• fru som vill ha bebis

BF juni 2010 efter IVF?

Hej!

Är det någon mer som nyligen plussat och som vill dela funderingar och upplevelser? Själv har jag en dotter på 16 månader så nu är detta första syskonförsöket Båda gångerna har vi har gått på Octaviakliniken/CvL.

Hoppas att det är några som vill hänga på!

• Svar på tråden BF juni 2010 efter IVF?
  • Höst flickan

Azizam..fruktansvärt för dig o din familj
    stackars er o lilla sonen.
    Men du fick tamiflu (el vad dt heter dirrekt?)
    O ändå har du varit så här dålig?

Styrkekram vännen!{#lang_emotions_flower}

8 återföringen gav ett +!!!♥
  • azizam

Jag fick Tamiflu utskrivet men jag tog det aldrig eftersom läkemedelsverket inte rekommenderade den första trimestern utan en annan (Relenza) som var slut. Jag hade svår ångest eftersom det kändes som att hur jag än gjorde kunde embryot ta skada, jag valde att avstå Tamiflu och detta var inan jag testade positivt för influensa (A) då trodde läkarna att de kunde vara ett vanligt virus. Sedan började jag må riktigt dåligt den tredje dan och då var det försent för Tamiflu. Varken jag eller sonen har varit feberfria en dag ännu, min sjunde och hans åttonde dag. I natt sjönk hans temp plötsligt till 35.4 och då blev jag såklart livrädd för det men nu är den upe i 38 igen.

• Höst flickan
    azizam skrev 2009-11-06 12:42:36 följande:
    Jag fick Tamiflu utskrivet men jag tog det aldrig eftersom läkemedelsverket inte rekommenderade den första trimestern utan en annan (Relenza) som var slut. Jag hade svår ångest eftersom det kändes som att hur jag än gjorde kunde embryot ta skada, jag valde att avstå Tamiflu och detta var inan jag testade positivt för influensa (A) då trodde läkarna att de kunde vara ett vanligt virus. Sedan började jag må riktigt dåligt den tredje dan och då var det försent för Tamiflu. Varken jag eller sonen har varit feberfria en dag ännu, min sjunde och hans åttonde dag. I natt sjönk hans temp plötsligt till 35.4 och då blev jag såklart livrädd för det men nu är den upe i 38 igen.
    vad säger doktorerna..ska du inte ta något nu mot det?
    äter du febernedsättande?
    Vad säger din bm?

Största kramen
  • fru som vill ha bebis

azizam: Oj! Stackars er! Det låter verkligen hemskt! Hoppas på snabb bättring! Många kramar!!

Min man var och skulle vaccinera sig idag, men det var slut.

Nu är jag i vecka 10.

• Höst flickan

usch..man läser så mycket om detta med vaccinet..så jag är såå velig..

USCH!

• azizam

Tack för omtanken!
    Nu är vi friska, sonen har inte haft feber på två dagar. Jag jobbade idag också och det gick väl sådär. Jag har en krupplik hosta kvar och bihåleinflammation, jag känner mig som en smitthärd, fastän sjukvården säger att man inte smittar då febern är borta. (När jag hade feber tog jag alvedon, som hjälpte sådär). Hoppas de har rätt, annars lär jag inte bli poppis på mitt jobb som är en högstadieskola.
    När det gäller vaccinering så måste man fundera och besluta det som känns bäst för en själv. Det är inget lätt beslut, jag hade ångest för det innan jag blev sjuk och hade bestämt mig för att vänta till efter v.12 och vacinera mig då (Det tyckte min ivf-läkare med). Nu är jag istället orolig för om liten har fått skador (hoppas liten lever!) av så många dagar med hög feber, jag ska på nytt ultraljud 1:a december.

• Höst flickan

Azizam..du kan ju alltid göra ett extra ul nu..om du vill veta.
    Skönt att höra att du är bättre
    förstår att du är orolig.
    Jag är snart i vecka 12..o jag velar fram å tillbaka..jobbar inte med massa folk och åker bil till jobbet om dagarna..
    så jag är jättevelig...hade bestämt mig..men jag vet inte längre.

Kram på er alla

• Ayla sthlm

Jag hänger gärna med er i eran tråd.

Är äntligen gravid efter vårt femte IVF försök, har varit gravid en gång tidigare men Adam kom för tidigt, v27+3, vi fick ha honom i två veckor innan han somnade in...

Är iallafall i v9+4 idag och imorgon ska jag träffa barnmorskan för första gången, jag ska fråga henne om vaccinet och se vad hon säger. Jag skulle helst vilja vänta tills jag är i vecka 12...

kram på er alla!

• Höst flickan

Ayla stockholm

Välkommen
    o stort grattis till din graviditet
    beklagar även det du varit med om
    fruktansvärt.
    Får jag fråga varför han kom förtidigt och somnade in?

Kram

• Ayla sthlm

Höstflickan, allt började med att jag började läcka fostervatten, blev inlagd och fick streptokocker så de blev tvungna att ta ut Adam med akut kejsarsnitt.

Allt gick jättebra den första tiden, han åt och växte. Men så plötsligt en dag så blev han dålig jättesnabbt...

Anledningen till det var att pga att han blev född så tidigt så satt inte hans tarm fast som den skulle, han fick en infektion i tarmarna, Nec, som till slut attackerade hela hans tarm, läkarna gjorde allt de kunde men till slut fanns det inget mer för oss/läkarna att göra än att låta honom somna in...
    Ett tufft beslut men vi vet att det var det bästa för honom.

Nu hoppas vi verkligen på att vi får behålla nästa barn, oron är så stark men vi försöker tänka positivt på framtiden.

Stor kram

Svar på tråden BF juni 2010 efter IVF?