Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Zvartaliljan skrev 2009-10-13 22:24:19 följande:
    hmm jaa med typ jeanshängselbyxor över så kan det väl funka även på en grabb?
    aquaflower är ett konstverk det passar till allt
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    lillronya skrev 2009-10-13 22:28:23 följande:
    Ja jag tycker också att man ska få bestämma själv när man är så stor men tänker också på Emilio.Berättade den tanken för de och då tyckte de att de fortfarande inte ville ta den. Men tvekade ändå lite då.
    jag tycker det är avgörande om han får ta den eller inte... får han ta den hade jag inte pressat dom, men får han inte så hade jag tagit upp frågan med dom igen...
    är det för att dom är spruträdda överlag eller beror det på att dom inte vill ha vaccinet?
  • Buttelina
    lillronya skrev 2009-10-13 22:33:53 följande:
    Ja det tycker jag med. Problemet är att de större barnen vaccineras ju nu snart. Pappret skulle in senast imorgon.De är spruträdda men också rädda för vaccinet.
    oj senast imorgon.. ja då var det ju svårare. inte så mycket tid då ju..

skolorna skulle haft nån som gick runt och informerade eleverna om vaccinet...

vi vet inte själv hur vi ska göra..
  • Buttelina
    Busbellan skrev 2009-10-13 22:34:28 följande:
    Ser att ni pratar vaccinet igen Har alldeles nyligen bestämt att vi inte ska ta det nån i familjen. Pratade lite med ett par sjuksköterskor om hur de skulle göra med sina egna familjer.Fick lite bra info där tycker jag.Dels räcker ju vaccinet bara över denna säsongen. Så om det ska skydda även nästa år måst man ta det igen. Sen är det bara 80-90% som verkligen blir immuna tillfälligt mot viruset, man vet alltså inte ens om man är skyddad eller inte.Sen var det en hel rad saker till som gjorde att jag kom fram till att vi hoppa över vaccineringen. Ja, även Ella tror jag. Men ska ringa barnmottagningen imorgon och höra lite ang. Ella tror jag
    vad var det för en rad saker som fick dig att inte vilja ta det?
  • Buttelina
    lillronya skrev 2009-10-13 22:39:16 följande:
    Ja lappen ska in imorogn och imorgonkväll är det allmän infokväll ang vacinet. Hur tänkte de då?Nikitas lapp skulle in i förra veckan.Konstigt nog har inte Anjelin fått någon.
    jaa hur tänkte dom då??
  • Buttelina
    lillronya skrev 2009-10-13 22:42:42 följande:
    Så typiskt!Precis som organisationen av vaccinerandet.Skolan ska gå med barnen, en klass i taget, till vc och ta sprutan. Hur många vågar göra det tillsammans med fröken och halva klassen på vc?
    hmm ja riktigt korkat organiserat!!
    Busbellan skrev 2009-10-13 22:42:58 följande:
    Tja, det var egentligen inga större saker, utan såna där småsaker som jag nämnde ovan Dels att det skyddar så kort tid och dels att man inte ens vet att det skyddar OM man tar det.Sen lite andra saker som att jag anser att det är testat för lite, det är inte fler som dör i svininfluensan än i vanliga influensan. I många andra länder vaccinerar man inte alls mm mmDet handlar egentligen inte så mycket om att jag är rädd för vaccinet, men det känns lite onödigt för oss skulle man kunna säga Ja, det är ju Ella bara som jag inte är riktigt säker på, måste prata lite med barnmottagningen först om hon egentligen tillhör riskgrupp eller inte, vilket jag antar att hon gör. Funderar även på att ringa hennes läkare i Gbg och höra mig för lite där
    ok ja fy vad detta är svårt...
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-10-13 22:55:59 följande:
    absolut INTE Pedro Några namnförslag har vi...juliangabrielEmilioLeandroLucianoNathaniel
    Alessio eller alessandro? är med fint {#lang_emotions_dreamer}

annars röstar jag nog på julian eller emilio
  • Buttelina
    Tejja skrev 2009-10-13 23:03:28 följande:
    Ingen som vet om 84 kronor är rimligt porto för en molooverall?
    vad är det? över 2kg och skrymmande?? hmm låter liite mycket
  • Buttelina
    lillronya skrev 2009-10-13 23:05:14 följande:
    Trodde inte heller att ni skulle gilla de. Det var sååååå nära att Emilio fick heta Goliat.
    tur att ni valde emilio {#lang_emotions_dreamer}
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-10-13 23:05:38 följande:
    Japp de är med på MIN lista, den ovan är de som vi båda tycker om. Sen har jag fler fina som kan kräva lite övertalning men som kanske går igenom med lite övertalning
    hehe övertalning brukar vi ju vara bra på {#lang_emotions_tongue_out}{#lang_emotions_cool}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15