Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Tjollabolla skrev 2009-10-11 10:34:41 följande:
    Godmorgon! Åhh har Isabel fått en kattunge? Lyckliga unge! Liljan: Vad har Maia gjort nu?
    Hon råkade kasta mammas fina cybershot-telefon värd ca.6000 i toaletten {#lang_emotions_yell} EFTER att hon kissat kan jag ju tillägga...
    Hon hade lite FÖR bråttom ut till leklandet så hon tog tag i handtaget som hängde ur mammas jackficka för att dra sig upp från toaletten och ut flög min mobil och plopp sa det bara....¤%R&/()=/&%¤&/()= {#lang_emotions_yell}
  • Zvartaliljan
    Greksmurfen skrev 2009-10-11 10:35:30 följande:
    HAHAHAHA........men hon var ndå rätt snäll iaffären.. vi var där ju en massa tim=).. hur mås det annars?? nöjd med alla dina fynd=)
    Jodå "rätt" så snäll var hon när hon sprang o busade med den där lille killen hela tiden. Var var hans mamma förresten? Kändes som jag satt barnvakt där ett par timmar...hon dök bara plötsligt upp i slutet när han råkade springa in i mig och dök i golvet med huvudet före...eller ja jag hann trösta honom en liten stund även där innan hon kom fram ju {#lang_emotions_undecided}

Svanskotan o fogarna mår inget vidare efter igår, men jag är supernöjd med mina fynd {#lang_emotions_laughing} Jäklar vad mycket jag fick med mig egentligen {#lang_emotions_surprised}
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2009-10-11 11:01:42 följande:
    Vart har du nu varit o shoppat?
    på konkursutförsäljning i en babyproffsen-butik 70%
    Köpte skötbord, takvagga, skötdyna (jättefin Gaia o co), babysitter som vibrerar och gör en massa ljud och ljus, P&T mjuklift, regnskydd, solskydd (allt till P&T så nu saknas bara att vi faktiskt köper vagnen också ), allergitäcke till Maia, åkpåse, Gravidkläder till mig (byxa+linne+tröja+kjol) och sen lite småsaker som nappar, solskydd till bilen m.m
    Allt för 2600kr!!!!!!!!!!!!
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2009-10-11 11:14:28 följande:
    Himmel! Har ni ingenting kvar sen Maia?
    Nä inte mycket, skötbord hade jag aldrig och ingen sån fin babysitter. Takvaggan behövs då vi inte får plats med någon spjälsäng i vårt lilla sovrum, så vaggan får hänga vid fotändan tror jag Eller kanske bredvid. Vi får se. Så underbart fin är den, flätad korgaktig i naturfärg
    Glömde, i skötbordet ingick badbalja som man kunde ha överst, o då köpte vi även badstöd till. Så ja, nu saknas typ inget till bebisen, bara syskonvagnen då
  • Zvartaliljan
    Greksmurfen skrev 2009-10-11 11:15:44 följande:
    =D...... lijan: ja du man kan undra vart hans mamma var.. har man en sådan liten så tar man ju inte med dem om man vet att det kommr ta timmar där inne... Vad gick din nota på?? kan tänka mej att du tjänade en hel del på att handla där igår=).....
    Notan gick på 2600:- så inte så farligt med tanke på att vi fyllde hela bilden
    Är ändå avis på din vagn och Maia fortsatte tjata om att hon skulle ha sin gula vagn
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2009-10-11 11:36:22 följande:
    Åh ja jag minns att jag ville ha en takvagga till Milo... Dom är så fina! Det enda vi köpt nu är en spjälsäng, jag sa sist att nästa gång SKA jag ha en spjälsäng som det går att sänka ena sidan på, jag nådde inte ner till botten Köpte en superfin på blocket för 500 spänn. Ska ni ha syskonvagn? Det ska inte vi... Milo blir ju 3 i februari, så det känns onödigt, vi klarar oss nog bra med ståbräda. Annars får jag köpa nån billig på blocket om man märker att man måste ha, men det tror jag inte...
    Ja inte kan vi då plöja oss fram i snö med en bugaboo bee + ståbräda...tror det är OMÖJLIGT
    Och Maia åker fortfarande mycket vagn, hon har inte riktigt samma ork som de flesta barn i hennes ålder. Hon kan leka jätteintensivt o vara alldeles skogstokig men sen måste hon få vila sig. Så om vi ska kunna gå/åka någonstans, typ till parken eller pulkabacken, så måste hon kunna vila efter att hon lekt sig helt förstörd. För att leka lugnt vet inte hon vad det är {#lang_emotions_dreamer} Så vi ska ha en Phil&teds så när Maia inte vill åka mer sen så använder vi ju den som singelvagn
  • Zvartaliljan
    Greksmurfen skrev 2009-10-11 11:43:10 följande:
    hihi.. maxen sover middag just nu i fina kaninsuiten i sin gula bugga bee=).. fanken vad mkt finesser den har =) blir bara mer å mer in löööve i denna vagnen =)
    ja du, du kommer snart inte använda den andra Been blir ju så otroligt liten ihopfälld, o du tar dig fram precis överallt med den. Enda nackdelen är väl att den är lite svår i snö/grus/sand. För att vara en liten sulky så känns den ändå så ombonad med de tjocka vingarna på sidorna och den stora sufletten.
  • Zvartaliljan
    Pepper79 skrev 2009-10-11 11:45:07 följande:
    Liljan & Greksmurfen: Ni verkar ha gjort superfina fynd Var för kan de inte ha en sån utförsäljning här, skulle ju vilja ha en ny vagn. Funderar på en quinny... Hade de Quinny vagnar där ni var?
    japp jag stod o höll i en Guinny buzz o försökte tänka hur jag behövde den Men lät den va
  • Zvartaliljan
    Smultronhjärta skrev 2009-10-11 11:53:31 följande:
    Då blir den nog jättebra skulle jag tro Är du också gravid? Hela tråden känns gravid nuförtiden Jag hade lätt köpt en syskonvagn, vi har det och Max är 2 1/2 år. Jag skulle aldrig fixa ens Ica med barnvagn och honom lössläppt
    lyckats fixa nån bild än {#lang_emotions_dreamer} fast jag är redan säker på att vi SKA ha en P&T sport
  • Zvartaliljan
    LitenBlomma skrev 2009-10-11 19:50:20 följande:
    Hej tjejer! Slänger in en fråga, hoppas att någon vet. Köpte denna fina Kik Kid overallen som Ida skulle ha nu i höst men den är för liten Får sälja den istället, kan man få tag på en större storlek? Detta är 62.
    HIT MED DEN SÅ FÅR DU EN SPRILLANS NY 74!!!!! Har ju letat mig halvt ihjäl efter den där i 56 eller 62
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15