• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2009-10-31 21:28:49 följande:
    Jag ville egentligen inte klippa Ella, ville att hon skulle ha lång lugg, men det går ju inte när hon vägrar sätta upp det
    ha ha känner igen den där. Försöker ha tofsar på svea, hon sätter nog gärna dit dem, men skall ju känna hela tiden så de är ju av efter några minuter.
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2009-10-31 21:29:18 följande:
    ha ha ja det kanske funkar när man väl börjar, men hon är väldigt bestämd. Inte som andra barn
    JAg har också en bestämd dam och där krävs det en bra film eller nån annan trevlig muta.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • SmillaMilla
    lillronya skrev 2009-10-31 21:30:30 följande:
    E fick sin växasäng när han fyllde två. A fick också sin då nån gång.
    okej
    Busbellan skrev 2009-10-31 21:30:31 följande:
    Det där kan jag tyvärr inte svara på. Ella har aldrig sovit i spjälsäng, utan vi har en trippelsäng i vårt sovrum där vi sover allihop och fortfarande gör
    ha ha ja så gör vi ju nästan också. Svea vaknar ju mååååååååååååååånga gånger på natten, så hon brukar komma ner vid ett tiden i vår säng. då har vi tröttnat på att springa i trappan.
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2009-10-31 21:32:01 följande:
    okej ha ha ja så gör vi ju nästan också. Svea vaknar ju mååååååååååååååånga gånger på natten, så hon brukar komma ner vid ett tiden i vår säng. då har vi tröttnat på att springa i trappan.
    Emilios säng står 20 cm från vår säng och han sover aldrig hela natten i sin säng. Klättrar över till oss vid midnatt ungefär.
    Tids nog sover de i sin egen säng iaf.
  • Preggi
    lillronya skrev 2009-10-31 21:25:38 följande:
    Det skadar ju inte att klippa lite iaf. behöver kanske inte skala av allt?
    Jag klippte lite men det blev ingen skillnad..
    Kanske ska ta lite till..
    Flock skrev 2009-10-31 21:25:44 följande:
    NEJ!! Jag tänkte lika dant och klippte av alla godis lockar förra året. Det som kommer nu är helt rakt.. Fy, vad jag ångar mig...
    Är lite orolig för att det bara ska komma rakt hår på Matilda nu med..
    Men man måste ju klippa nångång...
    SmillaMilla skrev 2009-10-31 21:28:23 följande:
    Måste också vara lite ot. När bytte ni säng till era små? Från spjälis till växarsäng. Vi bytte i dag till Svea, hon är 2 år o 2 månader. Om några månader får hon en liten kusin som skall få ta över hennes spjälis så tänkte förbereda henne redan nu. Men ungen har ju smått panik när hon vaknar nu (vaknar som vanligt ungefär varannan timme eller oftare). Tror att hon sover men ropar Svea soooova.
    Vi bytte vid ca 2,5 på P och M var 2 typ. M sov jättedåligt när vi bytte länge och var uppe och vandrade på nätterna..
  • lillronya
    mortillsju skrev 2009-10-31 21:33:25 följande:
    God Kväll alla!Salg har jag läst om men vad mer avhandlas här?
    Godkväll!
    Här diskuteras håklippning och växasäng
  • lillronya
    Preggi skrev 2009-10-31 21:34:04 följande:
    Jag klippte lite men det blev ingen skillnad.. Kanske ska ta lite till.. Är lite orolig för att det bara ska komma rakt hår på Matilda nu med.. Men man måste ju klippa nångång... Vi bytte vid ca 2,5 på P och M var 2 typ. M sov jättedåligt när vi bytte länge och var uppe och vandrade på nätterna..
    Ta lite i taget och se hur det blir.
    Jag klipper mina ganska ofta och inte så mycket i taget.
  • mortillsju
    lillronya skrev 2009-10-31 21:34:21 följande:
    Godkväll! Här diskuteras håklippning och växasäng
    Hoho allas dilemme.

MÅSTE berätta att s som fyllt tre börjat sova i egen säng nu efter att ha sovit i min sen hon föddes
  • SmillaMilla
    Preggi skrev 2009-10-31 21:34:04 följande:
    Vi bytte vid ca 2,5 på P och M var 2 typ. M sov jättedåligt när vi bytte länge och var uppe och vandrade på nätterna..
    ja det är det där med vandrandet som vi är oroliga för. Svea skulle nog klart kunna vakna mitt i natten, tända lampan o börja leka, eller gå in till de andra o väcka dem. Därför testar vi redan nu med växarsängen. Lilla kusinen kommer först om tre månader.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15