Smultronhjärta skrev 2009-12-07 14:35:46 följande:
Ja...att du inte började lyssna redan för ett par veckor sedanOch lägg du ordern- de hade bara tråkiga pärlor där så jag får gå till lokala leksaksbutiken...Sen borde jag kanske inte shoppa mer heller efter min lätt dyra lurvfleece igår
Vilken???
Helle skrev 2009-12-07 14:37:48 följande:
Från en som har fött en 5 kg klimp så behöver inte storleken vara så jobbig. Min mindre pojke var ju 4,4 så ingen av dem har varit särskilt små, dock gick 5-kilos förlossningen så mycket smidigare och snabbare. Jag fick ingen igångsättning trots 9 dagar över tiden (den manliga läkaren tyckte det såg bra ut så jag kunde vänta ....) trots att inte ens hela huvudet fick plats på
UL-skärmen. Jag ville egentligen heller inte bli igångsatt då min första förlossning tog sååå lång tid och jag inte ville råka ut för det en gång till. Men jag förstår din känsla och vill bara säga att allt kan gå lättare än första gången även om barn nr 2 är större. Lycka till med det du bestämmer dig för! Kanske rotandet (från läkaren) idag gjorde lite nytta, det gjorde det för mig Värkarna startade samma em.
Jo, det var mest det hon upprepade hela tiden. Att det är lättare andra gången. Även om jag vet att Smultron tycker att det är bullshit

. Och jag vill ju heller inte bli igångsatt, men jag är trött på detta nu och bebisen är uppenbarligen klar

. Sååå svårt! Varför kunde han bara inte ha kommit för 2 veckor sen som jag bestämde

.