Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Zvartaliljan skrev 2009-11-11 17:46:00 följande:
    Ja det känns ju skönt men samtidigt skrämmande att de vill ha hjälp av en specialpedagog...man vill ju liksom inte att ens barn ska vara annorlunda än andra...vill ju att hon ska få vänner. Men hon mår ju inte bra fysiskt o det har väl påverkat henne psykiskt...tror inte längre att hon har någon beteendestörning eller så som jag trodde ett tag. Tror bara att hon är så uttröttad fysiskt så det påverkar henne jättemycket även på dagis...hon orkar kanske inte med de andra barnens tempo helt enkelt??
    När man kontaktar specialpedagog på en förskola, angående ett barn, så gör man oftast det för att vi pedagoger vill ha hjälp med hur vi ska arbeta med barnet. I första hand är det det som gäller, inte att specialpedagogen ska gå in och vara med barnet. Så det är jättebra att dom tar hjälp när dom kan få den! Kanske kan dom få många tips som hjälper dom att arbeta med Maia och få in henne i gruppen . Så försök tänka så, att det först och främst att dom som vill ha hjälp i sitt arbete. Det säger jag alltid till föräldrar när vi kopplar in specialpedagog, det avdramatiserar det hela en hel del
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lillasyster Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    RååSa BuBBlan skrev 2009-11-11 18:53:45 följande:
    hej tjejr.hur har ni det? jag blev lite sjuk i helgen, fick en stroke så jag ligger på sjukhus. gubben min har fixat dator åt mig här så jag kan kika in till er.
    Åh hjärtat, vad skönt att höra från dig! Har tänkt på dig massor! Hoppas nu att du blir riktigt bra snart och se till så du vilar, vilar, vilar! {#lang_emotions_heart} 
  • Tjollabolla

Hej flickor!

Idag har Milo utsatt Hummel overall för hårdtest; han och en kompis har legat på mage i en djup vattenpöl och "simmat" idag på dagis Den klarade testat galant, inte ett dugg blöt igenom, fröknarna var imponerade! Fast man såg ju inte att den var lila direkt när jag hämtade Ecco skorna klarade oxå testet, underbart!

Nån som vet om den kan torkas i torkskåp? Inte för att det verkar behövas, men tänkte så jag vet vad jag ska säga till dagis.

• Tjollabolla
    Busbellan skrev 2009-11-12 07:46:19 följande:
    hihi, kan inte låta bli att svara på detta Jag hade ingen mage med första barnet, gick i mina vanliga tighta jeans tills det var 3 veckor kvar. Var till och med och badade i bara bikini i åttonde månaden och ingen såg att jag var med barn Men visst sjutton KÄNNS det, finns inte en chans att jag skulle kunnat missa det.Men det samma hände min svägerska. Hon fick helt plötsligt jätteont i magen och åkte till akuten, kom hem några dagar senare med bebis Men jag fattar inte heller hur man lyckas, måste ju vara nån form av förträngning
    Fast jag förstår att man inte känner ngt.  Milo kände jag knappt i magen! Hade jag inte vetat att jag var gravid och ansträngt mig för att känna, så hade jag lätt kunnat missa det. Jag hade moderkakan fram och jag fick verkligen anstränga mig för att känna honom varje dag som man "ska".
    Men med detta lilla trollet är det HELT annorlunda! Jag känner det konstant, hela tiden och det är som natt och dag från när jag väntade Milo. Då var jag alltid orolig över att jag knappt kände av honom...
  • Tjollabolla
    SmillaMilla skrev 2009-11-12 09:32:56 följande:
    God morgon!Sitter här helt ensam, med en cola o en bulle. En välbehövd paus efter att ha haft alla tre barnen hemma en vecka.
    Skönt! Jag är oxå själv, men jag är trött på det redan... Här finns massa som behövs göras här hemma, men jag kan ju inte
  • Tjollabolla
    LA Woman skrev 2009-11-12 08:36:22 följande:
    Godmorgon Fortfarande hemma, börjar bli orolig att det är sjukdomen med knorr jag drabbats av... Matilda ska vaccineras idag men i morse var hon täppt i näsan och snorig så nu vet jag inte om hon får ta sprutan. Är nervös att barnen ska bli sjuka, jag har ju haft Felicia hemma hos mig hela veckan. Usch va jag hatar sånt här!!!!
    Usch stackars dig! Hoppas det går över snart...

Jag ska få min spruta idag.  *BLÄ* Ska bli skönt när det är gjort.
  • Tjollabolla
    Pimm skrev 2009-11-12 10:32:03 följande:
    Hejsan tjejer, det var ett tag sedan jag var inne för jag har haft fullt upp:) Tänkte höra med er som har barn i 2-3 års åldern. Vilken storlek på molo vinteroverall har man då? Milo kommer vara 2½ år då och är normallång. Kan dom ha 98 i årets variant då? Anledningen till min undran är att jag har en ny 86 och den är onödig så funderade jag på att byta den till en större och ha nästa år.
    Ja det tror jag blir bra! Milo har 92 i sin gröna nu, han är ca 95-96 lång och den är ju från 2007. Så 98 i årets hade nog passat Milo nu. Han blir 3 i februari.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15