• fru som vill ha bebis

BF juni 2010 efter IVF?

Hej!

Är det någon mer som nyligen plussat och som vill dela funderingar och upplevelser? Själv har jag en dotter på 16 månader så nu är detta första syskonförsöket Båda gångerna har vi har gått på Octaviakliniken/CvL.

Hoppas att det är några som vill hänga på!

• Svar på tråden BF juni 2010 efter IVF?
  • längtan efter lillamirakel

Höstflickan: Jag har endometrios och det var för att det skulle bli bättre blodgenomströmning i livmodern. Det är det enda jag vet..

sabelis: Nej! Så hemskt! blir så ledsen för er skull!

• azizam

Fy så ledsamt sabelis! Ta hand om dig och hoppas verkligen att det är er tur nästa gång. kram!

• fru som vill ha bebis

sabelis: Stackare! Skickar styrkekram!

• fru som vill ha bebis

Hoppas att det är bra med er andra!

Själv är jag så trött när jag kommer hem från jobbet att jag stupar i säng. Blir inte mycket FL med andra ord.

• annika11

jag är också jättetrött och lite värk i magen ibland vad har ni andra för känningar.

• azizam

Jag ser att det är lugnt i tråden, hoppas att ni andra får vara friska och inte råkat ut för svininfluensan. Här byts ena nedslaget mot de andra, jag och treåringen har fått svininfluensan. Vi har varit jättesjuka. Jag rekommenderar er att vaccinera er nu när jag i efterhand vet hur sjuk man kan bli. Jag är livrädd för att embryot dött eller tagit annan skada av 5 dagar med hög feber, våldsamma hostningar .m.m. Jag känner mig lite bättre idag, har bara 38 i feber, men sonen blir bara sämre...

• annika11

azizam låter inte som någon höjdare ska ta vaccinet nu i veckan. hoppas att allt går bra med embryot och att du och din son blir friska snart.

• 1111111
    azizam skrev 2009-11-04 18:35:04 följande:
    Jag ser att det är lugnt i tråden, hoppas att ni andra får vara friska och inte råkat ut för svininfluensan. Här byts ena nedslaget mot de andra, jag och treåringen har fått svininfluensan. Vi har varit jättesjuka. Jag rekommenderar er att vaccinera er nu när jag i efterhand vet hur sjuk man kan bli. Jag är livrädd för att embryot dött eller tagit annan skada av 5 dagar med hög feber, våldsamma hostningar .m.m. Jag känner mig lite bättre idag, har bara 38 i feber, men sonen blir bara sämre...
    Nej men oj! Krya på er båda två!
  • fru som vill ha bebis

azizam: Oj! Hoppas att ni mår bättre nu!

Själv fick jag åka in akut till SöS natten till tisdag pga smärta i mage och höft. De vet inte vad det berodde på, antingen att äggstocken vridit sig eller att livmodern vuxit för fort för att övriga kroppen ska hänga med. Riktigt läskigt var det. Smärtan motsvarade värsta delen under förlossningen. Nu är jag sjukskriven denna vecka och nästa. När vi var på sjukhuset mådde bebisen bra. Jag har ett nytt UL planerat i början på december för att se att allt är som det ska.

• azizam

fru som vill ha bebis skrev 2009-11-05 14:03:43 följande:

azizam: Oj! Hoppas att ni mår bättre nu!Själv fick jag åka in akut till SöS natten till tisdag pga smärta i mage och höft. De vet inte vad det berodde på, antingen att äggstocken vridit sig eller att livmodern vuxit för fort för att övriga kroppen ska hänga med. Riktigt läskigt var det. Smärtan motsvarade värsta delen under förlossningen. Nu är jag sjukskriven denna vecka och nästa. När vi var på sjukhuset mådde bebisen bra. Jag har ett nytt UL planerat i början på december för att se att allt är som det ska.
    Fy vad läskigt, men så skönt att bebis mår bra! Vilken vecka är du i nu?

Jag har bara 38 i feber nu men känner mig långt ifrån frisk. Sonen har varit så dålig i natt att jag inte kunde hålla tårarna borta, jag började störtgråta. 40,5 i feber i två dygn (efter 4 dygn med 38.5-39). I morse fick vi ner den till 39 och nu ligger han och sover med pappa sin, jag hoppas på en bra temp då han vaknar. Annars blir det akuten för tredje gången... D
Svar på tråden BF juni 2010 efter IVF?