• elegi

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Tråden för oss som har barn med bla. ADHD (11) Tråden för oss som har barn med bla. ADHD ADHD tråden...nr. 11 där vi fortsätter att stötta varandra i vardagen
    och fortsätta att skriva av oss, stötta och glädja varandra om våra underbara älsklingar.

Välkomna gamla som nya med eller utan diagnos

*ADHD trådens länk och tipstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425441.html
    *ADHD trådens presentationstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425251.html
    *Medicintråden ADHD*
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m42076119.html
    *ADHD trådens favvorecept*
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42350938.html

På den här sidan kan man göra ett ADHD test för barn direkt på nätet, vet inte hur tillförlitligt det är men man får ju ett hum iaf.
    www.psykologitest.se/test/adhd.php

Barn med särskilda behov?
    - Jag kallas ett barn med särskilda behov.
    - Barn med särskilda behov blir så lätt
    barn med särskilda besvär.
    - Barn med särskilda besvär blir så lätt
    "särskilda"
    - Särskilda barn blir så lätt isär- skilda.
    - Isärskilda barn får så lätt
    särskilda behov.
    - Särskilda behov är inte särskilda -
    bara STÖRRE -
    STÖRRE BEHOV har väl även du
    ......ibland.

Av; Berit Schaub
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-25 20:17
    Nyaste tips och länktråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m48564328.html

Nyaste presentationstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47901659.html
  • Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
  • norgesessan

Han fyller 7 i Januari, Har använt det ett år iallafall...(tror jag). I början såg vi en förändring...Från att smälla i dörrarna slutade han nästan med det, han klarade av att stoppa vissa konflikter själv, utan att det gick över till utbrott, sen kom det endel tillabka igen, men jag tror det det fungerar en bit iallafall. Lillebror får också (har inget). Man ger 6 kapslar per dag i 12 veckor först, sen är det meningen man ska minska till 2, men med honon minskade vi bara till 4...(lillebror får två).

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • pcalma

Välkommen hit!!
    Jag har 4 barn varav 3 har NPF. Jag ger alla mina Eye-Q men märker ingen skillnad. Men vågar inte sluta ifall att det är är bättre än vad det isf kommer att bli;)

• Flapper
    norgesessan skrev 2009-12-13 20:53:25 följande:
    Han fyller 7 i Januari, Har använt det ett år iallafall...(tror jag). I början såg vi en förändring...Från att smälla i dörrarna slutade han nästan med det, han klarade av att stoppa vissa konflikter själv, utan att det gick över till utbrott, sen kom det endel tillabka igen, men jag tror det det fungerar en bit iallafall. Lillebror får också (har inget). Man ger 6 kapslar per dag i 12 veckor först, sen är det meningen man ska minska till 2, men med honon minskade vi bara till 4...(lillebror får två).
    Ok. Då verkar det ju vara värt att testa iaf. Tack!
  • Flapper
    pcalma skrev 2009-12-13 20:55:34 följande:
    Välkommen hit!! Jag har 4 barn varav 3 har NPF. Jag ger alla mina Eye-Q men märker ingen skillnad. Men vågar inte sluta ifall att det är är bättre än vad det isf kommer att bli;)
    Tack så mkt! Om inte annat så är det ju nyttigt.
  • Flapper

Känner en sån enorm sorg! Sitter just nu och gråter tex när jag googlar runt och försöker få min lilla kille att må sitt allra bästa. Antar det är vanligt när man precis fått det svart på vitt...

• norgesessan

Precis, det är därför lillebror också får..

Någon som vet när man kan börja ge en liten? Dottern är 10 månader nu, tänkte ge henne nåt liknande när on kan få det..

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • pcalma
    Flapper skrev 2009-12-13 21:01:36 följande:
    Känner en sån enorm sorg! Sitter just nu och gråter tex när jag googlar runt och försöker få min lilla kille att må sitt allra bästa. Antar det är vanligt när man precis fått det svart på vitt...
    Jag kände både sorg o lättnad!! Sorg över funktionshindret o att mina barn inte får den lätta vägen i livet som man önskar. Lättnad över att få ett namn på svårigheterna o en befrielse..att det är inte vi som brister i vårt föräldrarskap. Man rannsakar ju sig själv o vänder ut o in på allt o tills lsut när inget funkar så tvivlar man ju på sig själv!! Varför kan alla barn detta o detta osv.. Så var det för mig!
  • Flapper
    pcalma skrev 2009-12-13 21:15:37 följande:
    Jag kände både sorg o lättnad!! Sorg över funktionshindret o att mina barn inte får den lätta vägen i livet som man önskar. Lättnad över att få ett namn på svårigheterna o en befrielse..att det är inte vi som brister i vårt föräldrarskap. Man rannsakar ju sig själv o vänder ut o in på allt o tills lsut när inget funkar så tvivlar man ju på sig själv!! Varför kan alla barn detta o detta osv.. Så var det för mig!
    Precis. Lättnad över att man inte är helt borta som förälder men sorg över barnets problematik. Och oro såklart. Är även sorgsen över att jag har skällt på sonen och tjatat mig blå över saker som han egentligen inte har kunnat styra över. Det gör ont att tänka på det.
  • pcalma
    Flapper skrev 2009-12-13 21:22:42 följande:
    Precis. Lättnad över att man inte är helt borta som förälder men sorg över barnets problematik. Och oro såklart. Är även sorgsen över att jag har skällt på sonen och tjatat mig blå över saker som han egentligen inte har kunnat styra över. Det gör ont att tänka på det.
    Jag förstår det!! Tänk på att det inte är något du kan göra något åt! Du är inte mer än männsiska o du visste inte!! Nu vet du!! Blicka fram o tänk på att det är det som är det viktiga!! Gjort är gjort o går inte att göra ogjort!!
  • Flapper
    pcalma skrev 2009-12-13 21:47:19 följande:
    Jag förstår det!! Tänk på att det inte är något du kan göra något åt! Du är inte mer än männsiska o du visste inte!! Nu vet du!! Blicka fram o tänk på att det är det som är det viktiga!! Gjort är gjort o går inte att göra ogjort!!
    Du har så rätt. Tack!
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig