Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Molos Lagersalg Hösten 2009!

Tjollabolla skrev 2009-10-29 20:45:09 följande:
    USch ja det är drygt... Är i v.24 på lördag och redan sjukskriven 50% på min 75 tjänst, ska träffa en läkare på onsdag om hel sjukskrivning för det går inte alls Men MOLO ska jag på så det så!
    Riktigt trist!
    Jag var i vecka 20 då när jag blev sjukskriven på 50% men det var också för att jag hade en inflammation i en ryggbröst-muskel.
    Fick höra av min BM då att det på sätt och vis var positivt att jag fick sån foglossning så tidigt, för hon menade att det brukar bli bättre när magen växer och inte all tyngd ligger pressad på bäckenet. Och hon hade faktiskt rätt, jag har inte lika ont nu som jag hade då!
    Hade jag fått det senare så hade det varit större risk att jag hade fått vara sjukskriven resten av grav.. och det har jag inte riktigt tid med eftersom jag ska plugga och göra min slutpraktik o.s.v. nu innan det är dags.

Håller tummarna för en förstående läkare!!
  • Lalalong

RååSa BuBBlan skrev 2009-10-29 20:53:36 följande:

Trallalaaaaa! Gubben har vänt Fick just sms.. (han är i Norge)  Åk du hjärtat skrev han  *me väldans lycklig*  Känns liksom roligare om det inte blir tjafs runt det
    Jag förstår verkligen hur du menar

Ville ju åka, men hade inte känts roligt om inte Mattias hade tyckt att det var en bra idé. Han hade inte nekat mig, det vet jag... men han kunde ju "tillåtit" det med större eller mindre glädje.
    Men när han sa "Klart du ska åka älskling, det är du verkligen värd efter det år vi haft".
    Det gjorde ju att det blev roligt riktigt på riktigt lixom
  • Lalalong

Tjolla
    Var det så att din kompis hade Brobizz? Säg till annars så ber jag min kollega på måndag om att få låna
    Undrar då om din kompis vill ha bro-pengar insatta på konto innan resan eller om hon vill ha det kontant då? För min del spelar det egentligen ingen roll, men om det inte heller spelar henne någon roll så sätter jag gärna in dem innan. Då är jag säker på att inte glömma bort det i Molo-lyckoruset!
    Kostnaden för bränslet Malmö-Köpenhamn t/r blir totalt 75 kr i vår bil
    Så ja, det känns inte lönt att skramla ihop de tiorna

• Lalalong

Tjolla
    Var det så att din kompis hade Brobizz? Säg till annars så ber jag min kollega på måndag om att få låna
    Undrar då om din kompis vill ha bro-pengar insatta på konto innan resan eller om hon vill ha det kontant då? För min del spelar det egentligen ingen roll, men om det inte heller spelar henne någon roll så sätter jag gärna in dem innan. Då är jag säker på att inte glömma bort det i Molo-lyckoruset!
    Kostnaden för bränslet Malmö-Köpenhamn t/r blir totalt 75 kr i vår bil
    Så ja, det känns inte lönt att skramla ihop de tiorna

• Lalalong
    PartyMolly skrev 2009-10-30 13:45:52 följande:
    yes jag har brobizz =) kul att du ska med!!
    Aha! Där var du också... var bra

Ja men kanon, då behöver jag inte fixa med det. Kanoners alltså.
    Vill du ha pengarna insatta innan eller hur vill du göra med det? Det hade känts bäst för mig kan jag känna. Inte det att jag är rädd att inte ha täckning för dem på kortet
    Men mer att jag är rädd att jag ska glömma bort det i villan och yran!
  • Lalalong
    Smultronhjärta skrev 2009-10-30 15:33:07 följande:
    Läser om kort och påminner om att de inte tar kort på salgen så att du kan lösa ut dig sen
    Nej nej, det vet jag!
    Jag menade inte kortet i sig, utan kontot kanske!
    Men tack ändå
  • Lalalong

Hm...
    Nu kommer nästa problem... Hur mycket ska man växla egentligen
    Jag vet ju att ni har väldigt olika mycket med er, det svåra är att komma på den perfekta summan just för mig
    Jag älskar Molo-kläder men... äger inte ett enda Molo-plagg sen tidigare . Det har lixom aldrig blivit av!!
    Så det kanske talar för en lite större summa än om jag redan haft massor. För allt som finns är ju nytt för mig så att säga, sen är det så klart inte allt jag tycker om o.s.v. Men det måste ju ändå vara lättare för mig att hitta kläder än för de som redan har massor i olika print o.s.v.
    Däremot har jag i stort sett bara ett barn att handla till (plus en bebis i magen som så klart också ska få något, men tycker det är svårt att handla till ett barn som man inte vet vad det har för personlighet o.s.v.). Så det talar ju för att det inte behövs så där oerhört mycket.

Jag funderar på att växla till mig 4000 dkk. Det borde man väl klara sig en stump på? Kanske skulle jag ta 5000 bara för att vara på den säkra sidan.... Får man betala avgift för att växla tillbaka sina överblivna pengar?

• Lalalong
    Smultronhjärta skrev 2009-10-30 16:13:18 följande:
    Vad bra Trist annars att stå där och inte kunna få alla ljuvliga Molosar med sig hem
    Haha, ja det skulle sett något ut det.
    Men det hade varit precis typiskt mig faktiskt... *s*
  • Lalalong
    Smultronhjärta skrev 2009-10-30 16:14:20 följande:
    Avgiften för att växla tillbaka slipper du om du växlar på Forex och sparar växlingskvittot
    Okej! Tack
    Ja i så fall så är det ju bättre att växla lite mer. Skulle vara så surt om man nu lyckades hitta så många plagg... som man bara MÅSTE ha, och så skulle inte pengarna räcka. Jag hade aldrig kunnat släppa det...
    Fast då skulle man nog kanske försöka ta forex nu i helgen, så att man säkert vet att man får med sig så många pengar som man vill ha....
  • Lalalong

Ser att ni pratar storlekar...
    Jag har ingen aning om detta på Molos kläder... Är de stora eller?

Klara är typ 92-93 cm lång. Skulle säga att hon har strl 98, men jag har nu börjat köpa strl 104. Bör jag göra det här också? Eller är de väldigt stora i storleken så att 98 räcker ett tag?

Svar på tråden Molos Lagersalg Hösten 2009!