• Tjollabolla

Molos Lagersalg Hösten 2009!

Nu är det snart dax igen hoppas vi! Än så länge vet vi inget datum, men vi drömmer, längtar och hoppas!

Babbla på Tjejer!

.•:*¨¨*:•.Älskade Milo 22/2 2007.•:*¨¨*:•. milosblogg.blogspot.com
    Salg info!

www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

♥ Milo 22/2 2007 ♥ Knyttet Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-18 18:39
    Bildtråd!!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48099922.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 18:54
    NU ÄR DATUM BESTÄMT!!

Onsdag den 4. november, kl. 14.00-21.00
    Torsdag den 5. november, kl. 14.00-20.00
    Fredag den 6 november, kl. 14.00-18.00
    Lørdag den 7 november, kl. 10.00-17.00
    Søndag den 8. november, kl. 10.00-16.00

Baltikavej 20. 2100 København Ø

*shoppa loss*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-30 10:47
    se.oresundsbron.com/page/21
  • Svar på tråden Molos Lagersalg Hösten 2009!
  • Therese1981

min sambo säger att det är lungt med sommar däck,och att det ska vara + grader.

Så då klarar vi nog det med sommar däck imon.
  • Greksmurfen

liljan hur e det med maia??
    prade medbarnskuten.... vi ksa in med maxen 18så de får kolla... känns bäst med med tanke på att man kommer va så långt bort imorn =S..

• Zvartaliljan
    Greksmurfen skrev 2009-11-03 17:16:10 följande:
    liljan hur e det med maia?? prade medbarnskuten.... vi ksa in med maxen 18så de får kolla... känns bäst med med tanke på att man kommer va så långt bort imorn =S..
    Hon verkar helt ok nu. Liiite mer hängig än vanligt o klagar på magont, men jag tror det är lugnt med henne. Hon har inte bajsat sen i lördags o så vaccinationen igår påverkade väl henne lite.

Hoppas allt blir bra med lilla maxen {#lang_emotions_flower}
  • Lalalong
    Tjollabolla skrev 2009-11-03 15:18:08 följande:
    Ja jag har inte kollat riktigt hur det är än, då jag bara är halvt sjukskriven. Känns inte lönt att köra och lämna honom 2 timmar innan jag börjar jobba och sen köra hem, så nu är han bara där när jag jobbar. Vet att det är väldigt olika i olika kommuner, nån hade att man bara fick lämna 15 timmar även om man var sjukskriven, vilket är vanisinnigt ju!! Jag kommer nog att lämna honom 9-14 eller 9-15 om jag blir helt sjukskriven...
    I den här kommunen, som är riktigt riktigt sträng på det mesta så får man lämna sina vanliga tider. Inte mer än så! Vilket också resulterar i att de som har ett 15 timmars schema i grunden bara får lämna 15 timmar om de är sjukskrivna.
    Sorry för OT men när det diskuteras barnomsorgs-regler kan jag inte låta bli att dela med mig av reglerna här. Är nämligen helt fascinerad över hur det kan vara så otroligt olika från kommun till kommun. Jag tror inte att någon annan verksamhet ser så olika ut på olika ställen i sverige som barnomsorgen!
  • Buttelina
    ONSDAG:

Greksmurfens bil
    avgår från växjö
    greksmurfen
    Buttelina hämtas i malmö
    Pepper hämtas i malmö
    Pildi hämtas i malmö

Everlonns bil: FULL
    Everlonn + Make, Liljan
    Trunken + svärmor hämtas i Malmö

Smultrons bil: FULL
    Therese, Oliversmamma, Stormis, JsN, Smultron

1och1är3 bil: FULL
    1och1är3, LillRonya, Flock +2 som ännu inte fastnat här i tråden

LÖRDAG:

Tjollas/Lalongs bil: FULL
    Tjollabolla & PartyMolly från Kristianstad
    Lalong kör från Gårdstånga
    Butte hoppar på i Malmö
    Thea hoppar på i Malmö

LJ2 bil kör från Vaggeryd: FULL
    LJ2 + 1
    Busbellan hoppar på i Ljungby
    Wilma Ängelholm + MejaKiZnic plockas upp på vägen (östra ljungby??)

Tågresernärer från Sthlm (salgen på lördag)
    Bubblan
    Dunis
    Tejja

Harleys bil från Hagfors:
    Harley
    Dylan06

Tåg från Malmö station:
    Svisch
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • RååSa BuBBlan

Nu va de många små sjuklingar här alltså  

*kryapådigkram* {#lang_emotions_heart} Till Ella med lunginflammationen *stackars*

*kryapådigkram* {#lang_emotions_heart} Till Maia med feber, hoppas hon slipper mer bök efter vaccinationen..

*kryapådigkram* {#lang_emotions_heart} Till lilla Maxen, håller tumsen stenahårt att det går bra på sjukhuset!!

Småttisar ska inte behöva vara sjuka  

Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2009-11-03 18:14:45 följande:
    Nu va de många små sjuklingar här alltså   *kryapådigkram*  Till Ella med lunginflammationen *stackars* *kryapådigkram*  Till Maia med feber, hoppas hon slipper mer bök efter vaccinationen.. *kryapådigkram*  Till lilla Maxen, håller tumsen stenahårt att det går bra på sjukhuset!! Småttisar ska inte behöva vara sjuka  
    men visst är det väldigt typiskt att de ska bli sjuka så där lagom till man planerat en resa?? {#lang_emotions_yell}

Hoppas nu verkligen att Maxen inte är så sjuk så greksmurfen måste stanna hemma
    Och Ella som fick lunginflammation förra gången också när mammsen skulle iväg till ullared, vad är det med dessa barn? Gör de detta med mening, kan ju nästan tro det {#lang_emotions_dreamer}
  • RååSa BuBBlan

Å jag har väl åxå en sjukling..
     Hon har ju haft en hemsk förstoppning till o från Bubblis sen i somras, en gång va det riktigt illa å då blödde hon lite, sen va de lite bättre igen å sen för ett tag sen så är bajset liksom rött inuti, å idag va det både rött inuti och på ytan å jag har jagat läkare.. VC säger ring barnläkarmott, ringer dit o där fick man inte ens prata med någon idag då det var fullt, ringer BVC som hänvisar till VC och utan läkarkontakt blev man {#lang_emotions_undecided}

Börjar bli orolig för min lilla smula, hon känns lite blek o trött och sen är väl blod i avföringen aldrig bra

• RååSa BuBBlan
    Zvartaliljan skrev 2009-11-03 18:18:58 följande:
    men visst är det väldigt typiskt att de ska bli sjuka så där lagom till man planerat en resa?? Hoppas nu verkligen att Maxen inte är så sjuk så greksmurfen måste stanna hemma Och Ella som fick lunginflammation förra gången också när mammsen skulle iväg till ullared, vad är det med dessa barn? Gör de detta med mening, kan ju nästan tro det
    Dom vill nog ha sina mammor hemma dom små liven {#lang_emotions_heart}
  • Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2009-11-03 18:19:03 följande:
    Å jag har väl åxå en sjukling..  Hon har ju haft en hemsk förstoppning till o från Bubblis sen i somras, en gång va det riktigt illa å då blödde hon lite, sen va de lite bättre igen å sen för ett tag sen så är bajset liksom rött inuti, å idag va det både rött inuti och på ytan å jag har jagat läkare.. VC säger ring barnläkarmott, ringer dit o där fick man inte ens prata med någon idag då det var fullt, ringer BVC som hänvisar till VC och utan läkarkontakt blev man Börjar bli orolig för min lilla smula, hon känns lite blek o trött och sen är väl blod i avföringen aldrig bra
    Men åhhh {#lang_emotions_cry} blod i avföringen blir det ju vid förstoppning, men kan ju tyda på någon inflammation i tarmen. Men så länge hon inte har feber så är det inte akut, för det har hon väl inte?? Har hon ingen feber så kan ni vänta tills imorgon, ring läkaren då. Om hon bajsar innan dess så försök samla lite o förvara i kylen så du kan lämna avföringsprov. Då mäter de calprotein i avföringen som kan tyda på någon inflammation. Väntar på Maias provsvar...lämnade ett prov igår. De ville ha tre prover från olika tillfällen men så mycket har jag inte lyckats få henne att bajsa...
Svar på tråden Molos Lagersalg Hösten 2009!