• Flock

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

lillronya skrev 2009-11-11 09:10:50 följande:
    Hej i tråden! Har jobbat inatt och kommer hem till ett stökigt hus med två hypergnälliga småttar. Ibland är livet inte lika roligt som andra dagar....
    God morgon!

Ta fram alla fina molosar vi köpte för en vecka sedan så känns dagen lite bättre

Strax ska jag baka ditt goda bröd igen
    De som går sin egen väg behöver ingen karta.
  • Flock
    lillronya skrev 2009-11-11 09:41:20 följande:
    Ja bara tanken på molosarna gör mej glad. Barnen hade fina molojackor på sej när de hämtade mej på jobbet. Regnbågen är ju bara dunderfin!!! Å det är gott det brödet!!
    Regnbågsjackan är bara så fin och riktigt {#lang_emotions_heart}-pris oxå ju!

Du.. HAr du kollat vilken systemkamera man ska köpa och så?? Vi var och titta på siba igår men känner jag vill ha lite mer på fötterna innan jag köper..
  • Flock
    MejaKiZnic skrev 2009-11-11 09:48:08 följande:
    Ett tips är att möjligen be om att ta bort objektivet man får till och få köpa ett annat, det man får till brukar ofta vara dålig dottern tog sönder mitt objekt nyligen så nu har jag en anledning att köpa ett nytt
    Okey..Det var ju ett bra tips! Du har inget tips på vilken systemkamera jag ska titta lite extra på??
  • Flock

Någon som vet vilken kamera bubblan använder?? Hon tar alltid så fina kort!

• Flock
    Smultronhjärta skrev 2009-11-11 09:57:09 följande:
    Hon har en Nikon..kommer inte ihåg modellen med den kostade då en bra bit över 10 000(kan ju ligga på en mer human nivå nu)
    Enligt affären siba skulle det räcka att köpa enheten som kostar ca 5.000 och sedan satsa på ett bra objektiv istället. Har du fått den uppfattningen oxå??
  • Flock
    Busbellan skrev 2009-11-11 09:57:24 följande:
    Vet att jag frågade henne det innan jag köpte min, kommer inte ihåg vad hon har för nån, bara att den var låååångt över min budget
    Vad köpte du för någon?? Är du nöjd??

Ursäkta en massa OT men ni är ju dom bästa när man söker tips!! {#lang_emotions_flower}
  • Flock
    Smultronhjärta skrev 2009-11-11 10:05:16 följande:
    Japp- vi har kört så hela tiden sen vi köpte vår första systemkamera. En gång har vi bytt enhet och antalet objektiv som har passerat dörren här vill jag inte ens räkna. Maken är galen i objektiv och härnäst har han tänkt köpa ett penisförlängarobjektiv som är vitt och skitstort Allt för att kunna leva ut sin ornitologdröm helt och hållet
    Men då tror jag att vi oxå kör på det.. Tackilitack!

Köper man ett objektiv för varje tillfälle?? Alltså en för nära tagning och ett för fjärran.. Men vad finns det för fler objektiv??
  • Flock
    Smultronhjärta skrev 2009-11-11 10:13:44 följande:
    Det finns objektiv som är mer special men även de som är mer mångsidiga..De som är special är givetvis bättre på sitt men de generella är oftast mycket bra Tipsar dock om att vänta ett tag med köpet eftersom det brukar komma bra erbjudanden runt jul/årskiftet. Alternativt köpa från Tyskland där man oftast får bättre pris
    Tänkte nog fösöka vänta till rean   Tyskland vågar jag nog inte, måste ha en manual på svenska.
  • Flock
    lillronya skrev 2009-11-11 10:21:00 följande:
    Vi köper sällan till varandra här heller. Det är om man vet nåt speciellt som den andre vill ha. Roligare att ge barnen.
    Jag måste få en julklapp av mannen. Hade jag inte fått det så hade jag nog börjat gråta.. Jag älskar presenter och jul och blir som ett barn när det advent närmar sig!
    Så olika det kan vara!
  • Flock

Dax att ta tag i dagen!

Kommer in senare..

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15