• Tejja

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

SmillaMilla skrev 2009-11-24 09:55:29 följande:
    Hej i tråden! Jag är också här men mår inte så bra Mått illa i flera dagar o nu är jag svimfärdig. Inget kul det här. Någon av alla sjukorna som är på gång hit tror jag.
    Usch då, det lät inget vidare. Krya på dig!
  • Tejja
    FL Lisa skrev 2009-11-24 10:06:41 följande:
    hahaha...tack för tipset! Men jag ääälskar paket själv så jag bara måste ha en kalender åt Alvin. Dock insåg jag ju nu att den inte bara är tidskrävande utan även dyr. Min tanke från början var att bara hålla mig till småsaker men det gick ju sådär kan jag erkänna Du hade ingen plan på att börja liiiiite tidigare med dina 72 paket?
    Jag började faktist för en och en halv månad sedan. Men sedan tog det visst stop.
    Igår hann jag väl handla lite grann- och nu får jag vabba igen...
    Kanske kan jag hitta saker på nätet och få hem innan fredag??
    Tips, någon?
  • Tejja

Gokväll i tråden.

Ligger i sängen med laptopen och tänkte julhandla lite. Men det går sådär. Någon som har tips på bra shoppar med roliga grejor? Till vuxna och tonåringar. Har ägnat kvällen åt att gå igenom coolstuff.com och där fanns det ju en del kul grejor.
    Jag kommer inte komma någonstans imorgon heller- Neah mår inte bra- hon är rätt vissen faktist. Men hon har ingen feber direkt. Men annars verkar hon ha det mesta. Jag hittade äntligen medicinsprutan här, så nu har hon fått alvedon. Hoppas att hon tar sig igenom denna natten hyffsat.
    Neah vill ju bara ha tights och jag har ju en del molo. Men vad ska hon ha till? Fick ett tips om gangstars enfärgade tröjor- men jag hitttar dem ingenstans i rätt storlek. Någon som har några andra tips på enfärgade tröjor att ha till? Gärna lite längre tröjor då, som går ner lite över  rumpan.
  • Tejja
    stökmamma skrev 2009-11-24 23:05:58 följande:
    hojta till om det är nån speciell du vill ha tag på, sälj i butik här, kanske finns . Gangstar alltså (sen kommer det ju härifrån )
    Hojtar:
    Detta vill jag ha, färgerna spelar ingen roll. Jag letar efter storlek 98. För de är ganska små va? Neah är ju 93-94 nu och då tror jag att 98 blir för liten- jag vill ju ha lite längd på dem.
    Godmorgon förresten!
    Verkar ha gått hett till påFL igår- tyvärr är det ju ofta så på FL. Vi måste jobba hårt för att lära våra barn att använda internet på ett ok sätt. Att man inte ska gömma sig bakom anonymiteten, utan att använda sig av samma vett och etikett som IRL. 
    Liljan- Hoppas att allt känns bättre idag- med lite distans till det hela. 
    Själv blir jag mer upprörd över diskussionen om att någon skulle utesluta någon från ett dagis pga ursprung, än om åsikterna om när man är helsvensk eller inte.
    Jag tycker förövrigt inte att det är någonting eftersträvansvärt att vara 100% svensk. Mycker mer spännande att ha ett arv från olika delar av världen i sig.
    Försöker ibland hävda att jag är aaninges dansk- även om det bara var min farfars farfar som stannade en generation i i Danmark och därigenom fick vi efternamnet Jensen!
  • Tejja
    Zvartaliljan skrev 2009-11-25 08:43:17 följande:
    Inatt gick en stor bit till av slemproppen o nu slutar det inte och jag har hemska sammandragningar (värkar?) så nu ska jag in till förlossningen...håll tummarna att jag inte börjat öppna mig!!! Han FÅR inte komma nu!!!!!!! Hoppas vi ses ikväll så att detta bara är falskt alarm...
    Oj, lycka till! Hur långt gången är du nu? Hur länge till vill du att ahn väntar inne?
  • Tejja
    Zvartaliljan skrev 2009-11-25 08:47:18 följande:
    v.31 (30+3) De bad mig packa BB-väskan så nu försöker jag hitta lite rena sköna kläder...vet inte vad mer jag ska packa. Huvudet är helt tomt....
    Ta med bindor, tidning, mp3 spelar/ bandspelare
    dvd/ dator eller annat.
    Massagegrejor
    En skönt hudkräm
    Bra schampo och balsam
    Underkläder
    En skön sov-tischa
  • Tejja

Laddare till telefonen

adress/telefonbok
    en bok (you wish )
    ett doftljus
    avslappningscd
    gott att äta
  • Tejja
    Lilla Ego 07 skrev 2009-11-25 09:25:22 följande:
    Hejsan. Behöver lite råd angående mololurvar och softshellsjackor. Har en kille på ca 97 cm. Har sedan tidigare bunkrat upp med två st lurvar i stl 98 som är tänkt att han ska ha till våren. Men nu är jag sugen på en till (självklart:) ) men vet inte om ja kanske ska ta stl 104 istället??? Samt softshellsjackorna, hur är de i storlek? behöver ja ta 104 där med måntro?? Väldigt tacksam för svar :)
    Hej. Såklart att du vill köpa en till...
    Jag skulle definitivt tagit 104. Jag har 98 till min tjej nu och hon är ca 93 lång. 
    Softshelljackorna vet jag inget om tyvärr.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15