Vi som shoppar danska barnkläder del 15
Tjollabolla skrev 2009-11-15 20:32:16 följande:
Här gör alla glukosbelastning i v.28.. Det är inget farligt. Man dricker ett glas med sockerlösning (ta med en citron så är det inte så äckligt) och sen väntar man 2 timmar, tar ett stick i fingret och kollar sockervärdet. När jag gjorde det med Milo blev jag lite snurrig, men det gick över så fort man fick äta efteråt. Har gjort en gång denna gången med för vi har det i släkten, det var ingen fara alls. Bara trist att sitta på mvc och vänta i 2 timmar. Godkväll flickor!Zvartaliljan skrev 2009-11-15 20:33:06 följande:
En kronisk tarmsjukdom som kommer i skov då det blir värre, däremellan kan jag må rätt ok men sist jag fick ett ordentligt skov låg jag inlagd i en vecka...nä det är inte alltför skoj men som tur är får jag inte mer än 2-3 skov/år. Däremellan är det rätt ok bara jag håller mig till mjölkfri och bra kost och tar min förebyggande medicin...men nu har jag ju låtit bli den och den akuta medicinen (kortison) vid skov är ju inte heller något vidare när man är gravid så får väl se vad de gör om det nu är riktigt inflammerat...kanske det är det som påverkar mitt blodvärde så negativt också. Usch...vill inte...hatar undersökningarna...Knepigt när man inte kan ta sin vanliga medicin men vad gör man inte? Hoppas att det inte blivit inflammerat och du mår bättre snart.