Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Damien och Adrian skrev 2009-11-10 11:06:48 följande:
    Hej i tråden förresten! Dödstrött efter att ha ammat för många ggr i natt, Adrian vaknade varannan timme... usch,tur han inte är sån jämt - det var Damien, han körde slut på mig...Shoppade lite igår på T, det här var et härligt och behövligt fynd, D blir så kall när vi promenerar med vagn, han har vinterjacka och jeans oftast. Dessa blir perfekta på:www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=10141...Mer till Damien:www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=10199...www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=10154...Nu i veckan skickas äntligen mina helikoptertröjor från redbarnet och dessutom hade danskan köpt  på sig en del på salgen så jag fick även köpa en leksaksbiltröja st 80, en verktygströja st 86 och en racerbilströja st 86 (ni vet den med gul stjärnärm från 2006). Köpte också, dagen före salgen, mer el mindre av misstag (la rätt låga bud jag inte trodde skulle hålla) 2 st nya molosuiiter, dels dalmatinersuit och dels folkasuiten (röda) båda st 80, för totalt 330 kr inkl frakt. Sedan har ju Smultron fixat en cuba carsbyxa st 68 till mig. Så lite salgshopping blev det allt på olika vägar!
    Men fick dudom att skicka till sverige?! Dom ville inte skicka till mig
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lillasyster Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Damien och Adrian skrev 2009-11-10 11:17:13 följande:
    Tack jag är jätteglad. Några saker som saknades i garderoberna. Nej, det gjorde de inte. Men jag blev så depserat att jag frågade en tjej på TS som jag handlat mkt av tidigare och hon gick med på att köpa dem åt mig.  Sktidyrt förstås - kläderna var dyra i förstaläget och sedan frakt till henne sedan vidare till mig... de kostar mig runt 1000 kr  - en body och en tröja... Nu fick hon ju sålt lite till mig av salgkläder också, så kanske portot inte blir så himla dyrt iaf.
    Oj, ja det blev dyrt!

Lycka till med huset! Spännande!!
  • Tjollabolla
    Rååsa Smurfen skrev 2009-11-10 11:43:56 följande:
    låter som svininfuensan ,vet att du tagit vaccinet ,men har hört att det finns folk som fått den ändå eller om det är en biverkining av just vaccinet.Jag själv är livädd ör infuenssan ,var inte det först men nu läser man varje dag i tidningar om barn som dött av sjukdommen eller fått allvarliga biefekter av vaccinet , fundera hela tiden på om jag ska våga ge Timmy den ,var en härrom dagen som fått epeleptiska kramper efter vaccinet och fallit i koma och han hade inte ens epelepsi ..Tänkte ta den på Tara i dag men även där är jag lite orolig ..Men när jag läser här i tråden känns det inte som ni är så oroliga ,är det bara jag som är nojig ?
    Jag har oxå blivit nojjig. Har inte varit det innan, men nu börjar jag bli rädd. Nu är det ju en 14 åring som är jättesjuk och han var helt frisk innan. Jag har fortfarande inte fått vaccinera mig... Hä ri skåne är det bara gravida som ska föda i år som får förtur, i resten av landet får alla gravida förtur. Känns inget bra alls!
  • Tjollabolla

Haha igår när jag hade duschat så kom Milo, så sa han
    "mamma ha kläder!"
    Ja det ska jag, jag ska bara torka mig först, sa jag.

Så springer han iväg och kommer tillbaka med sin dinosauriesuit.

"Mamma ha SAUR!!"

Skitnöjd med sin braa idée Jo för den hade ju säääkert passat mig liksom

• Tjollabolla
    Lalalong skrev 2009-11-10 19:37:57 följande:
    Haha! Vet du vad?När jag kom hem sa min man nästan exakt samma sak"Vet du, jag fick brev från CSN att de inte ska skicka ut brev mer för de ska värna om miljön... vad bra att de valde att skicka ett _brev_ för att tala om det".
    Bra då behöver ja inte ens öppna mitt brev, nu vet jag ju vad där står
  • Tjollabolla
    Zvartaliljan skrev 2009-11-10 20:18:18 följande:
    Nu behöver jag råd...ni som har riktiga småttingar, tvättar ni alla kläderna innan ni använder dom?Funderar på om jag ska börja tvätta upp det som ska användas till lillebror...Jag tvättar aldrig nya kläder jag köper till Maia, tvättar bara begagnade kläder om de inte känns nytvättade.Nu har jag ju en del lindex, H&M o.s.v (ja i de minsta storlekarna finns ju tyvärr inte mycket danskt) till lillebror o det kanske behövs tvättas innan använding? Maia har ju bara märkes o jag litar ju mer på deras färger o.s.v att de är giftfria...Hur gör ni andra som ska/har fått smått?? Tvättat allt??
    När Milo var bebis tvättade jag alltid allt innan, han fick utslag annars. Men sen vid 6-7 månader så behövdes det inte längre.
  • Tjollabolla
    SmillaMilla skrev 2009-11-11 08:12:16 följande:
    God morgon!Vad kul att se att ni är så många som köpte de gröna velour muddisarna på slagen. De är ett av de bästa köpen jag gjort på molo någonsin. Passar till allt. Svea har sina i dag till molos rosa/vita bubbeltröja från i våras. Sååå fint!
    Åh jag letade förtvivlat efter dom, dom är ju sååå fina!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15