• Tjollabolla

Molos Lagersalg Hösten 2009!

Nu är det snart dax igen hoppas vi! Än så länge vet vi inget datum, men vi drömmer, längtar och hoppas!

Babbla på Tjejer!

.•:*¨¨*:•.Älskade Milo 22/2 2007.•:*¨¨*:•. milosblogg.blogspot.com
    Salg info!

www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

♥ Milo 22/2 2007 ♥ Knyttet Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-18 18:39
    Bildtråd!!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48099922.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 18:54
    NU ÄR DATUM BESTÄMT!!

Onsdag den 4. november, kl. 14.00-21.00
    Torsdag den 5. november, kl. 14.00-20.00
    Fredag den 6 november, kl. 14.00-18.00
    Lørdag den 7 november, kl. 10.00-17.00
    Søndag den 8. november, kl. 10.00-16.00

Baltikavej 20. 2100 København Ø

*shoppa loss*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-30 10:47
    se.oresundsbron.com/page/21
  • Svar på tråden Molos Lagersalg Hösten 2009!
  • ChokladMoshin
    Zvartaliljan skrev 2009-11-05 23:45:48 följande:
    Jo jag har en kompis som ser anorektisk ut och alla är på henne hela tiden...jag VET att hon äter som en HÄST! Hon äter betydligt mer än vad jag gör under en dag! Men hennes ämnesomsättning verkar ju gå på högvarv...har fler gånger föreslagit att hon ska kolla upp sköldkörteln men hon vägrar läkare nu eftersom de flera gånger istället för att hjälpa henne få reda på vad som är fel, har skickat henne till en psykolog för att reda ut sina ätstörningar Så visst kan det vara åt båda hållen, o lika jobbigt är det. Och egentligen tror jag att en supersmal person som kan äta hur mycket onyttigheter som helst o aldrig träna lever ett mer riskfyllt liv än en fet person som äter nyttigt o tränar men ändå inte lyckas gå ner...
    Jag burkar ju påpeka för min man att bara för att han är smal så behöver det inte betyda att han är frisk. För han kan ju ha alla möjliga vitaminbrister etc.
    Jag äter mycket mera frukt och grönt än han, han dricker kaffe i mängder jag inget alls. Plus att han röker.
    Vad vore en dag på salgen........
  • Milliz
    ChokladMoshin skrev 2009-11-05 23:46:38 följande:
    Preciiiiiiis så har jag det fast åt andra hållet. Ska vi dela och mötas halvvägs
    Ja det kan vi göra
    Zvartaliljan skrev 2009-11-05 23:45:48 följande:
    Jo jag har en kompis som ser anorektisk ut och alla är på henne hela tiden...jag VET att hon äter som en HÄST! Hon äter betydligt mer än vad jag gör under en dag! Men hennes ämnesomsättning verkar ju gå på högvarv...har fler gånger föreslagit att hon ska kolla upp sköldkörteln men hon vägrar läkare nu eftersom de flera gånger istället för att hjälpa henne få reda på vad som är fel, har skickat henne till en psykolog för att reda ut sina ätstörningar Så visst kan det vara åt båda hållen, o lika jobbigt är det. Och egentligen tror jag att en supersmal person som kan äta hur mycket onyttigheter som helst o aldrig träna lever ett mer riskfyllt liv än en fet person som äter nyttigt o tränar men ändå inte lyckas gå ner...
    Jag tror inte att jag ser anorektisk ut men smal är jag. För smal enligt mig själv. Men jag äter och jag äter då inte nyttigt alla gånger heller. Jag är nog en gottegris Så det är nog bara att gilla läget antar jag. Jag får väl hoppas på att min ämnesomsättning blir lite långsammare då jag blir äldre.. Sköldkörteln har jag kollat upp och den är det inget fel på.
    Elias 070202 Ella 080920
  • Zvartaliljan
    ChokladMoshin skrev 2009-11-05 23:45:12 följande:
    Ok, ja nu har ju jag träffat alla hans släktingar och det är ett drag i alla led. Han har en bror som är byggd helt annorlunda och kan få en liten mage, men alla andra är smala. Systrarna hans passerar inte 50 kilo ens Men man vet ju aldrig. Han har ju sportat hela livet och har ett väldigt fysikst jobb, men vem vet, han kanske sväller upp om 10-15 år.....
    Fs systrar skulle man lätt kunna knäcka på mitten känns det som {#lang_emotions_sealed} sååå små och taniga...men det är ju det latinska blodet också. Alla tjejer/kvinnor i Fs släkt som jag träffat har varit supertaniga förutom hans faster och farmor...de äldre männen har varit lite runda på båda släktsidorna Men de yngre är precis som F, taniga. Förutom en enda kusin som är en riktig biff på sådär 1.90 med ett otroligt 6-pack, blev så chockad när jag träffade honom så jag började undra om han blivit bytt på bb Han är liksom inte lik någon i hela släkten...medans hans bror är en kopia av F. Gener är bra roliga ibland alltså
  • Zvartaliljan

Nä nu får det räcka med OT för mig ikväll Fastnade ju här fast jag borde sova Ska ju på salg imorgon {#lang_emotions_tongue_out}
    Tack för pratstunden tjejer! lär inte hinna kika in imorgon efter salgen eller på hela helgen då jag ska hämta svärfar imorgon kväll och lovat honom hemmagjorda kroppkakor på lördag och en ordentlig fars-dagtårta tills på söndag...

• Milliz

Jag borde gå och lägga mig jag också. Nattis tjejer!

Elias 070202 Ella 080920
  • ChokladMoshin
    Zvartaliljan skrev 2009-11-05 23:52:23 följande:
    Fs systrar skulle man lätt kunna knäcka på mitten känns det som sååå små och taniga...men det är ju det latinska blodet också. Alla tjejer/kvinnor i Fs släkt som jag träffat har varit supertaniga förutom hans faster och farmor...de äldre männen har varit lite runda på båda släktsidorna Men de yngre är precis som F, taniga. Förutom en enda kusin som är en riktig biff på sådär 1.90 med ett otroligt 6-pack, blev så chockad när jag träffade honom så jag började undra om han blivit bytt på bb Han är liksom inte lik någon i hela släkten...medans hans bror är en kopia av F. Gener är bra roliga ibland alltså
    JA, likadan är hans systrar.
    Kommer det en vindpust tror man dom ska åka med liksom.
    Ja, gener kan spela en ett spratt ibland.
    Min man är ju arab med lite mörkare hy och svart krulligt hår (om han låter det växa), så jag trodde ju våra barn skulle bli så då mörkt ska vara dominant. Men inte då, de är ljusa alla 3 och bara stora tjejen som har helbruna ögon dessutom, de andra har blandade.
    Men fick sen veta av en läkare efter min 3:e förlossning att rött är dominant över svart/mörkt och det har vi masssor i vår släkt, så vi klubbade ner hans gener
  • ChokladMoshin
    Milliz skrev 2009-11-05 23:51:53 följande:
    Ja det kan vi göra Jag tror inte att jag ser anorektisk ut men smal är jag. För smal enligt mig själv. Men jag äter och jag äter då inte nyttigt alla gånger heller. Jag är nog en gottegris Så det är nog bara att gilla läget antar jag. Jag får väl hoppas på att min ämnesomsättning blir lite långsammare då jag blir äldre.. Sköldkörteln har jag kollat upp och den är det inget fel på.
    Toppen! Ska jag skicka 5-10 kilo med Dhl då?
  • ChokladMoshin
    Zvartaliljan skrev 2009-11-05 23:56:12 följande:
    Nä nu får det räcka med OT för mig ikväll Fastnade ju här fast jag borde sova Ska ju på salg imorgon Tack för pratstunden tjejer! lär inte hinna kika in imorgon efter salgen eller på hela helgen då jag ska hämta svärfar imorgon kväll och lovat honom hemmagjorda kroppkakor på lördag och en ordentlig fars-dagtårta tills på söndag...
    Ok, ha det så bra!!
    Hoppas du hittar fler fynd!!
  • na96gen

hejsan
    ser era fina fynd i BT och blir så sugen men tyvärr har vi inte möjlighet att åka denna gången vill nästa ...
    Men undrar om det finns någon snäll person som ev skulle vilja handla några saker till mig .. skulle det fungerar för någon ?
    ha en bra dag
    kram

• Lalalong

Verkar vara många små och nätta barn här. Jag tycker det är fascinerande att även om barnen är små i sina kroppsbyggnader så kan storlekarna skilja så himla mycket!!
    Klara är född i Maj 06 och är alltså 3,5 år. Hon är 92-93 cm lång och väger 11,5 kg. Ja, hon är en liten speta och i flera sånna här "klädtrådar" så har barnen i hennes strl 86/92 fortfarande (t.ex.MeAndI), eller 92 om man kör på enkel storlek.
    Klara däremot har kläder i strl 98 eller 98/104 om det är dubbel. På affärer som Lindex köper jag nu 104 och visst, det är ju lite stort.. men inte så det stör!
    Men det måste ju helt enkelt ha med hur vikten är fördelad på något vis... Annars tycker man att två barn som är 92 cm långa är ju 92 cm båda två och kläderna borde ju då bli lika mycket för långa eller lika mycket för korta. Vikten är naturligtvis en variabel, om man fyller ut ett par byxor mer så blir de ju kanske lite kortare. Detta talar Klara dock helt emot med tanke på hennes låga vikt. Fast jag tycker att så himla tanig är hon inte... Kanske är det den beröma "benstommen" som kommer in också. Om hon har lätt benstomme så sitter kanske det mesta av hennes vikt "utanpå" kroppen och hon fyller ut lika mycket som någon som väger något kg mer men som har sin vikt mycket mer på skelettet.

Haha, blev lite funderingar så här på morgonkvisten, men jag som jobbar med barn och har ett allmänt intresse av barn blir ändå lika glad när barn visar att de är sååå olika, trots att det till en början kan se ut att vara så lika! I sånna här trådar blir jag påmind om att det även gäller på utsidan (och det ger en lite orolig mamma lite tröst! Om en liten tjej som Klara som äter som en liten sparv och inte går upp så bra i vikt ändå frodas som ett större barn, så är det kanske inte så farligt ändå!)

Svar på tråden Molos Lagersalg Hösten 2009!