Inlägg från: Bellevue |Visa alla inlägg
  • Bellevue

Vita hem

versan skrev 2009-10-18 19:19:48 följande:
    Nu har jag lagt in bilder på Dotterns färgglada rum. *ruskar på huvudet åt all färg* men som sambon sa det är INTE du som ska sova & leka i rummet. fattar ni jag får inte vara där.... humpfff... han har inte fattat det där.... Jag är ju tjej & älskar att inreda & fixa & dona ju. Känns ju som mitt rum med efter allt man gjort där.   Hon bor verkligen som en prinsessa på ärten denna lilla dam. Undrar just om man gör allt i rummet som man själv ville ha det som barn.
    Men åååååh!! Det är ju underbart!!! Mysigt fint och roligt på en gång. Vad duktiga ni är!
  • Bellevue
    Gummsan82 skrev 2009-10-19 16:02:22 följande:
    Jippiee! 17 november bär det av till Ullared! Så nu ska här skrivas julklappslistor och inventeras!
    Ooooh, vad roligt!!! Hoppas du fyndar rumpan av dig
  • Bellevue
    Gummsan82 skrev 2009-10-20 12:27:01 följande:
    Nu har jag fått iväg paketet till min lillasyster. Kan ni gissa vad det kostade att skicka????
    Massormycket! Men det var det värt!!
  • Bellevue

Det som blivit konstigt med H1N1-influensan(den som hette svininfluensan) är att man hörde att folk dog. Sen var det kört för dom flesta slutade ta in information då verkar det som. H1N1 i sig är inte farligare än andra influensor. MEN andra influensor har majoriteten av människorna immunitet mot, men mot H1N1 har i stort sett ingen immunitet. Det innebär att fler blir sjuka och därmed också fler som är i riskgrupper och riskerar dö. Det är såna som har dött i den, inte människor som inte är i riskgruppen. Därför tycker jag det är en bra idé att vaccinera mig, har ju lilla Erik också som är för liten för vaccin så vi måste ju skydda honom genom att vi andra vaccinerar oss. Om många vaccinerar sig kommer det ju att se ut ungefär som vid vanlig influensa i antal sjuka osv.
    Nu ska ni ju naturligtvis inte bara svälja och tro på det jag skrivit, jag är ju inte läkare...men jag och maken är intresserade och har iaf liiiite koll :)

• Bellevue
    Peak skrev 2009-10-26 21:39:04 följande:
    jag tänker likadant, tar inte sprutan för att jag är rädd för att jag själv ska dö i influensan eller ens tror att jag kanske kan undvika den, kanske får den ändå!? Men jag tänker mer på andra att om vi som kan vaccinera oss hjälper vi de som inte kan det att slippa bli sjuka!
    Hänger inte med på vad du menar? "tar inte sprutan för att jag är rädd för att jag själv ska dö i influensan eller ens tror att jag kanske kan undvika den, kanske får den ändå!?"
    Tror du att du ska få influensan på riktigt av vaccinet? I dom flesta vacciner är smittan oskadliggjord så man kan få feber och så men inte själva sjukdomen. Nej du får inte influensan om du vaccinerat dig.
    Japp, om vi som kan vaccinera oss göra det hjälper vi dom andra.
    Jag är jätterädd att min tioårings pappa ska säga nej till att hon ska vaccineras, för säger en nej så är det ju nej. Men jag talade om för honom att om han säger nej och hon blir sjuk så måste hon vara hos honom för lillpluttens skull.
    Hoppas alla kommer fram till ett beslut som dom själva är nöjda med. Det låter som jag vill spöa ner alla som inte ska vaccinera sig men jag är för den fria viljan och alla gör som dom vill
    Kraaaam
  • Bellevue

Sitter här med migrän och orkar inte kommentera nåt
    Vill bara berätta att jag var på Ikea i Västerås igår. Köpte två stycken Årstid vägglampa, som ju inte finns med på webben längre. Dom hade bara tre kvar på hyllan så det kanske är så att dom ska utgå...??
    Så ni vet om ni funderar på om ni ska köpa såna, att ni ska kolla upp.

Svar på tråden Vita hem