Inlägg från: Fantastiska Skatt |Visa alla inlägg
  • Fantastiska Skatt

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

maugu skrev 2009-12-10 10:29:50 följande:
    Kikar in efter att ha varit i shopping dvala Men,nu är tanten på G igen..har tom fått ett litet xtra jobb på en danskaffär här i Wien...och så skiner solen idag så det gör gott för en vinterfrusen själ..Hoppas ni mår bra och shoppar järnet
    Hej
    Ååå extra jobb i danskbutik låter inte helt fel
    Hur är det med er?
  • Fantastiska Skatt
    maugu skrev 2009-12-10 10:50:42 följande:
    Jo då-nu är det bättre..var tvungen att läggas in på sjukhus för att kunna sova..sömnen var helt ur styr efter mina tätisars skeva sömnmönster..burn-out som jag nu så sakta repar mig ifrån..Därför blir det kul att kunna jobba några timmar  med danskkläder och kunna få smygtitta påkommande kollektioner..härligt&roligt.Hur är det med er?
    Men nej, vad tråkigt att höra. Du får ta det så lugnt du bara kan och vila vila vila (lätt med två busar hemma men ändå) Visst hade ni fått tag i au-pair? Så du får lite hjälp menar jag.
    Hoppas du är back on track snart!
    Jo med oss är det fint tackar!!
  • Fantastiska Skatt
    FlowerPowerMama skrev 2009-12-10 12:17:01 följande:
    Ohh, det är något vi måste testa på mini här! Snart 4.5 år och sover som en kratta! Upp och springer hela kvällarna, kommer ALLTID in till oss nattetid och under nätterna sovs det oroligt med en hel del störande drömmar.Köper man det i vanliga affärer eller på hälsokosten?
    Ska också testa!!
    Men hur i allsindar får ni i barnen det? Är det inte flytande och smakar bäver?
    Kristyr skrev 2009-12-10 11:40:16 följande:
    Näe dax att rasta barn i det gråa vädret.... och vittja brevlådan med förhoppningsvis post från b&r och mysgrodan!
    Väntar o väntar o väntar från mysgrodan jag med...
  • Fantastiska Skatt
    JsN skrev 2009-12-10 12:20:25 följande:
    Fantastiska Skatt skrev 2009-12-10 12:19:54 följande:
    Tuttifrutti.
    ah, smart
    Var köper ni det?
  • Fantastiska Skatt
    FlowerPowerMama skrev 2009-12-10 12:24:56 följande:
    Haha, för mina barns del går det nog bra, dom har alltid tagit all medicin och liknande utan knot. Stortjejen älskade sitt Kåvepenin som 2-åring, skrek efter mer varje gång.
    Ja det gör O med men fiskleverolja smakar ju kräkmedel som jag minns det *yäck* Svårt att servera honom det tror jag

Fantastiska Skatt skrev 2009-12-10 12:22:31 följande:
    ah, smart Var köper ni det?
    Många puckade frågor känner jag Men vi har inte så stort utbud här i hålan
    Antar att jag kan sortera bort systemet, så ICA el Apoteket kanske?
  • Fantastiska Skatt
    stökmamma skrev 2009-12-10 12:34:19 följande:
    en liten fundering :om man ständigt måste ha minst 5-6 maskiner smutsttvätt i tvättstugan för att annars svämmar skåp och lådor över, betyder det då atta) man har för mycke kläderb) man har för lite  förvaring  godagens
    Defenitivt alternativ B!!

Goddagens
    lillronya skrev 2009-12-10 12:33:43 följande:
    Hej i tråden!Vad hittar ni på här idag?
    *gömmer mig undan allt pappersarbete & försöker se upptagen ut*

Allt väl?
  • Fantastiska Skatt
    lillronya skrev 2009-12-10 12:47:27 följande:
    Definitivt för lite förvaring!

Går det bra då? Här är allt bra. HAr två toppade barn som springer omkring och sjunger: Mamma vi vill ha mer peckakakor..... Funderar på om de också ska få sån där meducin som ni pratar om. Sova är inte deras starka sida...
    Jorå än så länge behöver jag ju bara lura mig själv så det går toppen Lite knixigare att få skatteverket med på noterna antar jag så det är väl bara att dyka ner i högen

Sötnosar, peckakakor
    Här var Oliwer INTE toppad imorse! Han brukar ju somna närmre midnatt än vad som är skäligt för en 3åring och igår somnade han 20.30 vilket gjorde att han vaknade YBERtidigt. Så när hans morgon brukar börja va han redan trött, han hade somnat i bilen till dagis och sambon fick lämna honom att sova middag på en madrass där
    SmillaMilla skrev 2009-12-10 13:05:35 följande:
    Hihi jag tror nog att några butiks ägare läser denna tråden Rädda om sitt butiksnamn. Men det är bra för nu har det gåt för långt. Så idag skall det äntligen lösa sig med min lurv.
    Fast jag tror det är lite sent, negativa rykten sprids fort och det här har tagits lite väl illa om hand kan tyckas?!
  • Fantastiska Skatt
    ängeln83 skrev 2009-12-10 13:17:35 följande:
    Tror du? Katvigs hoodtröjor är precis att jag får på Liam men IdaT tröjan gick verkligen inte att få på. Kanske ska man våga testa igen då, storlek 98 borde väl funka va?
    Oliwer har vuxit ur 98 i IdaT så tror du ska ha 104 om de inte är större i strl nu.
    Oliwer h a t a r IdaTs tröjor för att de är så jäklans trånga att få på över huvudet/öronen

Duu, hur var strl på tågtröjan?
    Jag har inte provat men ögonmåtten säger mig att 104 hade blivit alldeles för stort!
    Kristyr skrev 2009-12-10 13:17:02 följande:
    Fantastiska Skatt skrev 2009-12-10 12:19:54 följande:
    fick bara post från b&r
    Hmm, börjar bli otålig här ... ingen mailrespons heller.
    Tjollabolla skrev 2009-12-10 13:17:44 följande:
    NÄÄÄE vad ledsen jag blir!!! Nu var jackan slut på MPV! Va fan, det stod 1 i lagersaldo när jag beställde... f*n med Hon frågade om jag ville ha den svarta istället, men jag vet inte... Nån som sett den gröna MAT vinterjackan nånstans?!
    Fyyy vad irriterande Inte sett den tyvärr
  • Fantastiska Skatt
    lillronya skrev 2009-12-10 13:26:52 följande:
    Stackarn att vara så trött vid fel tidpunkt.
    Ja. men jag är ju sådär töntigt hönsig vettu' så jag tycker inte han har på dagis att göra om han är så trött att han inte kan hålla upp ögonen. Mår man inte bra ska man få vara hemma (man behöver liksom inte ha feber för att må kass) men men nu var skadan redan skedd
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15