Inlägg från: RååSa BuBBlan |Visa alla inlägg
  • RååSa BuBBlan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Tejja skrev 2009-12-09 09:14:13 följande:
    Men, what the ...!!! Detta kommer att lösa sig, jag är övertygad!! KRAM!!!!!
    Ja vi får se vad dom säger nu idag.. Men det ska väl göras en utredning, sist sa hon att det kunde ta upp emot ett halvår beronde på hur mycket ärenden dom har, jippie säger jag bara
    Tjollabolla skrev 2009-12-09 09:16:31 följande:
    Men sånt pucko! Att han orkar...
    ja jag fattar inte heller.. bara stooor suck!!

dags att ta tag i det nu!!

cu sötisar..
    Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • RååSa BuBBlan
    lillronya skrev 2009-12-09 09:31:39 följande:
    Håller tummarna för att det går snabbt och bra!
    Tack! Det va 16 minuters kö så det fick vänta..
    malinkaunitz skrev 2009-12-09 09:58:37 följande:
    Men bubblan .. Jag tror inte dom fryser bidragen vem har sagt det?Det hände inte för oss?
    Det sa både skattemyndigheten och försäkringskassan.. Skattemyndigheten måste meddela f.kassan att det inte gick att genomföra flyttningen av barnen pga avsaknad av underskrift av två vårdnadshavare. Varpå F.kassan inte kan betala ut pengarna till mig då barnen fortfarande är skrivna på tidigare adressen där jag inte bor och dom bidragen får man bara om man sammanbor med barnen, så ja tyvärr.. Dom fryser barnbidrag och bidragsförskott, å man får dem inte retroaktivt heller..
  • RååSa BuBBlan
    Smultronhjärta skrev 2009-12-09 10:27:08 följande:
    God morgon!Här shoppas inget idag..eller ja ännu iaf Har räknat ut att jag väntar på sisådär 13 paket-för många för att jag ska kunna ha koll iaf Massor med fina bilder på dina pojkar! Du har så många gamla fina print från Molo
    Tretton?  
  • RååSa BuBBlan
    Smultronhjärta skrev 2009-12-09 10:29:06 följande:
    Ja- HUR gick det till?
    Oups liksom    söt du e då {#lang_emotions_kiss}
  • RååSa BuBBlan
    lillronya skrev 2009-12-09 10:30:56 följande:
    Fina bilder!! Vilka knäppa regler! Det kan ju inte vara ovanligt att det strular så här?
    Ja helt sjukt egentligen.. Borde finnas NÅT mellanrum mellan svart och vitt tycker man.. men icke
    malinkaunitz skrev 2009-12-09 10:31:10 följande:
    hm konstigt. Att vi fick det då och att dom inte begärt pengarna tillbaka .. jaja..Hoppas verkligen det löser sig.. När vi skrev P här i somras då tog det 2 månader, från det vi skicka in blanketten. Då skrev inte hans mamma på något papper alls som hon fick hem men hon godkände ändå flytten.. Så hoppas det inte tar längre tid för er iaf :)
    Här frös dom pengarna direkt, trots att vi bara flyttade över bron sist.. Vi fick vara utan en månad och har aldrig fått dem retroaktivt..

Jag skickar in blanketten idag så får vi se vad som händer, men det är många tusen som försvinner för oss i vår.. Tråkigt för tjejerna som behöver massa nytt..
  • RååSa BuBBlan
    malinkaunitz skrev 2009-12-09 10:38:56 följande:
    Ja och det är så synd om barnen.. Att inte pappan kan förstå det. Att han bara gör det dåligt för dom ..
    Ja grymt elakt mot dom å det är det som gör mig så arg!! Det som oroar mig mest är det här med skolbytet.. Tänk om jag inte får skriva in dom på nya skolan utan honom??   Vi kan ju INTE åka hit varje dag, det är för långt!!

Nu ska man behöva nojja o stressa med de här, jag som skulle ta de lungt {#lang_emotions_yell}
  • RååSa BuBBlan
    Smultronhjärta skrev 2009-12-09 10:43:25 följande:
    Jo men allt är inte kläder faktiskt..En pappelinamatta och en pappelinafilt, Fisher Price leksak m.m Riktigt roligt att vänta på något annat än kläder som omväxling
      ja jag väntar på nya telefoner jag *kul med variation*
  • RååSa BuBBlan
    Jes sica skrev 2009-12-09 10:47:01 följande:
    Fy f*n vad livet är orättvist!!!! Fick missfall igår!!!
    Men gumman! Beklagar   Många många kramar {#lang_emotions_heart}
  • RååSa BuBBlan
    malinkaunitz skrev 2009-12-09 10:52:24 följande:
    Men det är väl det han vill att du ska bli arg.. Men är barnen över 12? Då bestämmer dom ju själv till en viss gräns.Men P börja i skolan här i höst och sen blev han inte skriven här fråns den 2 oktober eller något, Så dom kan gå i skolan fast dom inte är skrivna än.
    Emelie är ju 13 o Bella 11.. Ja hoppas det funkar med skolan o allt nu trots detta..  Orkar verkligen inte med nåt strul just nu..
  • RååSa BuBBlan

om ett paket står som sorterat kl 03 i natt i vår stad kan man hämta det idag då måntro? {#lang_emotions_dreamer}

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15