• fru som vill ha bebis

BF juni 2010 efter IVF?

Hej!

Är det någon mer som nyligen plussat och som vill dela funderingar och upplevelser? Själv har jag en dotter på 16 månader så nu är detta första syskonförsöket Båda gångerna har vi har gått på Octaviakliniken/CvL.

Hoppas att det är några som vill hänga på!

• Svar på tråden BF juni 2010 efter IVF?
  • Höst flickan

var det månne GBS??
    jag är själv bärare av det o kommer kräva regelbunda kontroller.

Beklagar verkligen har en vän som miste sin baby i vecka 18...det är så fruktansvärt.

8 återföringen gav ett +!!!♥
  • Ayla sthlm

Höstflickan:
    Jag har inte riktigt fått klarhet i det men när jag träffat barnmorskan imorgon ska jag fråga. Det är på samma ställe som jag låg inne på när vi miste Adam så de har min journal där.
    Mmm det har varit ett tufft år med många motgångar... tack...

• 1111111

Ayla sthlm skrev 2009-11-11 08:01:36 följande:

Jag hänger gärna med er i eran tråd. Är äntligen gravid efter vårt femte IVF försök, har varit gravid en gång tidigare men Adam kom för tidigt, v27+3, vi fick ha honom i två veckor innan han somnade in... Är iallafall i v9+4 idag och imorgon ska jag träffa barnmorskan för första gången, jag ska fråga henne om vaccinet och se vad hon säger. Jag skulle helst vilja vänta tills jag är i vecka 12... kram på er alla!
    Hej Ayla sthlm, välkommen hit och grattis till din graviditet. Beklagar att ni miste er son... Så fruktansvärt. Kram!
  • azizam

Ayla sthlm skrev 2009-11-11 11:28:39 följande:

Höstflickan, allt började med att jag började läcka fostervatten, blev inlagd och fick streptokocker så de blev tvungna att ta ut Adam med akut kejsarsnitt.Allt gick jättebra den första tiden, han åt och växte. Men så plötsligt en dag så blev han dålig jättesnabbt...Anledningen till det var att pga att han blev född så tidigt så satt inte hans tarm fast som den skulle, han fick en infektion i tarmarna, Nec, som till slut attackerade hela hans tarm, läkarna gjorde allt de kunde men till slut fanns det inget mer för oss/läkarna att göra än att låta honom somna in... Ett tufft beslut men vi vet att det var det bästa för honom. Nu hoppas vi verkligen på att vi får behålla nästa barn, oron är så stark men vi försöker tänka positivt på framtiden.Stor kram
    Välkommen till tråden Ayla sthlm, måste erkänna att tårarna börjar rinna när jag läser vad ni varit med om. Mina egna problem blev plötsligt obetydliga.

Nu ska vi med nattåget till stokholm för att vila upp oss med en liten weekend, det känns så skönt!
  • Höst flickan

njut av helgen Azizam

själv har jag inskrivning i dag..hoppas kemin funkar.

Kram

• azizam

Nu är vi framme, jag sitter på hotellsängen och surfar
    Det var inte så kul att åka nattåg, jag sov inte många minuter, hade grym huvudvärk och "växtvärk" i magen. Nu känns det bättre som tur är!
    Höstflickan: Lycka till på inskrivningen, min tur nästa vecka!

• Höst flickan
    azizam skrev 2009-11-12 12:23:23 följande:
    Nu är vi framme, jag sitter på hotellsängen och surfar Det var inte så kul att åka nattåg, jag sov inte många minuter, hade grym huvudvärk och "växtvärk" i magen. Nu känns det bättre som tur är! Höstflickan: Lycka till på inskrivningen, min tur nästa vecka!
    ååå vad mysigt att bo på¨hotelll...funderar på om jag o min karl ska ta en weekend i jul

mys.
  • Höst flickan

Så, nu har man varit på inskrivning
    fick en jättetrevlig bm som jag dirrket gillade o känner förtroende för så göad för det.
    Hon tog mina frågor på allvar o var super.
    Ska dit i morgon o lämna urinprov för GBS och även kolla TSH värdet och prata KUB.

Kram alla

• azizam

Tillbaka från en härlig weekend, men jag hann bara vara hemma i några timmar så började jag kräkas. Kräktes hela natten. Jag hasade mig till vårdcentralen idag och läkaren trodde det var matförgiftning eller vanlig magsjuka. Så himla typiskt mig att aldrig få vara frisk

Svar på tråden BF juni 2010 efter IVF?