Molos Lagersalg Hösten 2009!
Kände bara att jag ville skriva ändå, så det inte uppfattades som att ni blev helt dissade
Haha! Jag har verkligen inte trott att ni tyckte någon skulle känna sig tvingad!
Jag ville bara skriva, och förklara varför jag sitter här och snackar och "ignorerar" era förfrågningar över era huvuden!
1 och 1 är 3 skrev 2009-11-05 20:19:46 följande:
Verkar vara många små och nätta barn här. Jag tycker det är fascinerande att även om barnen är små i sina kroppsbyggnader så kan storlekarna skilja så himla mycket!!
Klara är född i Maj 06 och är alltså 3,5 år. Hon är 92-93 cm lång och väger 11,5 kg. Ja, hon är en liten speta och i flera sånna här "klädtrådar" så har barnen i hennes strl 86/92 fortfarande (t.ex.MeAndI), eller 92 om man kör på enkel storlek.
Klara däremot har kläder i strl 98 eller 98/104 om det är dubbel. På affärer som Lindex köper jag nu 104 och visst, det är ju lite stort.. men inte så det stör!
Men det måste ju helt enkelt ha med hur vikten är fördelad på något vis... Annars tycker man att två barn som är 92 cm långa är ju 92 cm båda två och kläderna borde ju då bli lika mycket för långa eller lika mycket för korta. Vikten är naturligtvis en variabel, om man fyller ut ett par byxor mer så blir de ju kanske lite kortare. Detta talar Klara dock helt emot med tanke på hennes låga vikt. Fast jag tycker att så himla tanig är hon inte... Kanske är det den beröma "benstommen" som kommer in också. Om hon har lätt benstomme så sitter kanske det mesta av hennes vikt "utanpå" kroppen och hon fyller ut lika mycket som någon som väger något kg mer men som har sin vikt mycket mer på skelettet.
Haha, blev lite funderingar så här på morgonkvisten, men jag som jobbar med barn och har ett allmänt intresse av barn blir ändå lika glad när barn visar att de är sååå olika, trots att det till en början kan se ut att vara så lika! I sånna här trådar blir jag påmind om att det även gäller på utsidan
(och det ger en lite orolig mamma lite tröst! Om en liten tjej som Klara som äter som en liten sparv och inte går upp så bra i vikt ändå frodas som ett större barn, så är det kanske inte så farligt ändå!)
Pengar växlade: Check! (Skulle växla 5000 men sen så skulle jag växla 180 kr till och då tänkte jag att jag lika bra kunde ta en tusenlapp till. Så 6000 sek har jag växlat, varav ca 200 alltså inte är mina)
Godis och dricka inhandlat: Check!
Salladen skuren: Check (kycklingen står i ugnen, det blir lite kycklingsallad att smaska på)
Packa väskan gör jag i morgon. Det är ju bara matsäcken som ska i... och en stol.. men jag hittar den inte!! Hoppas maken kommer hem snart och hjälper mig leta
Annars känner jag mig minst sagt redo för sängen och sen SALG!!
RååSa BuBBlan skrev 2009-11-06 20:25:50 följande:
Har sovit urdåligt!!! Men nu är det dags i alla fall att packa det sista och bege sig
See you soon!! (några i alla fall)