Inlägg från: saturnina |Visa alla inlägg
  • saturnina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

ängeln83 skrev 2009-10-19 10:05:26 följande:
    Ja det var roligt, fast väldigt onväntat, vi trodde ju det var en pojk där inne så det tog ett tag att fatta att det var en flicka Förlossningen gick jätte bra, fast ganska snabbt så jag tycker nog det var värre denna gång. Det blev lite strul efteråt då moderkakan inte ville lossna så det blev narkos och operation till slut.
    Kul med en överaskning. Oj, du kommer shoppa ihjäl dig. {#lang_emotions_smile}

Åh, samma strul hade jag med mitt andra barn med operation & blodtransfusion. Inte roligt. Då förstår jag att du är trött.
  • saturnina
    malinkaunitz skrev 2009-10-19 13:38:09 följande:
    Ja jag ska försöka göra det tack :)
    hej,

Jag bara undrar, är det hans födelsedag eller så. Låter som en väldigt dyr present att bara få sådär.

I övrigt tycker jag inte heller dåligt beteende ska belönas, men det är ju svårt att se till hela situationen. Han kanske har en helt annan bild av det hela. Inte lätt med nya föräldrar.

Min egen mamma dog när jag var 11 år och jag fick en "ny mamma" som jag tyckte var pyton. Hon hade säkert en annan version.
  • saturnina
    melizza skrev 2009-10-20 09:11:33 följande:
    Gomorron Vi är med hemma idag....men bara för att Stella är så himla dunderförkyld men ingen feber har hon iaf så imorgon får hon nog gå till dagis. Vill med gå på salg men min gubbe resonerar nästan som Bubblans gubbe....och jag jobbar ju halvtid så jag får ju iaf in en halv lön plus att jag har hand om allt hemma för han är ju borta 11 timmar om dan. Han tycker att jag ska spara några tusenlappar i månaden för att jag ska kunna ha råd med det. För traderaförsäljningen är inkomst som ska in på vår gemensamma konto. Sedan ska kläder köpas från mitt konto efter att jag betalat en del av räkningarna då. Han tycker ju att jag handlar alldeles för mycket kläder till barnen och det har han ju rätt i men han vet ju också hur mycket jag velat gå på en molosalg i alla dessa år och ändå är det samma snack varje år jag talar om att jag vill gå.
    Jag tror ni har för mycket öppenhet i er relation.

Vi har separata konton och jag köper och säljer vad jag vill utan att säga någonting till honom. Det mår han bäst av.

Skulle inte stå ut med gemensamt konto och ständigt tjafs. Hemlisar é bra ibland.

{#lang_emotions_smile}
  • saturnina

Jag fick fina kläder i lådan igår från LLM och väntar på paket från Busisloppis.

Molos lavendulaklänning var ju helt sanslöst makalöst bedårande ljuvlig, mycket finare i verkligheten, jag tror jag ska rama in den. Nädå, men det får bli julfest/julafton/kalasklänning.

2 knapptunikor, babuschkorna gick hem och den har stora tjejen på sig idag. Den andra fick underkänt, så jag får se hur jag gör.

• saturnina
    SmillaMilla skrev 2009-10-20 13:18:43 följande:
    behöver ingen jacka, trots att den var urläcker! kollat busloppan flera gånger men de har inte det jag söker i rätt stl. tyvärr för jag gillar den shoppen.
    Vet inte vad som har hänt dig, men upp med hakan.
    SmillaMilla skrev 2009-10-20 13:17:35 följande:
    Vet inget om salg. Har tyvärr imgen möjlighet att följa med. Skulle gärna vilja ha massa molosar men valde att bli familjehem i stället för att åka ut o resa.
    En snabb Molosalg är väl inte så långt.
  • saturnina
    SmillaMilla skrev 2009-10-20 13:29:21 följande:
    upp med hakan? :-O gick igenom en akut skrapning efter ett misfall i vecka 8 i går. Sitter bara o stor gråter hela tiden
    Hej, oj din stackare. Min syster gick igenom samma sak för ett par månader sen och det var bara några månader efter att hon förlorat sin första bebis i v 41.

Du får försöka se positivt att det var så tidigt i graviditeten och att det förmodligen var något som var galet.

Krya på dig!!! {#lang_emotions_kiss}
  • saturnina
    THEA och Grodan skrev 2009-10-20 13:46:34 följande:
    He he , nu är jag 100% säker Sååå glad, nu skall bara 12 veckor svepa förbi i ett naffs så kan jag kanske koppla av lite sedan SORRY FÖR OT, men jag har väntat så länge
    {#lang_emotions_kiss}{#lang_emotions_smile}{#lang_emotions_baby}
  • saturnina
    lillronya skrev 2009-10-20 14:01:26 följande:
    Ja det är klart! Nu ska jag köra till frissan med Nikita. Hon fick det i födelsedagspresent. Har aldrig blivit klippt av någon annan än mamman.
    Du skulle inte vilja pallra dig hit och klippa lite svinto på mig? Jag brukar aldrig heller gå till frissan. {#lang_emotions_cool}
  • saturnina
    Milliz skrev 2009-10-20 13:57:24 följande:
    Den ser ju jättefin ut! Har de 20% ännu, eller var det bara en dag de hade det?
    Jag tror det var tillfälligt. Men det blir nog rea snart igen - klänningen finns på något annat ställe också, kommer bara inte på vilket... *tänker knak knak*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15