• fru som vill ha bebis

BF juni 2010 efter IVF?

Hej!

Är det någon mer som nyligen plussat och som vill dela funderingar och upplevelser? Själv har jag en dotter på 16 månader så nu är detta första syskonförsöket Båda gångerna har vi har gått på Octaviakliniken/CvL.

Hoppas att det är några som vill hänga på!

• Svar på tråden BF juni 2010 efter IVF?
  • ullis oh

Jag plussade den 15/10. Två blastocyst FET insatta den 2/10, så det kan vara tvillingar... Plussade även i mars efter IVF men tidigt missfall, så är väldigt nervös denna gången. Vi har försökt i 5 ½ år och gjort 3 IVF och två FET.
    Azizam. Jag hoppas att blödningarna slutar. Min syster och min mamma har båda haft blödningar under gravidteter men fortfarande fått barn. Håller alla tumamr och tår att det går vägen.

• fru som vill ha bebis

azizam: O nej! Så hemskt! Hoppas, hoppas att det går vägen ändå! Hoppas att du får komma på kontroll och att det ser bra ut ändå!

ullis oh: Välkommen! Då är ni tre med tvillingchans!

• annika11

Hej har plussat idag efter 4e ivfbehandlingen fick 2 stycken insatta den 9/10 ska ringa kliniken på måndag och få tid för vul.
    grattis till er andra som äntligen har lyckats.
    azizam hoppas att allt har gått bra.

• azizam

Hej, jag fick komma på ett tidigare vul idag och där fanns faktiskt ett foster med pickande hjärta. De kunde se rester av en blödning i livmodern troligtvis från tvilling som inte ville stanna längre. Nu får jag börja om med progesteron igen för att stödja graviditeten. Jag är så otroligt tacksam att hoppet finns kvar om att detta ska bli en bebis trots allt, jag var säker på att det var kört, har ju inga direkta graviditetssymtom heller.

Välkomna hit ullis oh och annika11!!! Nu håller vi tummarna för att vi allihop har bebisar att gosa med nästa sommar!

• Höst flickan

Azizam!!!WOW!!! VIKEN LYCKA!!

själv har vi oxå sätt ett hjärta i dag!!
    är såå otroligt lycklig just nu!

8 återföringen gav ett +!!!♥
  • fru som vill ha bebis

Jag har också sett ett hjärta! Så härligt

• 1111111

Hej alla!

Jag är ensamstående och har gjort en IVF på CFC i Danmark. Jag plussade 1 oktober efter att ha fått tillbaka 2 embryon den 18 september.

I dag är jag på v 7+1 och i går såg jag ett litet hjärta på VUL Först nu vågar jag vara glad. En sån otroligt häftig känsla!

Tidigare har jag gjort 5 inseminationer.

Jag gjorde korta protokollet och har varit väldigt svullen över magen ända sedan jag började spruta.

• 1111111
    azizam skrev 2009-10-23 11:10:10 följande:
    Hej, jag fick komma på ett tidigare vul idag och där fanns faktiskt ett foster med pickande hjärta. De kunde se rester av en blödning i livmodern troligtvis från tvilling som inte ville stanna längre. Nu får jag börja om med progesteron igen för att stödja graviditeten. Jag är så otroligt tacksam att hoppet finns kvar om att detta ska bli en bebis trots allt, jag var säker på att det var kört, har ju inga direkta graviditetssymtom heller. Välkomna hit ullis oh och annika11!!! Nu håller vi tummarna för att vi allihop har bebisar att gosa med nästa sommar!
    Jag har fortfarande progesteronvagitorier, min gynekolog säger att man tar det ofta till v 9 då moderkakan bildas. Jag har hört andra medlemmar i FEMMIS att de får ta vagitorier till v 12.

När jag googlar lite på när moderkakan tar över näringstillföreln hittar jag uppgifter från v 9 till v 12. Kanske är det olika?
  • Höst flickan

Annika o alla nya välkommna.

Detta med vaggisar/crione är jätteolika..jag skulle slutat vid +..men fortsatte 3 dagar till..alltså till dag 21.
    Allt handlar om vilken behandling du gjort, jag gjortde halvstimulerat fet..o då ska det inte behövas...men det var läskigt att sluta med dem.
    Dock äter jag Trombyl...ska göra det till vecka 12 tror jag, någon mer som gör det?

Kram

8 återföringen gav ett +!!!♥
Svar på tråden BF juni 2010 efter IVF?