• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • lillronya
    Busbellan skrev 2009-10-31 19:20:09 följande:
    Nu är jag ännu mer irriterad, men på sambon han är sur över att jag ska åka på salgen på lördag, han tycker det är enda dagen han i lugn och ro har möjlighet att tapetsera Noras rum eftersom August är på kortis i helgen.Alltså VARJE gång jag vill göra nåt jag tycker är kul och göra det alldeles själv utan några barn med så blir han sur. Sist var det ju Ullaredresan som vi planerat in, men Ella blev sjuk så jag tyckte jag kunde få åka själv. Jag gjorde det, men han var sur i flera dagar.Och nu denna resan då. Alltså jag gör ALDRIG i princip nånting helt själv. Händer kanske 1-2 gånger i halvåret att jag hittar på nåt utan barnen med.Han däremot är iväg och kollar hockey minst en gång i veckan, spelar innebandy en kväll i veckan, ja ni hör.Men direkt jag vill iväg själv om så bara en kväll så tycker han det är jättejobbigt. Han säger det inte alltid rakt ut, men man märker hur sur han blir.Så, nu har jag fått avreagera mig lite till Tur att ni finns här så jag kan lasta över mina problem på nån
    Så himla jobbigt med sånt surande...
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • Lejån

Kastar in en fråga till er som förmodligen har koll...

Finns småfolks turkosa tröja med helikoptrar att få tag på någonstans eller är den alldeles för gammal för att finnas kvar i ngn shop? 

längtar efter sommar & sol
  • Flock
    Busbellan skrev 2009-10-31 19:20:09 följande:
    Nu är jag ännu mer irriterad, men på sambon han är sur över att jag ska åka på salgen på lördag, han tycker det är enda dagen han i lugn och ro har möjlighet att tapetsera Noras rum eftersom August är på kortis i helgen. Alltså VARJE gång jag vill göra nåt jag tycker är kul och göra det alldeles själv utan några barn med så blir han sur. Sist var det ju Ullaredresan som vi planerat in, men Ella blev sjuk så jag tyckte jag kunde få åka själv. Jag gjorde det, men han var sur i flera dagar. Och nu denna resan då. Alltså jag gör ALDRIG i princip nånting helt själv. Händer kanske 1-2 gånger i halvåret att jag hittar på nåt utan barnen med. Han däremot är iväg och kollar hockey minst en gång i veckan, spelar innebandy en kväll i veckan, ja ni hör. Men direkt jag vill iväg själv om så bara en kväll så tycker han det är jättejobbigt. Han säger det inte alltid rakt ut, men man märker hur sur han blir. Så, nu har jag fått avreagera mig lite till Tur att ni finns här så jag kan lasta över mina problem på nån
    Kram! Så tråkigt för trotts allt så tar det lite gläädje ifrån allt det roliga.. Stor kram till dig!!
    De som går sin egen väg behöver ingen karta.
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2009-10-31 20:07:25 följande:
    Vad säjer du om du kontrar med hans hocke/innebandyträningar då!?
    Jag försöker ta upp det ibland, men jag tror inte han ens ser att jag ALDRIG är iväg på nåt själv. jag är ju iväg varje fredag på Noras ridning t.ex, men det är ju inte samma sak, då har jag ju Nora med och så gott som alltid Ella också.
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Flock skrev 2009-10-31 20:39:58 följande:
    Kram! Så tråkigt för trotts allt så tar det lite gläädje ifrån allt det roliga.. Stor kram till dig!!
    Ja, det gör ju det, men det där surandet brukar gå över relativt fort i alla fall
  • lillronya
    Busbellan skrev 2009-10-31 20:46:51 följande:
    Jag försöker ta upp det ibland, men jag tror inte han ens ser att jag ALDRIG är iväg på nåt själv. jag är ju iväg varje fredag på Noras ridning t.ex, men det är ju inte samma sak, då har jag ju Nora med och så gott som alltid Ella också.
    Vi hade såna diskussioner en gång i tiden.
    Gaaaammal här med 18 år ihop

Då bokförde jag all egentid ett tag.
    Svart på vitt hjälper.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • Busbellan
    lillronya skrev 2009-10-31 20:51:42 följande:
    Vi hade såna diskussioner en gång i tiden.Gaaaammal här med 18 år ihop Då bokförde jag all egentid ett tag.Svart på vitt hjälper.
    Åh, tack för tipset, DET ska jag börja göra. Min egentid blir inga problem att skriva upp, den finns inte
    Så visst borde jag få unna mig en dag på salg en gång i halvåret
  • 1 och 1 är 3
    Busbellan skrev 2009-10-31 20:46:51 följande:
    Vi har haft den diskussionen här hemma ett par gånger oxå. V jobbar ju borta hela veckorna, och när han är hemma på helgen så jobbar jag. Inte mycke egentid alls alltså. Jag ser lite att hans tid med sina chaufförkompisar på restaurangen, eller i bastun på scandic är egentid, vi är inte överrens... Han ser mina kvällar när T somnat som egentid... Sho ko! vad gör jag, hänger på fl, trevligt som sjutto   men inte egentid i den bemärkelsen enligt mej...

Så igår åkte jag och solade 22 minuter, ENSAM!
    080826 - Puma Teolin
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2009-10-31 20:56:45 följande:
    Vi har haft den diskussionen här hemma ett par gånger oxå. V jobbar ju borta hela veckorna, och när han är hemma på helgen så jobbar jag. Inte mycke egentid alls alltså. Jag ser lite att hans tid med sina chaufförkompisar på restaurangen, eller i bastun på scandic är egentid, vi är inte överrens... Han ser mina kvällar när T somnat som egentid... Sho ko! vad gör jag, hänger på fl, trevligt som sjutto   men inte egentid i den bemärkelsen enligt mej...Så igår åkte jag och solade 22 minuter, ENSAM!
    Nej, kvällstiden om man är hemma själv kan knappast räknas som egentid, det är ju inte precis så att du kan sticka hem till en kompis medans T sover
  • 1 och 1 är 3
    Busbellan skrev 2009-10-31 20:57:56 följande:
    Nej, kvällstiden om man är hemma själv kan knappast räknas som egentid, det är ju inte precis så att du kan sticka hem till en kompis medans T sover
    Exakt! Det har han svårt att förstå. Han säjer att jag har ju alla mina kompisar på datorn
    080826 - Puma Teolin
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15