• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Buttelina skrev 2009-12-04 20:45:46 följande:
    vilken och varifrån
    jaa.. så kul med en liten bebis till i släkten!! "storasyster" kommer va nästan 2
    så spännande..!!
    o lite kul.. jag o andra syster har diskutterat gravidsyster..
    jag har sagt att jag e s'ker på att hon e gravid igen, att det ser ut så i ögonen o när hon tittar på sin dotter osv.. o sen har hon blivit tjock ju.. typ fått mage..
    men vågade inte fråga
    fast  att det va i v 14 trodde jag inte.. kanske runt 10 högst..
    såå kul med minimolosar!!!
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Smultronhjärta skrev 2009-12-04 20:52:18 följande:
    Mysgrodan och älgar Tänkte att ränderna borde funka med bruna lurven Och HELT OT men visst pratades det om bak och en kladdkaka med vitchokladgrädde för ett tag sedan? Skulle bli väldigt tacksam för ett litet recept, maken fyller år imorgon ju
    jaa..!!
    det va jag som fick det!!
    *brb, hämtar recept*
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Smultronhjärta skrev 2009-12-04 20:52:18 följande:
    Mysgrodan och älgar Tänkte att ränderna borde funka med bruna lurven Och HELT OT men visst pratades det om bak och en kladdkaka med vitchokladgrädde för ett tag sedan? Skulle bli väldigt tacksam för ett litet recept, maken fyller år imorgon ju
    Liljans recpet:

Förbered grädden snarast,
    smält 150-200gram vit choklad i 3dl grädde
    (eller dubbla för fler portioner, denna grädden går åt!) på spirsen UTAN att det kokar,
    inte ens en liten bubbla!
    Du får stå o röra på svag värme i 5-10 minuter ungefär innan de smält.
    Ställ i kylen minst 7 timmar

Browniekaka:

175 gram smör
    200 gram choklad
    3 st ägg
    3.5 dl socker
    3 dl mjöl
    1 msk kakao
    1 msk vaniljsocker med äkta vanilj

Gör så här

1. Browniebotten:

Sätt ugnen på 175°.
    Smörj och mjöla en form med löstagbar kant, ca 30cm i diameter.
    Smält smöret i en kastrull och dra den av värmen.
    Lägg i chokladen och låt den smälta.

2. Vispa under tiden ägg och socker luftigt.
    Rör i smörchokladen och de torra ingredienserna.
    Fördela smeten i formen och grädda mitt i ugnen ca 20 min.

Jag brukar använda vanligt vaniljsocker.
    Men chokladen tar jag någon mörk äkta choklad, ingen blockchoklad.

Sen när kakan är klar och grädden kallnat så vispar du den o så är det färdigt
    Om grädden inte får svalna minst 7 timmar så är risken att den skär sig o inte fluffar sig
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

jag gjorde den tidigt när jag gick upp på morgonen, grädden, o folket kom ganska sen em.. så stog alldels precis 6,5-7 timmar.. o va inga problem..

jag tog 200 vit block, o jag tyckte det va på gränsen för mycket faktiskt.. trots sååån chokladnarkoman..
    väldigt sött *o gudomligt gott!!!*

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2

hua, läskigt..

jag o de 2 små e ensamma.. de sover o jag e i källaren med dator o idol..
    o så dunkade det till ordentligt uppe.. trodde sonen öppnade dörren.. men inte ett ljud ??
    vågar inte gå upp o låsa..
    både dörr o altan e olåsta.. {#lang_emotions_frown} *fegis*

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Zvartaliljan skrev 2009-12-04 21:04:43 följande:
    du skulle bara veta allt gott man kan göra på det viset, dumlefluff är livsfarligt gott t.ex Nästa tårta jag ska göra till Lucia ska bli med After-eightfluff och päronmousse till chokladbottnar *mums* Maia ligger nu uppe i sängen med pappa och läser saga...hon ville inte ha mig med Hon som alltid brukar vara så mammig och aldrig låta pappa komma i närheten av henne ville sova med pappa inatt (jag har sovit nere i hennes rum sen jag ramlade i trappen)...jaja...jag får väl vara glad, pappa blev väldigt lycklig iaf
    ohh.. after eight till den kakan.. *dreglar*
    o dumle.. {#lang_emotions_tongue_out}

tänk. så enkelt eg, o sååå lyxigt
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Zvartaliljan skrev 2009-12-04 21:04:43 följande:
    du skulle bara veta allt gott man kan göra på det viset, dumlefluff är livsfarligt gott t.ex Nästa tårta jag ska göra till Lucia ska bli med After-eightfluff och päronmousse till chokladbottnar *mums* Maia ligger nu uppe i sängen med pappa och läser saga...hon ville inte ha mig med Hon som alltid brukar vara så mammig och aldrig låta pappa komma i närheten av henne ville sova med pappa inatt (jag har sovit nere i hennes rum sen jag ramlade i trappen)...jaja...jag får väl vara glad, pappa blev väldigt lycklig iaf
    men va skönt att hon e lite pappig med.. =)
    att veta att pappa duger lika bra
    sötnos ju...
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Smultronhjärta skrev 2009-12-04 21:03:08 följande:
    Supertack för receptet Jag tror nog att jag får lov att rota i skåpen lite för att se ifall detta är möjligt- har ju glöggat på hjortonglögg och cykla till Ica gör jag inte

ja, då kanske cykeln vill åt nåt annat håll
    nää.. kallt o mörkt ute!!!

liljan hade mer förslag här ovanför ju =))
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Zvartaliljan skrev 2009-12-04 21:17:29 följande:
    ja SÅ enkelt och man kan variera i evighet. Går att ta nästan vad som helst Daim, japp, skumbananer, romerska bågar, lakritsfiskar, ahlgrens bilar ja vad som helst typ
    fast.. lakritsfiskar?? *tveksam*
    Zvartaliljan skrev 2009-12-04 21:20:29 följande:
    Ja vi tjatar ju varje dag om att hon inte får klänga på mig...äntligen verkar hon förstå lite att jag inte riktigt mår bra utan hon får vara med pappa istället. Innan har ju inte ens pappa fått torka henne när hon gått på toaletten, inte fått hjälpa henne på med kläder, overall, skor, han får inte ens servera mat till henne o.s.v hon har varit hemskt envis med att jag ska göra allt...men nu verkar det bli bättre, hoppas det håller i sig
    tror hon faktistk förstår att mamma inte KAN även om hon vill..
    barn e smarta!!!
    o skönt med avlastning.. tänker framåt med..
    hoppas det fortsätter så
    Smultronhjärta skrev 2009-12-04 21:18:09 följande:
    Jaaa för du behöver ju verkligen fler mössor... ....N O T!!!!!!!!!!!
    ohh. dumlemuffinsfluff.. *gott*
    måste testa.. muffins e enklare o äta iaf perfekt stora bitar..
    MejaKiZnic skrev 2009-12-04 21:22:40 följande:
    Någon som vet om dessa färgerna www.luckylittleme.se/product.asp?product=2729... finns i denna modell? www.oki-doki.se/Okidokibarnklader/images/shop... GRATTIS!!!
    tack  
    *stolt moster IGEN*
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

kollar ni inte idol?? *jag gör*
    Erik e GRYM..!!! vilken röst!!!

* 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15