Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Greksmurfen skrev 2009-12-07 15:01:14 följande:
    hejhej!!stormis: kul å få se bebben =)..... förstår att det inte låter så skoj med en bebis på 4,4kg.... iof så uppskattade bm maxen till att va ca 3800g men han vägde bara 2900kg... själv bävar ju bara att få 3500g lr större även fast det är normalt...få hoppas på ett litet hattmått =P...för övrigt så kom max hem idag med ett stort bett på kinden =(... usch va ledsen man blir när man ser sånt... han har ju inte ens gått där 3 vän å redan blivit biten =(....
    Jo, fast man ser ju inget vid ett ul så här långt in i grav. Liksom bara ett stort huvud eller en stor buk . Å hon mätte ju alla möjliga håll och kanter så jag är ganska säker på att hennes mätning stannar innanför de 15 % som är normalt avvikande. Men man vet ju aldrig? Känns mest så skumt att lilla jag och normal-lilla maken ska få en gigantbebis . Liksom hur gick det till och varifrån kommer det ?
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF på onsdag ♥♥♥
  • Stormis
    Smultronhjärta skrev 2009-12-07 14:55:36 följande:
    Nej nej..det hinner jag nog innan december är slut dock Råkade nyss ta köp-nu men så insåg jag i samma ögonblick att jag visst redan har en www.tradera.com/Body-med-algar-stl-74-marke-m...
    Fast det kan det ju vara värt. Lär ju få tillbaka den pengarna .
  • Stormis
    Buttelina skrev 2009-12-07 15:07:14 följande:
    min ena vän fick en viktuppskattning på ca 3000-3200gr ut kom han och vägde då 4700 liiite fel
    !
    Greksmurfen skrev 2009-12-07 15:10:38 följande:
    hihi ja man kan ju undra vart en gigantbebis kommer ifrån =P... men det är ju lite hur mkt du eller din make vägde som nyfödda som det kan brås på med=)..jag vägde 2920g så jag var 20g tyngre än maxen =)..... så tror att det kommer bli samma med denna bebisen =)....nu e det dax att betala en ny kosuitbodysuit =P...dregel ska bli kul å få hem den=)
    Jag 3400, maken 3600, vår dotter 2700...
  • Stormis
    Damien och Adrian skrev 2009-12-07 15:22:47 följande:
    ni kan trösta er med atgt storleken faktiskt inte har betydelse för hur upplevelsen av födandet är. små bebisar kan göra jätteont och tvärtom. Det är så mkt anant som spelar in, så slappna av!
    Jo, tack jag märkte det förra gången... Kan liksom inte bli värre denna gången även om han är större! Hopaps jag inte iaf...
  • Stormis

Greksmurfen skrev 2009-12-07 16:01:17 följande:
    hur gick det förra gången??iof hade jag en pärs med me maxen åhan var ju med liten som sagt.. från första värken till han va ute dröjde det 55tim... var lagom slut då.. de hade stannat upp det så ja skulle jkunna sova men det stannade bara upp det 4 tim... sen så blir det vella till att verkligen lära sig att andas rätt denna gången... klarade inte av det sist hyperventilerade en hel del.. fick typ kramper isamabnd med varje värk.. säkert tillföljd av syrebrist...=S:... lite nervös för det...EDA tog inte alls sist... så det hoppas jag på att det ska göra denna gången annrs så är spinalen ett måste =D......å stormis om nu bebben är kläckfördig tycker jag du ska nappa på erbudandet på igångsättning=)... tänk att få sniffa bebbe om nga dagar=)
    Låter ungefär som för mig. Visserligen värkar i bara 20 h, men hade knappt sovit på 2 dygn innan för att vattnet gått och jag bara låg och väntade på värkarna. EDA'n hjälpte mig inget heller. Tror nog att jag hoppar att ens försöka med den igen.
    Tasha78 skrev 2009-12-07 16:03:53 följande:
    Damien och Adrian skrev 2009-12-07 15:58:17 följande: sötis min hade ninerna
    Damien och Adrian skrev 2009-12-07 15:56:28 följande:
    absolut - nytvättad i neutral, hängd på tork. ja den är så fin, såg du min BB bild med den suiten? snyggaste babyn på BB i mannaminne!
    Kanske dags att packa BB-väskan för mig nu med då .
  • Stormis
    nikki2006 skrev 2009-12-07 18:57:03 följande:
    Så nu finns det bild på fiiiiina kaninkappan i bt
    Åh, så skönt att den hittade fram till slut! Den är ju bara så fin!
  • Stormis
    Smultronhjärta skrev 2009-12-07 19:13:28 följande:
    Men har inte du packat väskan och färdknäppt ännu? Du minns väl va vi sa...behöver ju inte vara nått avancerat, typ in och ut och så var det slut
    Jo, funderar också på om man ska packa väskan snart {#lang_emotions_dreamer}. Lät iaf bli att packa upp Karlas väska när hon kom hem från farmor idag .
  • Stormis
    Buttelina skrev 2009-12-07 19:23:15 följande:
    du har sagt till din gubbe vad som ska hända ikväll?? du vill ha den hårt bakifrån inga krusiduller utan bara rå nupp
    Butte! {#lang_emotions_embarassed}

• Stormis
    modestyclara skrev 2009-12-07 21:15:09 följande:
    perfekt inspel, tack. Jag körde på 3-5 år till både 3- och 4-åringen. I värsta fall får väl den ena ligga orörd och vänta på minstingen
    Jag tror också attd en stl blir bra. Vi har 3-5 år till min 2-åring, men den är lite för stor. 1-2 år sitter bättre på, men hon klagade med den stl så jag tog större iaf. Funkar och kommer funka bra ett par år till .
  • Stormis
    Smultronhjärta skrev 2009-12-07 21:19:10 följande:
    Åh där är ju du! Då har du sett att vi redan har bestämt din sexuella aktivitet för kvällen va?
    Ähum, ja.... Men jag väljer att inte tänka på det. De fantasierna som dylker upp i samband med era inlägg blir liksom liiiite för mycket . Men visst, jag är as-tänd .

Har lite babyshop-molo-ångest här bara...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15