• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • mortillsju
    SmillaMilla skrev 2009-10-31 21:40:04 följande:
    ett försök till. Hela kom ju inte med
    Vad inponerande att försöka med vanlig säng redan för er lilla. Jag skulle nog aldrig orka med det. M har precis bytt från spjälsängen. Han har fyllt 4
  • SmillaMilla
    Preggi skrev 2009-10-31 21:41:24 följande:
    Det var jättejobbigt en tid men sen har det funkat jättebra. M gick ofta upp och lekte i smyg.. En kväll när jag skulle lägga mig gick jag för att titta till barnen som vanligt. Trodde M låg och sov men hon stor naken mitt i rummet med cowboyhatt och dansade...
    ha ha underbart, något som Svea skulle kunna göra.
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2009-10-31 21:40:23 följande:
    Som vanligt lite OT här inne när man kikar in Maia sover till 90% hos oss nu...i omgångar har hon sovit i egen säng men varje gång hon blivit sjuk så har hon hamnat hos oss o då blir det att starta om med att vänja henne vid egen säng...måste väl ta tag i det nu igen innan lillebror kommer
    Vi byggde till vår säng när vi väntade E, för A hade ju inte slutat sova hos oss då. Det funkade superbra.
    Satte en spjälsäng utan långsida intill mannens sida av sängen som A fick ligga i. Då var hon ändå nära.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • SmillaMilla
    mortillsju skrev 2009-10-31 21:42:06 följande:
    Vad inponerande att försöka med vanlig säng redan för er lilla. Jag skulle nog aldrig orka med det. M har precis bytt från spjälsängen. Han har fyllt 4
    Vi ahr lite panik med spjälsängar i den här släkten. Ena kusinen bröt benet när hon var två år o skulle klättra ur sin spjälsäng. svea har klättrat i sin säng o ramlat. Så vi byter innan olyckan är framme.
  • lillronya
    mortillsju skrev 2009-10-31 21:40:31 följande:
    Han är ju så liten än. Ingen brådska. S har alltid varit en gosgris. Hon somnar inte själv men det funkar nu att sova i den egna sängen, innan vaknade hon efter 1½ timme och gallskrek. Vi har delat en 90 säng sen hon föddes, det börjar blir trångt nu tycker jag men hon älskar det där trånga bökandet
    Det är så mysigt med småttar i sängen.
    Förstår att det är lite trångt i en 90säng.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • Smultronhjärta
    SmillaMilla skrev 2009-10-31 21:28:23 följande:
    Måste också vara lite ot. När bytte ni säng till era små? Från spjälis till växarsäng. Vi bytte i dag till Svea, hon är 2 år o 2 månader. Om några månader får hon en liten kusin som skall få ta över hennes spjälis så tänkte förbereda henne redan nu. Men ungen har ju smått panik när hon vaknar nu (vaknar som vanligt ungefär varannan timme eller oftare). Tror att hon sover men ropar Svea soooova.
    Vi bytte när Max var 1 1/2 och det har funkat kanonbra från dag 1 Å andra sidan har vi aldrig samsovit så han är van vid att sova själv...
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max & Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • SmillaMilla
    lillronya skrev 2009-10-31 21:40:28 följande:
    Å vad fin!!!
    Tack. Sååå nöjd med den. Svea tyckte att det var en prinsess säng. Hon har nog inte kopplat i hop det med att det var den sängen som Anton hade innan Den var ju mer utdragen då. Nu fick han min gamla student säng, en loftsäng.
  • Preggi
    SmillaMilla skrev 2009-10-31 21:42:17 följande:
    ha ha underbart, något som Svea skulle kunna göra.
    Nu funkar det jättebra för oss med M i hennes rum. Hon klättrade ur sängen så vi hade inte kunnat ha spjälisen längre. Nattningarna blev jobbiga ett tag.

Nu saknar jag spjälisen.. Måste ta tag i övertalningen om ett barn till..
    Vad är den perfekta mutan?
  • Smultronhjärta

God kväll kanske jag ska säga också

Vi har nyss kommit hem efter att ha varit och ätit julmat hos svärmor-såå himla gott med köttbullar,grönkål och janson{#lang_emotions_tongue_out}
    Nu är bollen i rullning så imorgon kastar vi upp julslingorna

★(¯`°?.¸ ღ♥ Max & Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • 1 och 1 är 3
    Smultronhjärta skrev 2009-10-31 21:45:47 följande:
    Vi bytte när Max var 1 1/2 och det har funkat kanonbra från dag 1 Å andra sidan har vi aldrig samsovit så han är van vid att sova själv...
    Shit! De e ju snart! Byter jag till T nu så knallar hon ut ur sängen direkt! Hon ska aldrig sova när man lägger henne längre... blir jätte ledsen, gallskriker i 2 minuter sen deckar  
    080826 - Puma Teolin
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15