• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • Flock
    Preggi skrev 2009-10-31 21:23:17 följande:
    Måste ställa en fråga.. Mkt viktig.. Är jag helt galen om jag klipper av Matildas lockar? Funderar på om jag ska klippa av henne håret... Grejen är att det är riktigt slitet efter sommaren och vi har ju typ aldrig klippt henne så jag funderar på om man skulle kapa håret och låta det komma nytt tjockare hår? Nu kommer ju vintern så då kommer hon ju ändå ha mössa Vad säger ni?
    NEJ!! Jag tänkte lika dant och klippte av alla godis lockar förra året. Det som kommer nu är helt rakt.. Fy, vad jag ångar mig...
    De som går sin egen väg behöver ingen karta.
  • SmillaMilla
    Preggi skrev 2009-10-31 21:23:17 följande:
    Måste ställa en fråga.. Mkt viktig.. Är jag helt galen om jag klipper av Matildas lockar? Funderar på om jag ska klippa av henne håret... Grejen är att det är riktigt slitet efter sommaren och vi har ju typ aldrig klippt henne så jag funderar på om man skulle kapa håret och låta det komma nytt tjockare hår? Nu kommer ju vintern så då kommer hon ju ändå ha mössa Vad säger ni?
    ja du är galen

här har jga försökt övertala Svea hela veckan, vill också klippa henne, men hon vägrar.
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2009-10-31 21:25:47 följande:
    ja du är galen här har jga försökt övertala Svea hela veckan, vill också klippa henne, men hon vägrar.
    Jag sätter barnen på bordet vid tv:n och klipper bara.
    Ev muta kan behövas.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • Busbellan
    lillronya skrev 2009-10-31 21:26:56 följande:
    Jag sätter barnen på bordet vid tv:n och klipper bara. Ev muta kan behövas.
    Mutor är bra
    Ella var inte heller så samarbetsvillig, men med en påse smågodis så gick det
    Mamma till Nora, August och Ella
  • SmillaMilla

Måste också vara lite ot.

När bytte ni säng till era små? Från spjälis till växarsäng. Vi bytte i dag till Svea, hon är 2 år o 2 månader. Om några månader får hon en liten kusin som skall få ta över hennes spjälis så tänkte förbereda henne redan nu. Men ungen har ju smått panik när hon vaknar nu (vaknar som vanligt ungefär varannan timme eller oftare). Tror att hon sover men ropar Svea soooova.

• Busbellan
    SmillaMilla skrev 2009-10-31 21:25:47 följande:
    ja du är galen här har jga försökt övertala Svea hela veckan, vill också klippa henne, men hon vägrar.
    Jag ville egentligen inte klippa Ella, ville att hon skulle ha lång lugg, men det går ju inte när hon vägrar sätta upp det
  • lillronya
    Busbellan skrev 2009-10-31 21:28:06 följande:
    Mutor är bra Ella var inte heller så samarbetsvillig, men med en påse smågodis så gick det
    Emilio brukar få hålla i trimmern medan jag klipper med saxen och sen tvärtom. Gäller bara att hålla koll så att haninte hjälper till.
  • SmillaMilla
    lillronya skrev 2009-10-31 21:26:56 följande:
    Jag sätter barnen på bordet vid tv:n och klipper bara. Ev muta kan behövas.
    ha ha ja det kanske funkar när man väl börjar, men hon är väldigt bestämd. Inte som andra barn
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2009-10-31 21:28:23 följande:
    Måste också vara lite ot. När bytte ni säng till era små? Från spjälis till växarsäng. Vi bytte i dag till Svea, hon är 2 år o 2 månader. Om några månader får hon en liten kusin som skall få ta över hennes spjälis så tänkte förbereda henne redan nu. Men ungen har ju smått panik när hon vaknar nu (vaknar som vanligt ungefär varannan timme eller oftare). Tror att hon sover men ropar Svea soooova.
    E fick sin växasäng när han fyllde två.
    A fick också sin då nån gång.
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2009-10-31 21:28:23 följande:
    Måste också vara lite ot. När bytte ni säng till era små? Från spjälis till växarsäng. Vi bytte i dag till Svea, hon är 2 år o 2 månader. Om några månader får hon en liten kusin som skall få ta över hennes spjälis så tänkte förbereda henne redan nu. Men ungen har ju smått panik när hon vaknar nu (vaknar som vanligt ungefär varannan timme eller oftare). Tror att hon sover men ropar Svea soooova.
    Det där kan jag tyvärr inte svara på. Ella har aldrig sovit i spjälsäng, utan vi har en trippelsäng i vårt sovrum där vi sover allihop och fortfarande gör
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15