Inlägg från: RååSa BuBBlan |Visa alla inlägg
  • RååSa BuBBlan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Mårning!

19 minusgrader och trasigt tak är väl nice *underbart med hus*

Dags att använda fleece kläderna väl inomhus igen

Nån superbra rea man kan pigga upp sig med? {#lang_emotions_dreamer}

Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • RååSa BuBBlan
    Fantastiska Skatt skrev 2009-12-29 10:49:53 följande:
    Hej Töser! Inte hunnit kika in på ett tag, men nu är jag så kräk-trött att jag måste få vila hjärnkontoret lite & det gör man bäst här Händer här då? Kul REA shopping??Vad är det för rolig tråd från igår? *nyfiken i en strut*
    Hej söt!

Har ni haft en bra jul? Fick O massa skoj paket?
  • RååSa BuBBlan
    ChokladMoshin skrev 2009-12-29 10:59:25 följande:
    Men det där med taket måste väl gå under upplysningsplikten för säljaren, eller under dolda fel. Så säljaren får stå för det. Men det är ju inte kul under tiden det är kallt.Tänk framåt, tänk på sommaren vad mysigt ni kommer ha
    Jo, vi kontaktade säljaren ang det igår så det verkar som att han kommer ta "notan" men det kom så lägligt med temperaturen.. Vi ska ju få neråt 30 minus på nyår och det tillsammans med taket e sådär {#lang_emotions_undecided} sen gick elementet sönder i samma område igår så det är svinkallt!! Å gäster ska vi ha åxå..

Ja sommar sommar!! Du kan tro vi längtar
  • RååSa BuBBlan
    Kristyr skrev 2009-12-29 11:05:18 följande:
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-29 10:55:11 följande: *brrr* tycker -9 känns lite kallt att gå ut i jag..
    Ja jag fattar inte varför vi får så måååånga minus hela tiden *köldhåla*
    Fantastiska Skatt skrev 2009-12-29 11:05:34 följande:
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-29 10:55:11 följande: Fyy bubblingen Jo Oliwer fick en bra Jul iaf - mamman var mest som i ett töcken Han orkade inte ens med alla julklappar utan har fortfarande oöppnade så de sparas till födelsedagen om 1.5 vecka ist.Hur var första julen i huset då? Kallt kanske men annars?
    Har du jobbat för mycket? Eller har jag missat något?

Va? Har han inte öppnat dom? Bubblis gick på mammans och pappans efter hon va klar med sina

Jo då.. Kommer aldrig flytta runt jul igen det kan jag lova Mysigt e det absolut i huset, men lite för mycket på en o samma gång e de allt *måste vila*
  • RååSa BuBBlan
    1 och 1 är 3 skrev 2009-12-29 11:05:51 följande:
    Låter super nice ju! Nybyggt, grymt välisolerat och golvvärme är drömmen just nu! Jag njuter för fullt! Jag råkade reashoppa hos busloppan igår, katvig klänning och tajts. Annars har jag inte handlat något alls, förrutom en tröja å ett par byxor... sen kalendrarna drog igång, de du!
    Låter helt underbart med golv värme

Här kör vi budget varianten av golv värme.. Dubbla raggisar

Jag har inte handlat så värst mycket jag heller faktiskt, varken haft tid eller pengar
  • RååSa BuBBlan
    Tjollabolla skrev 2009-12-30 12:58:52 följande:
    Fick nyss MMS från Liljan. Mateo är här! 48 cm lång och 2420 gram! Underbar liten sötnos!!!
    Men ååååååå!!! Gud så sööööööt!! {#lang_emotions_heart}

Gick allt bra? Visste inte ens dom åkt in!

GRATTIS LILJAN TILL SÖTASTE LILLEBROREN!!!
  • RååSa BuBBlan

Hörrni sötisar..

Jag vet inte vad vi ska göra här.. Kanske nån av alla er kloka vet

Vi har inget vatten i huset sen i natt, verkar som något fryst nånstans.. Har satt värmefläkt i krypgrunden där inkommande vatten är men det hjälper inte. Får varken varmt eller kallt vatten och vi har vv beredare.. Nån som har tips? Kan det vara beredaren som pajjat? Eller är det rören med inkommande?

*vet inget om rör*

• RååSa BuBBlan
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-30 18:57:08 följande:
    Hörrni sötisar..Jag vet inte vad vi ska göra här.. Kanske nån av alla er kloka vet Vi har inget vatten i huset sen i natt, verkar som något fryst nånstans.. Har satt värmefläkt i krypgrunden där inkommande vatten är men det hjälper inte. Får varken varmt eller kallt vatten och vi har vv beredare.. Nån som har tips? Kan det vara beredaren som pajjat? Eller är det rören med inkommande?*vet inget om rör*
    Kan åxå skriva att vattenmätaren fryst sönder {#lang_emotions_undecided}
  • RååSa BuBBlan
    Busbellan skrev 2009-12-30 19:00:04 följande:
    Kan tyvärr inte hjälpa dig alls Hoppas att inget fryst sönder bara!Vi råkade ut för samma sak sist det var såhär riktigt kallt ute och nån viss 10-åring här hemma glömt stänga garaget, men för oss hjälpte värmefläkten ganska fort
    Jag e livrädd att når rör ska gå Gubben har åkt nu för att köpa en kraftigare fläkt, typ bygg standard.. Fattar inte varför det inte släpper.. Kallt är det ju i krypen men inte SÅ kallt liksom..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15