, hon skulle ändra allas skrev hon.
  • saturnina
    melizza skrev 2009-10-16 10:26:55 följande:
    men får du inte 20% nu då på din beställning med??? det stod ju att det skulle vara 20 och inte 15.... jag ville ha fler molo plagg men dem hade tagit slut i den strl jag ville ha....typiskt!
    Ja, det var det jag var rädd för...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15