Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Stormis skrev 2009-11-30 00:03:15 följande:
    Jo, jag gissar att jag fallit lite för dem, men det är mest den underbara blå färgen jag förälskat mig i . Inte printet som sådant egentligen. Dock är det ju aldrig bra att ha så mycket av samma, lätt att man tröttnar... Klänningen har jag ännu aldrig använt (lite stor) och funderade därför om en tröja kanske är bättre...PS La förresten en viss mössa i min minnes nyss... Köpte ju den lurven av AjaBaja för några dagar sedan
    och ja pippiarna är superfina!! tror dom är extra fina på en liten bebis faktiskt det är verkligen en härlig turkos färg
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    Stormis skrev 2009-11-30 00:10:29 följande:
    Ok, bara för att det är du då . Fick mer pengar i HP av FK än vad jag trodde och det hör ju inte till vanligheterna . Men nu måste jag nog rota lite i garderoben till T för det här går bara inte .
    haha vm kommer strax

ohh nice med mer pengar än man trodde det händer typ aldrig mig
  • Buttelina
    Smileycat skrev 2009-11-30 00:15:05 följande:
    Hehee, taack men det känns så dumt när man nyss fått pengar, så vi får se.. Vanjas garderob är nog den som är mest proppat just nu och den som använder minst av dom så måste prioritera annat men.. tja.. den kanske slinker ner ändå.. Haha... Har ju precis köpt sådana leggings av loppan åt henne.. Hmm.. Har en hel del annat som man "behöver" innan, det är därför man håller lite i plånboken
    hehe jag förstår dig

Nu ska jag gå och såååva

krampå er goa gummor
  • Buttelina
    söta kråkan skrev 2009-11-30 07:54:58 följande:
    Tack  Usch Nelly har haft lite problem med språket, och logoped fungerad inte alls för hon vägrade prata med tanten*tyvärr* Men då vi flyttade ifrån jönköping så bestämde läkaren där att hon går framåt så det är ingen fara. Nu är hon nästan helt ikapp men inte 100 % ännu. Våran nya bvc tant här i stockholm har svårt att förstå henne och även mig ( pga av min dialekt) och jag är väl mest orolig för att detta ska dras igen i idag *puuh* nu fick jag ur mig det
    åh det ska säkert gå bra ska du se vad är det för problem hon har? byter hon ut bokstäver eller har hon svårt för uttal?
    FlowerPowerMama skrev 2009-11-30 08:54:50 följande:
    Gomorrn på er alla!Är hemma och myser med lillfisan idag, hon har haft hög feber sedan i lördags och är inte så uppåt och pigg direkt...*skruttan*Inga andra symptom dock så jag undrar vad det är...Hoppas på trevlig post med massa ny Molo idag, båda paketen är skickade så sköter Posten sig så är dom på G.
    ihh spännande med en massa post!! hoppas lillgumman kryar på sig
  • Buttelina

jag känner mig lite sådär idag... jag har ju velat fram och tillbaka angående vaccinet, nu har min sambo vaccinerat sig och han vill gääääärna att vi vaccinerar barnen {#lang_emotions_sealed} usch eftersom jag är så velig så får hans vilja nog bestämma...

• Buttelina
    Helle skrev 2009-11-30 09:08:16 följande:
    Visst är det svårt att bestämma sig. Vi var också väldigt veliga men till sist vaccinerade vi dem ändå. Vi ska också vaccinera oss men det har inte blivit av ännu.  God morgon
    ja det är skitsvårt. men nu verkar det som att det är bestämt! vi var ju lite inne på att vi vuxna skulle vaccinera oss för att inte smitta dom.. men dom kan ju bli smittade öööverallt. min sambo vill så gärna att vi gör det så... men jag kommer aldrig vaccinera mig.
    melizza skrev 2009-11-30 09:08:27 följande:
    varför vill du inte vaccinera då??Gomorron förresten
    för lite testat och ja en massa annat.. är lite rädd för vaccinet, dessutom är eg hela svininfluensan uppförstorad typ 1000ggr så jag känner inte att det är såå farligt hot. men min sambo är "rädd" så det får avgöra
  • Buttelina
    Plummy skrev 2009-11-30 09:09:15 följande:
    God morgon i tråden! Jag frågade detta för nå'n vecka sedan, men fick inget svar .. Var kan jag hitta Katvigs vinterkollektion? Tycker den lila/lia ser så fin ut! Finns den i klänning?
    finns inte i klänning tyvärr
  • Buttelina
    melizza skrev 2009-11-30 09:21:15 följande:
    jag velade också men insåg att om jag inte tog vaccinet och mina barn skulle bli så sjuka att dem hamnade på sjukhus med respirator så skulle jag nog ångrat mig nåt så in i bomben för att jag inte vaccinerade och då insåg jag att jag var mer rädd för influensan än vaccinet.....jag tror inte heller att sveriges regering rekommenderat  alla att ta vaccinet om det vore så farligt men visst är det förstorat pga politiska själ och pengar
    ja så tänkte jag med men sen vände jag på det och tänkte "tänk om jag ger barnen vaccinet och de får nån biverkning av det som skadar dom" finns ju flera st som fått nervskador eller förlamningar... jag vet inte vad jag är mest rädd för faktiskt om det är influensan eller vaccinet {#lang_emotions_sealed}
  • Buttelina
    solouniko skrev 2009-11-30 09:21:33 följande:
    Godmorgon! Blä vad Tradera gick dåligt igår.. Men men så kan det vara ibland Butte - Ang. vaccinet så håller jag med dig. Jag tror ingen av oss kommer vaccinera faktiskt som det ser ut nu. Allt känns så överdrivet så just nu är jag mer "rädd" för vaccinet än för själva influensan. Var på föreläsning med en barnläkare på sjukhuset här, och han tyckte att om man är fullt frisk och inte har astma, lungproblem osv så finns det egentligen ingen anledning att vaccinera sig. Och det känns ju rätt logiskt ändå. Så vi avvaktar än så länge
    åhh jag såg dina auktioner! alltså ett par underbara pusselbyxor får inte gå för 66kr (tror jag det var) det är ju fasiken skam!!

nä jag känner likadant... MEN det är ju det att lillebror hör hemma har ju förkylningsastma och jag känner att vaccinerar jag mitt ena barn så vaccinerar jag mitt andra..
    Jag har en tendens att bli smittad av vanliga influensan VARJE år så om jag skulle få denna så är det skönt på ett sätt om dom är vaccinerade. hade inte förlåtit mig själv om jag smittat dom och nått hade hänt. blää svårt
  • Buttelina
    söta kråkan skrev 2009-11-30 09:39:29 följande:
    hon började prata väldans sent..och det i kombination med hennes skånska/smålänska/stockholmska plus att hon pratar precis som mamma dvs i super fart gör att andra ibland inte förstår henne.
    ahh ok det är inte så lätt alltid! isabel bytar ut r mot l men det var visst vänligt enligt bvc..
    malinkaunitz skrev 2009-11-30 09:47:03 följande:
    Ur min synvinkel då jag har haft en väldigt sjuk liten A här så tycker jag alla ska vaccinera sig.. Legat på sjukhus i över 1 vecka och inte alls varit bra.. Hon har inga bakomliggande sjukdommar alls.. Så det kan gå väldigt dåligt fast man inte har astma eller sådant..
    har hon varit sjuk i svininfluensan nyligen? flera har undrat om det hänt nått.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15