Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Greksmurfen skrev 2009-12-08 16:30:02 följande:
    fanns inte på babyshoppen iaf =(..fanken att ja missad det ..hur mkt rea var det?
    Jag köpte på baboonbarn, där var det halva priset i söndags, gissar att det inte är det längre. Visserligen trist frakt på 35 kr, men på 10 par så tyckte jag att det fick vara värt det.
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF i morgon.... ♥♥♥
  • Stormis
    SmillaMilla skrev 2009-12-08 17:11:13 följande:
    Nu äntligen ligger lite bilder på rummet i bt. Skall upp lite hyllor och en lampa. Men det börjar bli fint.
    Superfint! Ett riktigt flickrum!!!
  • Stormis
    ängeln83 skrev 2009-12-08 18:22:06 följande:
    Hallå flickor.Lagom tjurig mamma kikar in, har en underbar sambo men ibland blir jag gaaaaaaaaalen. Han skulle kolla på hockey ikväll här hemma, han brukar då ta hand om barnen så jag kan få lite gjort för det går verkligen inte på dagarna när jag är själv, Meja total vägrar att ligga ensam, hon ska bli buren precis hela tiden och skriker sej blå om man lägger henne. Så just ikväll hade jag tänkt ta tag i Tradera högen och ge mej ut på en riktig jogging runda, men för 20 minuter sen ringde hans chef och bjöd med honom på live hockeyn och han sa ja utan att tänka sej för så han åkte precis. Så nu sitter jag här med en Meja som skrikit oavbrutet i 1 ½ timma och en ledsen Liam som hade blivit lovat hockey och popcorn.Förlåt för OT men jag är sååååå irriterad just nu att det ryker ur öronen på mej.
    Med rätta ryker det ur dina öron!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! {#lang_emotions_demon}
    Busbellan skrev 2009-12-08 18:26:10 följande:
    Hej hej, kikar in.Har legat däckad hela dagaen i sviterna av nattens magsjuka *urk*Jag och Ella låg bredvid varandra och jag vet inte vem som mådde sämst.Nu tror jag att jag måste tröstshoppa lite, hoppas på bra erbjudanden i kalendrarna ikväll
    Jag med, kanske inte kan shoppa på några dagar sen {#lang_emotions_baby}????
  • Stormis
    Buttelina skrev 2009-12-08 19:23:19 följande:
    åhh måste bara berätta!!!JAg har kommit in på högskola ska läsa till sjukskötersa för att så småningom bli barnmorska
    Grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Börjar du i januari?
  • Stormis
    Zvartaliljan skrev 2009-12-08 22:28:18 följande:
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Snackar vi DH?

God kvälls allihopa!
    Tänk om det blir dags imorgon, börjar bli nervös... Vill inte bestämma detta egentligen om det inte finns några medicinska skäl för eller emot. Samtidigt skulle det vara så skönt att få säga hej till lillebror snart + att jag inbillar mig att det är skönt att ha födelsedagen så långt ifrån jul man kan?
  • Stormis
    Zvartaliljan skrev 2009-12-08 23:14:59 följande:
    jag tycker du ska köra imorgon Tänk på att han ändå är ganska stor redan...inte så skoj o gå över tiden då också Men vad du än bestämmer dig för så önskar dig LYCKA TILL
    Tack .
    Jo, färdigbakad är han ju absolut. Oroar mig mest över själva igångsättningen, om den inte funkar så att de måste snitta. Fast det scenariot finns ju oavsett så jag vet att det inte går att tänka så. *velar*. Men väskan packas till imorgon iaf och barnvakter är fixade. Mest mitt psyke som behöver en klapp på axeln nu.

*håller tummarna för att det drar igång naturligt i natt så jag slipper tänka *
  • Stormis
    Buttelina skrev 2009-12-08 23:23:41 följande:
    klart det är skönt att säga hej till lillebror snart men jag hade nog sagt nej till igångsättning på bf!! jag hade avvaktat en vecka till. det finns ju en del risker med igångsättning.
    Inte komma och vara klok bm ännu . Jag tänker också så, vad är en vecka till, men samtidigt så är jag sååå trött på detta nu. Kan verkligen inte ens sitta rakt längre då magen är i vägen . Och det som det talats om är håltagning på hinnorna och de säger de skall räknas som en naturlig start, dvs kroppen förstår inte skillnaden. Men det förutsätter ju att värkarna kommer och gör de inte det, det är ju DÅ det ev kan trixa till sig.
  • Stormis
    Smultronhjärta skrev 2009-12-08 23:25:41 följande:
    Jag tycker också att du ska köra Igångsättningen kommer nog fungera, om inte så får de väl sätta in värkstimulerande..Tänk vad roligt att äntligen få träffa lillebror! Det måste va din mentala målbild och inte fullt lika mkt hur vägen dit blir..Stor kram och lycka till
    2-1...

Vi får se helt enkelt vad som händer imorgon, de kanske inte alls tycker att det är ett alternativ längre. Eller så har de en bestämd åsikt om vad de tycker och då är det ju lättare att följa.
  • Stormis
    Zvartaliljan skrev 2009-12-08 23:29:01 följande:
    Vilken storlek på hummeljacka+byxor till nästa vinter om Maia har 98 nu o det sitter perfekt?? Ska jag satsa på 110 eller 116?
    Kan du inte kolla hur lång hon antagligen är och utgå ifrån det? 116 låter ju väldigt stort om 98 är bra nu?
  • Stormis
    Buttelina skrev 2009-12-08 23:29:31 följande:
    joooo på bfdagen finns det inga orsaker till igångsättning veeet att det är asjobbigt på slutet men njet, jag tycker du ska vänta några dagar till
    Fast inget av detta har varit min idé eller önskemål från början, utan läkarens som jag träffade.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15