Inlägg från: saturnina |Visa alla inlägg
  • saturnina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Milliz skrev 2009-10-20 14:19:36 följande:
    Ja, jag fick ett mail om att de hade 20% men jag såg det för sent... Visst är klänningen i babystorlekar? Förresten har du någon koll på hur man tvättar den? Jag tänker bara så att det inte är handtvätt, sånt orkar jag inte med..
    Det är handtvätt - jag mailade nämligen och frågade eftersom någon hade nämnt att den bara fick luftas. {#lang_emotions_surprised}

Men jag brukar köra handtvätt-programmet på maskinen, det funkar för det mesta. Men om maken råkar slänga den i 40 grader, så är det ju kört.

Det finns även en modell som är till äldre barn som jag ska köpa till storasyster, men då får det bli myyycket rea först.
  • saturnina
    JsN skrev 2009-10-20 14:24:13 följande:
    HAr inte nästan alla tvättmaskiner ett handtvättsprogram? Själv tvättar jag alltid ull i maskinen på ulltvätt även om det är märkt handtvätt. (Saker som inte tål att tvättas i tvättmaskin eller diskas i diskmaskin får ändå inte bo hos oss så det är bara att prova, och hitintills har inget inte gått)
    Jag köpte förresten stl 92 och den såg normel till stor ut, men jag har inte provat ännu.
  • saturnina
    JsN skrev 2009-10-20 14:32:19 följande:
    JAg är tvättfascist! Ochn släpper inte någon annan när tvättsortering! Om någon annan mot förmodan skulle ta tvätten så skulle ordern vara att slaviskt följa tvättlapparna och inte röra något som den var det minsta osäker på. Ska någon förstöra tvätt hos oss så är det jag!
    Samma här. Tyvärr lyder inte min man mina order även om jag skulle måla mustasch på mig.

För bara ett par veckor sedan tvättade han min älskade lila cashmeretröja i 40 grader med all annan tvätt. Den får numera sitta på Barbiedockan.

Sen läggar han allt i fel lådor också. 2-åringens strumpor i min strumplåda t.ex.

Så fort han närmar sig tvättstugan får jag försöka locka honom någon annanstans.
  • saturnina
    melizza skrev 2009-10-20 14:34:54 följande:
    ja det kanske skulle varit nåt...vet inte om vi skulle klara det bara med tanke på att vi har huslån och båtlån tillsammans
    Vem har inte det? {#lang_emotions_cool}
  • saturnina
    Milliz skrev 2009-10-20 14:32:42 följande:
    Har du kommit på var mer du hade sett den? Den är ju slut hos llm. Ja, M kastar in allt på 40 grader utan att kolla först. Så han har fått tvättförbud Senast han tvättade han Elias mössa som bara tål 30 grader på 40.. Den tappade formen helt. Det var ingen dyr mössa men irriterande ändå.
    Jag kommer inte på det... men ser jag den hojtar jag till!
  • saturnina
    Milliz skrev 2009-10-20 14:40:20 följande:
    Här hör visst orange till den mörka tvätten enligt M Ändå har jag sagt att han inte under några omständigheter får tvätta orange med mörk tvätt. Då jag sen visar att det har blivit missfärgat ser han helt frågande ut och säger men den färgen var den ju från början.. Så nuförtiden skyndar jag mig alltid och säger jag tar tvätten sitt du och ta det lugnt
    Vitt
    hör också till svart ibland. Jag menar, finns det bara ett litet vitt plagg, så kan man ju lika gärna slänga med det.
  • saturnina
    Här hör visst orange till den mörka tvätten enligt M Ändå har jag sagt att han inte under några omständigheter får tvätta orange med mörk tvätt. Då jag sen visar att det har blivit missfärgat ser han helt frågande ut och säger men den färgen var den ju från början.. Så nuförtiden skyndar jag mig alltid och säger jag tar tvätten sitt du och ta det lugnt
    Den där frågande minen känner jag igen. Det måste vara en manlig genetisk kod.
  • saturnina
    Sweet Funky har de klänningarna!!!!
  • saturnina
    jojoa75 skrev 2009-10-20 16:25:49 följande:
    läser tillbaka: smillamilla: stackare.. kramar! Har oxå blivit anmäld en hel del på sistone..  Har tagit bort alla bilder o all info om mig, trist!
    Nyfiken, vad är det ni blir anmälda för, jag förstår inte riktigt? {#lang_emotions_innocent}
  • saturnina

Babuschka-tunikan gjorde succé på förskolan! Storfia älskar!!!

Däremot hade vi en trist stövelförväxling. Mellanbror hade i fredags gått hem med en annan flickas stövlar. Han har själv nästan exakt likadana, så det var inte konstigt att han tog fel. När jag kom till förskolan igår var fröknar och föräldrar i full färd med detektivarbete om vem som tagit stövlarna. Jag förstod inte att det var vi som tagit dem förrän jag kom hem igår och kollade en extra gång - då stod det två nästan lika par på hyllan. Imorse hade pappan kommenterat till min man "jag förstår inte hur det är möjligt". Insinuerat... själv träffade jag mamman nu på eftermiddagen och visade henne Gustavs stövlar, men hon verkade sur.

Jag tycker det hela är jättefånigt, det händer väl titt som tätt eller? Lillans stövlar råkade bli utlånade till en annan pojke hela förra helgen, inte går jag bärsärkagång för det?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15