Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Tjollabolla skrev 2009-11-15 20:32:16 följande:
    Här gör alla glukosbelastning i v.28.. Det är inget farligt. Man dricker ett glas med sockerlösning (ta med en citron så är det inte så äckligt) och sen väntar man 2 timmar, tar ett stick i fingret och kollar sockervärdet. När jag gjorde det med Milo blev jag lite snurrig, men det gick över så fort man fick äta efteråt. Har gjort en gång denna gången med för vi har det i släkten, det var ingen fara alls. Bara trist att sitta på mvc och vänta i 2 timmar. Godkväll flickor!
    Go kväll!
    Zvartaliljan skrev 2009-11-15 20:33:06 följande:
    En kronisk tarmsjukdom som kommer i skov då det blir värre, däremellan kan jag må rätt ok men sist jag fick ett ordentligt skov låg jag inlagd i en vecka...nä det är inte alltför skoj men som tur är får jag inte mer än 2-3 skov/år. Däremellan är det rätt ok bara jag håller mig till mjölkfri och bra kost och tar min förebyggande medicin...men nu har jag ju låtit bli den och den akuta medicinen (kortison) vid skov är ju inte heller något vidare när man är gravid så får väl se vad de gör om det nu är riktigt inflammerat...kanske det är det som påverkar mitt blodvärde så negativt också. Usch...vill inte...hatar undersökningarna...
    Usch Förstår att du inte vill hålla på med massa undersökningar. *mindre trevligt*
    Knepigt när man inte kan ta sin vanliga medicin men vad gör man inte? Hoppas att det inte blivit inflammerat och du mår bättre snart.
  • Duntoffla
    Greksmurfen skrev 2009-11-15 20:38:36 följande:
    VA??? här har vi en mugg med sådan sockerlösning å ett glas vatten till å sedan citron i om vi vil då.... mysko att det e olika...
    Skumt också att det inte är samma regler vad gäller undersökningar överallt. Här gör inte alla glukosbelastning, bara om man är över någon viss siffra. Sen är det ju även det där med att del gravid får gå över tiden mkt längre på vissa ställen än andra.Det borde vara likadant överallt kan man tycka.
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2009-11-15 20:39:08 följande:
    gahhh vad tradera går seeegt . påminn mig att inte lägga ut på söndagar igen ever Bubblan: KUL att se dina inköp och att du är tillbaka
    Ja, det är en kass dag att lägga ut auktioner. ÄR värt att ta det på lördagen istället. *säger jag som också sitter med Pro-listern uppe *
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2009-11-24 20:58:11 följande:
    Såklart Jag är nog mest inne på 1 eller 2 men kan inte bestämma mej. Att det ska vara så krångligt att bestämma sej för kläder Liam vill dock ha sin Molo tåg tröja men vad sjutton ska Meja ha till den ist?
    Hoppar in mitt i matchen. Säger nummer 1 eller 2
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2009-11-24 21:02:23 följande:
    *antecknar*...men viiiiiiiiilken e finast av dom då?
    Tycker nog att 1:an passar bäst ihop rent förmässigt men det kanske blir lite blajjigt på bild. Nu gjorde jag det mkt enklare va?

Oopps! Dags för House!

CU
  • Duntoffla
    RååSa BuBBlan skrev 2009-11-25 22:35:33 följande:
    Vi ska ju flytta jue
    Men visste inte att affären gått igenom efter allt strul med lägenheten. Är allt löst nu alltså? Ni flyttar till det fula gula?
  • Duntoffla
    RååSa BuBBlan skrev 2009-11-25 23:05:33 följande:
    Jo då.. Vi skrev på både köp och sälj när jag låg inne, knagglig sned namnteckning från mig blev det, men det gick igenom Japp fula gula huset är det
    Åh vad kul! Då säger jag grattis då! Lagom till jul med andra ord?

Är det typ Västerås?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15