• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • Smultronhjärta
    Everlonn skrev 2009-10-08 09:23:00 följande:
    Inte hemmafru, hemmamamma Hemmafru indikerar att det är kul at städa ha ha ha

Hemmamamma hade jag nog också fixat om jag hade kock och städerska
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max & Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • nikki2006
    Smultronhjärta skrev 2009-10-08 09:23:03 följande:
    Nej jag ska ju opponera på min c-uppsats vid årsskiftet-sen är jag klar i skolan Skulle gjort det i slutet av augusti men jag hann inte det eftersom Lova kände sig redo för världen lite tidigare
    Ja just det. Men allt kommer fixa sig. Om du är trött nu så hade jag slitit mig från datorn och passat på och sova lite nu{#lang_emotions_laughing}
  • Everlonn
    Smultronhjärta skrev 2009-10-08 09:24:36 följande:
    Jaaaa det hade varit fint!{#lang_emotions_dreamer}

Min mormor hade hushållerska och barnflicka när hon hade småbarn, det hade jag oxå velat ha!
  • SmillaMilla
    nikki2006 skrev 2009-10-08 09:20:19 följande:
    Nej jag vet, hur är reglerna i finland??
    Dagis kan man få 25 timmar/vecka. Det har alla rätt till. Från 9 månaders ålder då vår föräldrarpenning tar slut, men de placerar dessa pluttar för det mesta hos en dagmamma.

Men fram till barnet är 3 år får man hemvårdsstöd om man inte utnyttjar kommunal dagisplats. Men från 2 år får barnen gå i parken (en utepark som är bemannad med personal) och då får man behålla hemvårdsstödet.

Så parken funderar jag på. Men så himla dum tid. Mellan 12 och 15 varje dag. Mitt i sovtiden och så har jag ju killarna på daigs mellan 9 och 14. Så jag vet inte. Skall ge det några veckor. Finns ju jättebra öppna förskola som Svea gärna går till.
  • Damien och Adrian
    nikki2006 skrev 2009-10-08 09:02:42 följande:
    Jag blir glad och utsövd och får massor gjort hemma såsom städning och matlagning varje dag som jag inte orkar när jag jobbar
    utsövd??? Du menar väl lite störe barn då väl? Pyttisarna är så krångliga... nu när Damien är 2 år njuter vi mer än någonsin av honom, han har haft härliga "åldrar" innan med, men han kan kommunicera med tal, leker mer med sig själv och vi får tid till annat. Han kan hjälpa til bätre utan katastrof med. Gillar at hjälpa till med ALLT, det är lite jobbigt men mysigt samtidigt....

Sen är det så att vi aldrig haft hjälp eller fått avlastning/barnvakt. Det sliter hårt på oss båda at vi aldrig får en stund för oss själva. Så vi brukar dröma om när våra barn är störe och vi kan ta promenader t ex utan at de följer med... det dröjer väl bara en sådär 7 år till el så. {#lang_emotions_dreamer} Kanske ställer våra familjer upp bättre med lite större barn, fast det ska kännas bra med, Damien känner sin farfar som gärna fikar hos oss men min mamma bor 15 mil bort och man kan tro det är 150 mil...

Uppriktigt sagt är vi oroliga inför förlossningen, farfar vill inte träna "sova över" och D har aldrig varit borta från oss så. Vi är därför rätt inställda på att maken måste vara mkt med Damien så fort förlossningen är över och jag vara ensam, även om det blir kejsarnsitt igen. min mor reser bort på vår BF. {#lang_emotions_yell}
    stolt mamma till Damien (070913) och en till kille, Adrian, på G (BF 11 nov)
  • Tjollabolla
    Everlonn skrev 2009-10-08 09:23:00 följande:
    Inte hemmafru, hemmamamma Hemmafru indikerar att det är kul at städa ha ha ha
    Ja det har du banne mig rätt i
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Knyttet Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • SmillaMilla
    Smultronhjärta skrev 2009-10-08 09:24:36 följande:
    Nä fy! Sambon min försöker med att vi skall ha en städerska. Känner mig lite förolämpad
  • nikki2006
    Everlonn skrev 2009-10-08 09:24:33 följande:
    Enda som är trist är att alla vänner går i skola, jobbar osv...tycker alla ska vara hemma Så jag har folk att umgås med och Bus nån att leka med!
    Ja jobb är överskattat, hade varit mycket roligare att vara hemma och träffa vänner och sånt hela tiden
  • Smultronhjärta
    JsN skrev 2009-10-08 09:23:56 följande:
    Jag fixade två månader hemma själv på heltid med maken jobbandes. *mår dåligt bara jag tänker på det* Nä, lite kontakt med jobbet/världen utanför hemmet behöver jag för att må bra. Dessutom behöver jag att maken också är inne i tänket och ansvaret så att jag inte hamnar i situationen att jag har bättre koll för då blir det ju ingen avkoppling när han kommer hem heller!
    Åh fiina moln{#lang_emotions_tongue_out}

Och ja min man har alltid pushat för att han ska vara med och veta hur snurret på hemmaplan ser ut..Dock är det först när han har varit helt själv som han har insett att Max är gaalet speedad Och mina salgrundor senaste veckan fick honom riktigt ödmjuk inför jobbet med två barn{#lang_emotions_dreamer}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max & Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Morty
    JuliaochNelly skrev 2009-10-08 07:21:20 följande:
    Godmorgon tjejer.... Idag bär det av på weekend. Och träffa min pappa som inte varit hemma i svergie på läääääänge. Blir hans första gång han träffar Viggo. Fick hem min MAT overall igår och den var verkligen i toppen skick bara lite noppig på armmudden.
    Åh vad mysigt att få träffa din pappa. Var bor han någonstans? Ha en jättehärlig weekend!!!

Imorgon är det dax för Moas fotografering och jag tror det blir lila stars tröjan från molo. Färglatt men inte för mycket grylligt. Sen vet jag inte vad Mattis ska ha. Han ska ta foto nästa vecka så jag har lite mer tid att tänka där...... {#lang_emotions_cool}
    Pluttan & Plutten
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15